شرایط و زمان پرداخت وام دانشجویی در نیمسال دوم ۱۳۹۹

شرایط و زمان پرداخت وام دانشجویی در نیمسال دوم ۱۳۹۹

شرایط پرداخت وام های دانشجویی در نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ اعلام شد. صندوق رفاه دانشجویی به دانشگاه های کشور، شرایط اعطا و باز پرداخت وام های دانشجویی در نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ را اعلام کرد.

وام دانشجویی به ۵ صورت به دانشجویان واحد شرایط از طریق صندوق رفاه پرداخت می شود. وام تحصیلی ، وام ضروری، وام ویژه دکتری از منابع صندوق، وام ودیعه مسکن متاهلی و وام شهریه.

وام ضروری دانشجویی مواردی چون خرید لوازم کمک آموزشی، خرید عینک طبی، هزینه پایان نامه، فوت بستگان درجه یک، بیماری و… را شامل می شود. 

وام تحصیلی نیمسال دوم ۱۳۹۹-۱۴۰۰ از ۲۰ بهمن تا ۲۵ اردیبهشت ۱۴۴ ثبت نام دارد و متعلق به دانشجویان روزانه دانشگاه های دولتی، مراکز وابسته به دستگاههای اجرایی و آموزشکده های فنی و حرفه ای است. وام ضروری دانشجویی در نیمسال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ از همین تاریخ است. وام ویژه دکتری از منابع صندوق نیز از ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ تا ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ ثبت نام دارد.

از ۱۶ بهمن ۹۹، سامانه دانشجویی صندوق رفاه برای ثبت تقاضای دانشجویان باز شده است و تا پایان نیم سال تحصیلی جاری فعال است. کلیه دانشجویان متقاضی واجد شرایط دریافت وام بایستی تقاضای خود را در سامانه ثبت کنند.

دانشجویی مشمول دریافت وام دانشجویی است که اطلاعات هویتی و تحصیلی وی در سامانه تبادل اطلاعات آموزشی وزارت آموزش علوم تحقیقات و فناوری (عتف) ثبت شده است.

یعنی اطلاعات بایستی در سامانه GSB درج شود. در هنگام ثبت اطلاعات، سند تعهد در پرونده دانشجویی مشخصات ضامن از طریق وب سرویس سازمان ثبت احوال استعلام و پس از تایید مراتب، تصاویر اسناد تعهد به صورت خوانا در سایت آپلود شود.

وام دانشجویی
تصویر ایندکس صندوق رفاه دانشجویی برای ثبت نام وام دانشجویی

نکات ضروری برای دریافت وام دانشجویی در نیمسال دوم

به موارد زیر برای دریافت وام دانشجویی در نیمسال دوم توجه کنید:

  • دریافت اصل مدارک و مستندات وام دانشجویی در نیمسال دوم تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰، ضروری و همچنین اصل سند تعهد از دانشجویان از جمله موارد ضروری در فرآیند دریافت وام ها می باشد.
  • وام مسکن متآهلی در نیم سال دوم تحصیلی نیز از طریق صندوق رفاه پرداخت خواهدشد.
  • دانشـگاه ها و مؤسـسات آموزشی غیردولتی و غیر انتفاعی برای تسـهیل واریز وام شهریه دانشجویان متقاضی خود، ضرورت دارد نسـبت به به روزرسـانی و فعـال بودن شـماره حساب و شـماره شبای حساب مربوطه (ترجیحًا در بانک تجارت) درسیستم فاز ۲ صندوق اقدام کنند.

 

در صورت ارسال درخواست افزایش اعتبار، به دلیل محدودیت منابع صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه هایی که سهمیه اعتبارات تخصیصی را حداکثر تا تاریخ ۲۰ اسفند ۹۹ به طور کامل جذب کننند، در تخصیص مجدد اعتبار در اولویت خواهند بود.

جدول مبالغ وام دانشجویی در نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ را می توان در نشانی اینترنتی به آدرس: https://bp.swf.ir/DownLoad/Vamprice.pdf دریافت کرد.

نوع و زمان بندی پرداخت وام دانشجویی در نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰

اگر درباره دریافت وام دانشجویی در نیمسال دوم تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ در دانشگاه آزاد یا دانشگاه های دولتی با پرسشی روبرو شدید با مسئولان وام دانشجویی دانشگاه محل تحصیل رایزنی کرده و سپس با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مکاتبه کنید. مبلغ وام ازدواج دانشجویی و وام ازدواج ۱۴۰۰ نیز بزودی تعیین تکلیف خواهد شد.

وام مسکن به دانشجویان تعلق می گیرد و بسته به شهر دانشگاه محل تحصیلشان مبلغش متفاوت است. دانشجویان دانشگاه پیام نور می توانند از وام شهریه استفاده کنند. دانشجویان روزانه دکتری علاوه بر وام شهریه و دیگر تسهیلات می توانند از وام های ضروری و تحصیلی ویژه دکتری استفاده کنند. وام ازدواج در طول مقطع تحصیلی، تنها یک مرتبه به دانشجویان واجد شرایط تعلق خواهد گرفت.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود

  • رضا اسفند ۲۲, ۱۳۹۹

    دقیقا کی واریز میشه؟توهمین ۹۹ یا سال ۱۴۰۰ چون من ۱۷/۱۲/۹۹ثبت شدوام ازدواج و تحصیلیم و دانشگاه دولتی هستم