ادعاهای جنجالی درباره فوت علی انصاریان؛ از خطای پزشکی تا قتل عمد

ادعاهای جنجالی درباره فوت علی انصاریان؛ از خطای پزشکی تا قتل عمد

در حالی که چند روزی بیشتر از درگذشت علی انصاریان نمی گذرد، ادعاها و شایعاتی درباره ی وقوع خطا یا اهمال پزشکی در روند درمانی این ستاره ی سابق فوتبال ایران مطرح شده است.

روز جمعه یک ورزشی نویس در صفحه ی شخصی خود به یکی از پزشکان معالج علی انصاریان به شدت حمله کرد و مطلبی علیه وی نوشت.

او در این پست جنجالی ادعا کرد در‌ حالی‌ که خانواده ی انصاریان بی‌ خبر بودند و چشم به درمان‌ های جدید داشتند، یکی از پزشکان، هیچ پزشکی را به بالین بیمار راه نمی‌ داد و در‌ نهایت هم این پزشک بدون رضایت خانواده ی انصاریان دستگاه و اکسیژن وی را قطع کرد! صحبت‌ های این خبرنگار که رابطه ی بسیار نزدیکی با انصاریان داشته، با واکنش‌ های مختلفی همراه شده است.

فوت علی انصاریان

دیروز هم یک فعال حقوقی فوتبال مدعی شد به انصاریان آمپول اشتباهی تزریق کردند. صمد ابراهیمی در متنی که در اینستاگرام منتشر کرده بود نوشت پزشکان معالج علی انصاریان باید پاسخگو باشند و آن ها را متهم به سوء استفاده از شرایط میناوند و انصاریان با انتشار پست ها و تصاویری از آن ها و شرکت در مصاحبه های متعدد کرد. او در بخشی از پست اینستاگرامی خود نوشت: «دیروز رفته بودم سر خاک این ۲ عزیز. یکی از نزدیکان علی حرف‌های مهمی می‌زد… شفاف و روشن حرف بزنید. جوری که قانعمان کنید. علی وقتی با ۲ دست بشکن زده و به دوستش گفته تو بچه کوچک داری، چرا اومدی اینجا؟ برو برو من اوکی‌ام. چرا به‌یک‌باره به کما برود؟ قضیه آن ۳ آمپولی که نزدیکان علی می‌گویند اصرار کرده بودیم بدون هماهنگی با خانواده تزریق نکنند و کردند و علی به کما رفت، چه بود؟»

علی انصاریان

با بالا گرفتن شایعات درباره ی وقوع اهمال یا خطای پزشکی در روند درمانی علی انصاریان گفته شد خانواده ی وی قصد دارند از طریق مراجع قضایی پیگیر این شایعات شوند و می‌ خواهند بدانند علی انصاریان که تا روز دوشنبه در وضعیت نرمال قرار داشت چطور ناگهان به کما رفت و شرایط پزشکی به گونه ای سخت شد که در‌ نهایت روز چهارشنبه جان خود را از دست داد.

در این میان حجت الاسلام زائری نیز ادعاهای عجیبی درباره ی فوت علی انصاریان مطرح کرد.

حجت الاسلام زائری در رشته توییتی مدعی شد علی انصاریان دوشنبه صبح فوت کرده بود اما اجازه ندادند کسی از این موضوع باخبر شود و برای اعلام خبر فوت وی تا روز چهارشنبه ۱۵ بهمن مصادف با ولادت حضرت فاطمه (س) صبر کردند.

علی انصاریان

با این حال این شایعات بی پاسخ نماند و دکتر محمدرضا هاشمیان پزشک مدعو در پیگیری وضعیت علی انصاریان و مهرداد میناوند با انتشار جوابیه ای به شایعات مطرح شده واکنش نشان داد.

سید محمدرضا هاشمیان درباره شایعات پیرامون درگذشت مهرداد میناوند اظهار داشت: من بصورت مستقیم پزشک معالج مرحوم میناوند نبودم چون ایشان در یک بیمارستان دیگر بستری بودند ولی با تماس آقای علی پروین و علی کریمی و پیشکسوتان پرسپولیس به این بیمارستان رفتم و تا جایی که از دستم بر می آمد به تیم آقای دکتر لطفی کمک کردم.

اکسیژن انصاریان را قطع نکردیم

با توجه به نیاز روز افزون ایشان به اکسیژن درمانی بیشتر سیستم‌های بسیار پیشرفته‌تر اکسیژن درمانی را افزایش دادیم و بخاطر درگیری شدید ریوی و فیبروز گسترده با توجه به مشکلات روز افزون ایشان امکانات اکسیژن رسانی را بیشتر کردیم و این اکسیژن رسانی حتی تا بعد از زمان فوت ایشان توسط ونتیلاتور ادامه داشت.

پزشک معتمد از تمامی روند درمان خبر دارد

پزشک معتمد خانواده مرحوم انصاریان در روند درمان ایشان بودند و از تمام مراحل درمانی خبر دارند. همچنین خانواده ایشان و داماد خانواده یعنی آقای اژدری و دوست ایشان آقا محسن و پزشک معتمد ایشان همراه با سایر کادر درمان آی سی یو تا آخرین لحظه در کنار ایشان بودند. واقعا جای تعجب دارد که چطور به آسانی چنین اکاذیبی منتشر می‌شود.

من پزشک مدعو بودم

با توجه به درخواست خانواده بیمار و ریاست بیمارستان و پزشک معالج متخصص عفونی بنده در بیمارستان به عنوان پزشک مدعو حضور یافتم این وظیفه من است که به وضعیت بیماران رسیدگی کنم.

انصاریان دیر به بیمارستان مراجعه کرده بود

بله من این را به عنوان یک بهانه نمی‌گویم. به هر بیماری که دیر به بیمارستان مراجعه کند همین را می‌گویم. هر بیماری که دیر مراجعه کند شانس گرفتاری بیشتر را دارد. آیا ایشان زمانیکه تحت تهویه مکانیکی غیرتهاجمی بود می‌توانست یک لحظه از تختش پایین بیاید؟ ایشان می‌توانست بدون کمک دو پرستار کاری انجام بدهد؟ مردم عزیز این‌ها را ندیدند ولی تمام کادر درمان بیمارستان در جریان بودند. سی تی اسکن ایشان مورد تعجب بنده و اساتید رادیولوژی و فوق تخصص ریه قرار گرفت زیرا درگیری بسیار شدیدی مشاهده کردیم. مشکل این است که فکر می‌کنند به یکباره اینطور شد؛ خیر. امکانات بسیار پیشرفته برای آقای انصاریان فراهم شد چه از لحاظ امکانات و چه دارو یا کادر درمانی برای علی انصاریان کم نگذاشتیم.

چرا باید خبر فوت را دو روز دیر اعلام کنیم؟

واقعا چطور می‌شود که چنین چیزی را پنهان کنیم؟ واقعا مگر شدنی است؟ همراهان آن مرحوم و پزشک معتمد خانواده ایشان بصورت مستقیم در روند کار بودند. اگر چنین خبری درست بود پس باید خانواده ایشان تایید می‌کردند. وقتی خانواده‌ای با از دست دادن یک فردی عزادار و سوگوار است چرا با پخش شایعات به دنبال آزرده خاطر شدن آنها هستند؟ اصلا چرا باید فوت ایشان را دیر اعلام می‌کردیم؟

ما دستگاهی را خارج نکردیم

چطور می‌شود یک آدمی که پزشک هم نیست، مسائل پزشکی را شرح بدهد و شایعه درست کند که دستگاه تهویه مکانیکی را پیش از فوت ایشان خارج کردیم! باورکردنی نیست که از بروز این شایعات جلوگیری نمی‌شود. چرا باید این کار را بکنیم؟ مگر خانواده و اطرافیان و دوستان و سایر پزشکان در بیمارستان نبودند؟ چرا باید یک شخصی که هیچ کس ایشان را نمی‌شناسد شایعه‌ای بنویسد و مردم آن را باور کنند؟ لطفا صحبت‌های آقای دکتر مختاری را خوب گوش دهید. ایشان هم اعلام کردند که ما یک ساعت بعد از فوت آقای انصاریان هم اجازه ندادیم ونتیلاتور را جدا کنند.

بعضی جاها نوشتند که دستگاه تنفسی را خارج کردیم و موجب فوت ایشان شدیم؛ آخر چطور چنین چیزی امکان دارد؟ این یعنی قتل عمد! حداقل ۲۰ پزشک بصورت حضوری و یا مشاوره‌ای ایشان را ویزیت کردند. پزشکی قانونی هم ایشان را ویزیت کرد و سپس برای انتقال بیمار به بهشت زهرا کلیه وسایل از ایشان جدا شد. خواهش دارم که از بروز شایعات جلوگیری کنید.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۳ نظر

ورود

  • من بهمن ۱۹, ۱۳۹۹

    چیزی که ما به تجربه فهمیدیم اینه که تو سیستم نظام پزشکی و قضایی ایران ، خطای پزشکان امکان نداره افشا بشه .

  • احمد بهمن ۲۲, ۱۳۹۹

    چیزی که خیلی موضوع را مشکوک نشون میده ارتباط با خرید واکسن هست از طرف افرادی که خودشون گاهی اعتقادی به کرونا هم ندارند
    بیوتروریست برای مافیای واکسن احتمال قوی این ضایعه درناک هست.

  • الهه بهمن ۲۵, ۱۳۹۹

    چرا در مورد تزریق کردن ۳ آمپولی که خانواده مرحوم انصاریان اصرار داشتند که به ایشون تزریق نشه و شد و ایشونو به کما برد،چیزی نمیگه؟؟؟