گلایه محمدرضا حیاتی از برکناری غیر محترمانه اش از صدا و سیما

گلایه محمدرضا حیاتی از برکناری غیر محترمانه اش از صدا و سیما

محمدرضا حیاتی ، گوینده پیشکسوت خبر صدا و سیما که به دنبال اظهار نظر جنجالی اش درباره ی یکی از خوانندگان ایرانی مقیم آمریکا از بخش های خبری صدا و سیما کنار گذاشته شد، از برکناری غیر محترمانه ی خود گلایه کرد.

محمدرضا حیاتی روز گذشته گفتگویی اینترنتی با داریوش فرضیایی یا همان عمو پورنگ داشت که در آن توضیحاتی درباره ی حضورش در شبکه های اینترنتی و فعالیت های اخیر خود ارائه کرد.

محمدرضا حیاتی

این گوینده ی باسابقه درباره علت غیبتش در تلویزیون و مطرح شدن شایعه ی مهاجرت، توضیح داد: «شایعاتی در فضای مجازی منتشر شده بود که من از ایران رفته‌ام. من الان مسافرت داخل ایران را هم بیش از یک سال است که نرفته‌ام و در کشور عزیزمان ایران و در تهران هستم؛ در حال حاضر در فضای مجازی مشغول به کار هستم.»

او درباره ی حضور در فضای مجازی افزود: «همچنان به خاطر علاقه‌ام به خبر، سعی می‌کنم اخبار مهم کشور و دنیا را در حد چند دقیقه برای مخاطبانم بخوانم. خودم خبرها را انتخاب و ویرایش می‌کنم و جوانانی هم هستند که کارهای فنی‌اش را انجام می‌دهند.»

حیاتی تاکید کرد: «من همیشه علاقه‌مند به خبر هستم. این حرفه‌ای است که من نه فقط به عنوان یک شغل بلکه به عنوان یک هنر به آن علاقه‌مند بودم و هنوز هم به آن علاقه‌مند هستم. الان هم که چندماهی است از صداوسیما دور هستم، هنوز هم این کار را دوست دارم.»

حیاتی در ادامه گفت: «چند وقت پیش در برنامه “چهل تیکه” مصاحبه ای داشتم که هنوز پخش نشده است. در آن برنامه گفتم من با اجازه مردم به رسانه ملی آمدم و تا هر وقت مردم اجازه دهند در خدمتشان هستم. ما خادم مردمیم چون رسانه با سرمایه ملی اداره می‌شود و اگر مردم اجازه دهند و دوست داشته باشند ما برایشان کار می‌کنیم.»

گوینده پیشکسوت خبر خاطرنشان کرد: «من توقع نداشتم وقتی بازنشسته شدم با من به طرز ویژه ای برخورد شود اما طبعا کسی که علاقه‌مند به رسانه است اگر زمانی هم قرار است کنار رود باید مقداری محترمانه تر برود.»

این گوینده درباره حضور در فضای مجازی توضیح داد: «به من گفتند وقتی از صداوسیما جدا شدید فضایی برای دل مشغولی‌هایتان داشته باشید؛ البته دوستان بیشتر مدیریتش می‌کنند و من زیاد وارد نیستم.»

حیاتی همچنین درباره حضور در برخی از تبلیغات خاطرنشان کرد: «برخی از تبلیغات را نباید قبول می‌کردم و از لحاظ وجهه کاری در مکانی بودم که باید چیزهایی را رعایت می‌کردم؛ سعی می‌کنم از این پس با درایت بیشتری این کار را بکنم و با شرکت ‌های معتبر که خدمت رسانی می‌کنند همکاری کنم و در خدمت تولیدکنندگان و کارآفرینان باشم.»

او در ادامه درباره ثروت و علاقه به مال دنیا گفت: «پول خوب است اما اگر خودم تنها بودم، خیلی برایم مهم نبود؛ خودتان می‌دانید حقوق بازنشستگی صداوسیما کم است و شاید گفتن مقدارش باعث شرمندگی بشود. برای خانواده باید تلاش کنیم و سعی کنیم برای آن‌ها زندگی را بسازیم.»

حیاتی در پایان گفت‌وگو با داریوش فرضیایی همچنین با بغض عنوان کرد: «الان مشکلات اقتصادی زیاد است. جوانان ما بیکار هستند، شما سعی می‌کنید با هنر خود آن ها را شاد کنید و بخندانید اما تا وقتی جوانی کار ندارد و دستش تنگ است و نمی‌تواند خانواده تشکیل دهد متاسفانه شادی هم نیست.»

محمدرضا حیاتی در خرداد ماه سال جاری در یک برنامه ی اینترنتی گفتگو محور شرکت کرد. در بخشی از این برنامه مجری نظر حیاتی را درباره ی ماجرای دعوای محسن چاوشی با همسر ابراهیم حامدی معروف به ابی، یکی از خوانندگان ایرانی مقیم آمریکا جویا شد. حیاتی در پاسخ به ابی اظهار ارادت کرد. این صحبت های محمدرضا حیاتی جنجال آفرین شد و وی با انتشار ویدئویی در فضای مجازی اظهار کرد از موضوع دعوای این دو خواننده اطلاعی نداشته و صرفاً علاقمندی خود را مطرح کرده است. این گوینده ی باسابقه ی تلویزیون بعدتر در مصاحبه ای اعلام کرد اظهار نظرش درباره ی ابی باعث قطع همکاری او با صدا و سیما شد. او گفت از طرف مدیران صدا و سیما با وی تماس گرفتند و گفتند دیگر به تلویزیون نیاید. حیاتی خاطر نشان کرد ۵ سالی بود بازنشسته شده بود اما همکاری اش را با بخش خبر صدا و سیما ادامه می داد.

مطالب مرتبط
۹ نظر

ورود

  • کوروش بهمن ۲۵, ۱۳۹۹

    یک مرد با این سن و تجربه نباید جو گیر بشود
    و چنین حرفی جلوی دوربین بزند. خود کرده را تدبیر نیست.

    • م بهمن ۲۷, ۱۳۹۹

      گله ندارداینهمه سال سرکاربودچه گلی به سرملت زدایشان هم مثل میلیونهابیکارایرانی هرچند بیکاری بی پولی برای ملت بدبخت است

  • دمیرچی بهمن ۲۵, ۱۳۹۹

    آقای حیاتی وجودش در خبر بنفع صدا وسیما است

  • حسن بهمن ۲۵, ۱۳۹۹

    در همه جای عالم اگر جایی مشغول به کار هستید آنجا برای رفتار شما حتما و حتما خطوط قرمزی هست که پایتان را روش بگذارید با شما برخورد می کنند. وقتی در اینجا از لس آنجلسی ها در صدا و سیما بدشان میاد، شمای کارمند موظف هستی برای حفظ شغل خود مسائل را رعایت کنی، مگر اینکه معترض باشی و اعتراض خود را علنی کنی. آنوقت هست که باید پای لرزش هم بنشینی

  • همتی بهمن ۲۶, ۱۳۹۹

    ?

  • احمد رضا بهمن ۲۶, ۱۳۹۹

    برخی مدیران صدا و سیما یا نفوذی هستند یا کج سلیقه با رفتار شون سعی می‌کنند ضربه بزنن و یا همه را سرد کنند.

  • مهدی بهمن ۲۷, ۱۳۹۹

    آقای حیاتی عزیز غصه نخور.۸۵میلیون ایرانی پشت شماست.دوست داریم.مرد بزرگ

  • م بهمن ۲۷, ۱۳۹۹

    گله ندارداینهمه سال سرکاربودچه گلی به سرملت زدایشان هم مثل میلیونهابیکارایرانی هرچند بیکاری بی پولی برای ملت بدبخت است