داستان «عمو پورنگ»: از «بچه محل» تا «گریه برای علی انصاریان»

داستان «عمو پورنگ»: از «بچه محل» تا «گریه برای علی انصاریان»

عمو پورنگ یا داریوش فرضیایی را باید یکی از مطرح ترین چهره های رسانه ملی در حوزه تولید مجموعه های مربوط به کودکان و نوجوانان در ۲۰ سال اخیر دانست. عمو پورنگ و خاله شادونه، از چهره های شاخص مجری گری برنامه های تلویزیونی این قشر از مخاطبان رسانه ملی هستند. داریوش فرضایی متولد اول مرداد ماه سال ۱۳۵۲ است.

عمو پورنگ قصه ما به قول احسان علیخانی، در اواخر دهه چهل زندگی به سر می برد و به قول منوچهر هادی، کارگردان سینما و شبکه نمایش خانگی، خیال پیر شدن ندارد و وقتی همه می‌میریم، او همچنان جوان است . . .

این مجری فعال و خلاق برنامه های تلویزیونی کودکان و نوجوانان، اکنون برنامه بچه محل را در شبکه ۲ سیما دارد و شماری از هنرپیشه ها با وی همکاری دارند.

عمو پورنگ مجرد است و فرزندی ندارد. شایعات درباره ازدواج و طلاق عمو پورنگ نادرست است. عمو پورنگ، کارشناسی گرافیک خوانده و تا کنون در فیلم های سینمایی یا تئاتر یا سریالی، حضور نداشته است. مادر عمو پورنگ، اهل گیلان است.

استوری گریه های شدید عمو پورنگ در خودرو در سوگ علی انصاریان، بازتاب زیادی در اینستاگرام در روزهای اخیر داشت. گریه های فرزاد فرزین در کنسرتش در سوگ مرحوم علی انصاریان نیز از جمله دیگر ویدیوهایی بود که در شبکه های اجتماعی بازتاب یافت.

استوری گریه های شدید عمو پورنگ در سوگ مرحوم علی انصاریان
گریه های فرزاد فرزین در کنسرتش به همراه تصویری از مرحوم علی انصاریان و مادرش

عمو پورنگ، اهل خطه خاور خانوم و بسیاری از نامداران فرهنگ و هنر ایران زمین. البته گفته شده که پدرش آذری است. او به گیلکی و ترکی مسلط است و در برنامه هایش نیز گاها با این زبان ها و لهجه ها صحبت می کند.

بیست و نهم خرداد سال ۱۳۹۳ بود که عمو پورنگ قصه ما، پدرش را از دست داد و مثل مرحوم علی انصاریان، بی پدر شد. گریه های عمو پورنگ بر مزار مرحوم علی انصاریان که به دلیل کرونا از میان ما رفت، در شبکه های اجتماعی بازتاب پیدا کرد.

عمو پورنگ از سال ۱۳۷۳ وارد رسانه ملی شد. کارش را با گزارشگری رادیو آغاز کرد. او یکی از افرادی بود که در زمان بستری شدن آیت الله خامنه ای در بیمارستانی در تهران، به عیادت ایشان رفتند. تیپ های مختلفی عمو پورنگ در رادیو داشت که گل پسر و ننه بلقیس از آن جمله است.

عمو پورنگ و بچه محل ها

برنامه های عمو پورنگ

عمو پورنگ از سال ۱۳۷۳ تا سال ۱۳۹۹ در ده ها برنامه رادیویی و تلویزیونی حضور یافته است. کارش را با ما و شما در سال ۱۳۷۴ آغاز کرد.

سپس تورنگ و پورنگ و شبکه بی طرف و یکی و تکی. از آن جا برنامه بوستان دوستان پورنگ و هزار و شصت و شونزده را ساخت و سپس در سال ۹۲ و ۹۳ که مصادف به فوت پدرش بود، برنامه کتابخانه عمو پورنگ را کار کرد. محله گل وبلبل در سال ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۸ و بالش ها در سال ۱۳۹۷ و اکنون نیز بچه محل، از جمله کارهای داریوش فرضیایی است.

