انتقاد شدید احمدی نژاد از فیلترینگ اینترنت

انتقاد شدید احمدی نژاد از فیلترینگ اینترنت

محمود احمدی نژاد رئیس جمهور پیشین ایران بار دیگر با اظهارنظرهای خود خبرساز شده است.

رئیس دولت های نهم و دهم گرچه از زمان به پایان رسیدن دوران ریاست جمهوری اش در مصاحبه های زیادی شرکت داشته اما این روزها مصاحبه های وی با رسانه های داخلی و خارجی بیش از گذشته شده است و تقریباً هفته ای نیست که اظهارنظر خبرسازی از وی در رسانه ها منتشر نشود.

به گفته ی کانال رسمی پایگاه اطلاع رسانی محمود احمدی نژاد، وی اخیراً گفتگویی با شبکه انگلیسی زبان تلویزیون دولتی ترکیه به نام تی‌آرتی داشته است.

او در این گفتگو به مباحث جالبی از جمله فیلترینگ اینترنت، رابطه ی ایران و آمریکا و احتمال رد صلاحیتش در انتخابات ۱۴۰۰ می پردازد که بخش هایی از آن را می خوانید.

نظر احمدی‌نژاد درباره فیلترینگ در دوران ریاست‌جمهوری‌اش

* برخی استفاده شما از توئیتر را عجیب می دانند زیرا در دوره ریاست جمهوری شما مقامات ایرانی، فیس بوک و توئیت را در سال ۲۰۰۹ ممنوع کردند، آیا هنوز هم توئیتر در ایران، ممنوع است؟

همان کسانیکه فیلتر می کنند، همان ها هم در ایران فیلترشکن می فروشند. امروز در دنیای ارتباطات فیلتر معنا ندارد. فیلتر کردن و ایجاد محدودیت، یک امر شکست خورده است.

* شما از چه ضد فیلتری برای دسترسی به توئیتر، استفاده می کنید؟

این را باید از کسانیکه اجازه نمی دهند بپرسید. من موافق استفاده کامل مردم از فضای مجازی هستم.

از ابتدا به دنبال رابطه ایران و آمریکا بودم!

* به نظر می رسد که شما پس از خاتمه ریاست جمهوری، به میزان زیادی تغییر کرده اید، آیا این برداشت، منصفانه است؟ در این بازآفرینی چه عاملی موثر بوده است؟

بالاخره هر انسانی رشد می کند، دانشش توسعه می یابد و تجربیاتش افزوده می شود اما ما از روز اول و بر اساس اصول ثابت، دنبال صلح و عدالت بودیم. در دولت اول، ما رسما خواستیم که رابطه بین دو ملت ایران و آمریکا برقرار شود. خواستار پرواز مستقیم بین تهران و نیویورک شدیم. بعد از رسیدن به صنعت غنی سازی، من خواستار همکاری به جای تقابل شدم. من همیشه با تجاوز، اشغال سرزمین دیگران، چپاول ملت ها و زورگویی مخالف بوده ام و الان هم مخالف هستم. من همیشه طرفدار صلح، عدالت و احترام برای همه ملت ها بوده و هستم.

واکنش احمدی‌نژاد به احتمال ردصلاحیتش در انتخابات ۱۴۰۰

* شورای نگهبان در سال ۹۶، صلاحیت شما را برای شرکت در رقابت انتخابات سال ۱۳۹۶ رد کرد و شما نتوانستید در این انتخابات شرکت کنید، آیا فکر می کنید شورای نگهبان صلاحیت شما را در انتخابات سال آینده ایران تایید خواهد کرد؟

من هنوز راجع به انتخابات نظری نداده ام و موضعی نگرفته ام اما نقطه نظراتی دارم که در صورت ضرورت، در موعد انتخابات آن را با مردم در میان خواهم گذاشت.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۳ نظر

ورود

  • Chryslerlina اسفند ۳, ۱۳۹۹

    اینترنت ایران آشغاله آشغال

  • Amir اسفند ۴, ۱۳۹۹

    سلامتی داش احمددد

  • بهروز اسفند ۴, ۱۳۹۹

    هههههه.
    طرف ابرو نزاشت تو ۸ سال الان میاد میگه اینترنت بده. با امریکا اشتی کنین و این حرفا. همش حرفای ریاکارانه.

    سخنرانیشو ۱۶ سال پیشا یادمه. میگفت مشکل ما موی دخترا نیست. اصلا چرا حجاب اجباری باشه؟ وقتی رای ها رو گرفت گفتش غلط میکنین تار موتون بیرونه. شدیدترین گشت ارشاد زمان همین مموتی بود.