در شبکه نمایش خانگی، عمو پورنگ ۳ کار دارد یکی سفر بی خطر محصول سال ۱۳۸۶، شبکه کودک عمو پورنگ و سریال بالش ها محصول سال نود و شش.

همکاری عمو پورنگ با امیر محمد متقیان که پسر کوچولوی هنرمند همراه وی در برنامه های مختلف بود سبب شد که نقش های امیر محمد، گلدون خان، آقا نگهدار و آقا ممنون در میان کودکان و نوجوانان محبوب شود.

اینستاگرام عمو پورنگ

عمو پورنگ یکی از مجریان فعال و خلاق رسانه ملی است که مثل رامبد جوان، مخاطبان زیادی دارد و حضور فعالی هم در اینستاگرام دارد. داریوش فرضیایی بیش از ۳۳۰۰ عکس در اینستاگرامش به اشتراک گذاشته است که برای مخاطبانش جالب است.

استوری های جذاب عمو پورنگ درسال ۹۹
عمو پورنگ
از کلکسیون استوری های زمستان ۹۹ عمو پورنگ

استوری هایش هم با چاشنی بچه گانه و خنده و شادی است. عمو پورنگ خود را سفیر سواد رسانه ای (سفیر سرخ) و نویسنده حوزه کودک معرفی کرده است. اینستاگرام عمو پورنگ بیش از ۳ میلیون دنبال کننده دارد. اینستاگرام داریوش فرضیایی در نشانی: @dariushfarziaee قرار دارد.

عکسی که داریوش فرضیایی در شانگاه ۵ شنبه ۱۶ بهمن ۹۹ در اینستاگرامش به اشتراک گذاشت بیش از ۳۰۰ هزار لایک دریافت کرد. شهره سلطانی و بهنوش بختیاری و شماری از سلبریتی ها، روی این پست اینستاگرامی  او در سوگ علی انصاریان، کامنت زدند.

اینستانوشته عمو پورنگ در سوگ علی انصاریان

عمو پورنگ نوشته بود:

داداش علی دیشب بحال مادرت خیلی گریه کردم?چون میدونم تکیه گاهش بودی ، دلخوشیش بودی. ، تمام دنیاش بودی??
و امروز ننه علی تمام دنیاش رو بخاک سپرد??خدا بهت صبر بده مادر نازنینم??
دیشب بحدی منقلب بودم که غیر منتظره در لایو گریه کردم ، منو ببخشید ولی باور کنید تنها لحظه ای بود که احساس بی کسی و تنهایی شدیدی بهم دست داد چون من هم مثل علی جان با مادر زندگی میکنم لحظه ای خودم رو جای اون قرار دادم و فکر کردم چطور باید مادر این داغ رو تحمل کنه ??شاید کسانی از لایوم بواسطه گریه و بی تابی که داشتم خاطرشان مکدر شده باشه ولی بدونید ما هم مثل خودتونیم ، گاهی وقتها کم میاریم دوست داریم درد و غمهامون رو با کسی در میون بذاریم??دیشب همین قصه برای من اتفاق افتاد و با تمام اندوه و غم فقط برای علی و مادرش گریه کردم??
علی امروز به خواب ابدی رفت ولی ماها تا ابد خوابی نخواهیم داشت ??خدایا خودت به دادمون برس ، عزیزانمون یکی بکی دارن پر پر میشن???????
شب جمعه اس ، برای شاد اموات و اسیران خاک فاتحه و صلوات یادتون نره.

دیدار عمو پورنگ با علی دایی و روایت داریوش فرضیایی درباره آقای گل جهان
از کلکسیون اینستانوشته های عمو پورنگ در سال ۹۹ که خاطرات او را زنده می کرد

اگر نظر و دیدگاهی درباره فعالیت های عمو پورنگ در حوزه کودکان و نوجوانان ایران دارید، مراتب را از طریق بخش کامنت به اشتراک بگذارید.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود