پرطرفدارترین موضوعات اینستاگرام را بشناسید

پرطرفدارترین موضوعات اینستاگرام را بشناسید

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

اینستاگرام امروز دریچه تازه‌ای را رو به زندگی ما باز کرده است. با استفاده از اینستاگرام است که بسیاری از هنرمندان موفق شدند از استعداد خود درآمد داشته باشند و مخاطبان بیشتری را جذب فعالیت‌های خود کنند. برندها با هزینه نسبتا کمتری در مقایسه با روش‌های سنتی، به فروش بیشتری می‌رسند و روزانه میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا در این سرگرم می‌شوند، خرید کرده و اتفاقات روز را پیگیری می‌کنند.

آیا از کاربردهای دایرکت اینستاگرام آگاه هستید؟ مقاله دایرکت چیست و کاربردهای آن را بخوانید.

در این بین سرعت دنیای اینترنت به طور کلی بسیار زیاد است و اینستاگرام هم یکی از بسترهایی است که تغییرات بسیار زیادی را در مدت کوتاهی تجربه می‌کند. بنابراین شوخی‌ها و شکل و قالب محتوای محبوب کاربران هر چند یکبار دستخوش تغییرات زیادی می‌شوند.

اما در نهایت، ستون همه محتواهای پرطرفدار در این فضا، پیرامون چند موضوع پرطرفدار است. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا پرطرفدارترین موضوعات اینستاگرام را شناسایی کنیم.

۹  موضوع پرطرفدار در اینستاگرام

منظور از موضوعات پرطرفدار در اینستاگرام، موضوعاتی است که هم محتوای زیادی پیرامونشان تولید می‌شود و هم مخاطبان بسیار زیادی دارند. در حال حاضر، مدت نسبتا طولانی است که موضوعات داغ اینستاگرام، موارد زیر هستند:

 مد و لباس

صنعت مد در اینستاگرام، برای همه کاربران دنیا، از جمله ایرانی‌ها، جذابیت خاصی دارد. برای همین هم اینفلوئنسرهای زیادی در این حوزه فعالیت می‌کنند و فروش پوشاک به صورت آنلاین هم مخاطبان بسیار زیادی در این شبکه اجتماعی دارد. به حدی که اینستاگرام قابلیت خرید آنلاین را هم به بستر خود اضافه کرد.

هشتگ فشن در اینستاگرام، به تنهایی بیش از پونصد میلیون پست دارد و به جرات می‌توان گفت که اینستاگرام، بهترین بستر برای فعالیت و پیگیری مد و فشن در میان شبکه‌های اجتماعی است.

غذا و تیسترها

تصاویر غذاها و خوراکی‌های خوشمزه، تبلیغات رستوران‌های مختلف و ویدیوهای تیسترهای غذا، اینستاگرام را پر کرده است! اینفلوئنسرهای این حوزه هم بسیار معروف هستند و احتمالا اسم چندتای آن‌ها را بارها شنیده‌اید. اینستاگرام بستری مبتنی بر تصویر است و رنگ و لعاب غذاهای مختلف تصاویری جذاب برای این شبکه اجتماعی می‌سازند!

سفر و گردشگری

آشنایی با غذاها، آداب و رسوم، جذابیت‌های گردشگری و فرهنگ کشورهای دیگر، برای بیشتر ما جذابیت زیادی دارد. در گذشته برای آشنایی با کشورهای دیگر لازم بود کتاب بخوانیم یا شاید هم فیلم‌های مستند را تماشا کنیم. اما به لطف اینستاگرام، امروزه افراد زیادی سفرهای خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارند و طرفداران زیادی دارند. سفر و گردگشری یکی دیگر از موضوعاتی است که در ایران هم مخاطبان بسیار زیادی دارد.

انگیزه‌بخشی و انرژی مثبت

سبک زندگی جدیدی که در قرن‌های گذشته به وجود آمده، باعث شده که خیلی از ما، به دنبال معنای زندگی، انگیزه بیشتر و راهی برای ادامه دادن باشیم! در اینستاگرام صفحات زیادی وجود دارند که درباره الهام بخشی و انگیزه دادن به مخاطبین خود فعالیت می‌کنند. در اینستاگرام فارسی هم صفحات زیادی وجود دارند که در این حوزه محتوای بسیار باکیفیتی تولید می‌کنند.

سبک زندگی و خانواده‌های خوشحال!

یکی دیگر از موضوعاتی که در همه جای دنیا و به ویژه در ایران طرفداران زیادی دارد و اینفلوئنسرهای زیادی را به وجود آورده، سبک زندگی افراد است. دیدن تصاویر زوج‌های خندان و عاشق، خانواده‌های پرانرژی و خانه‌های خوش‌رنگ و گرم، برای خیلی‌ها جذابیت خاصی دارد و باعث می‌شود که افرادی که بخشی از سبک زندگی خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارند، دنبال‌کننده‌های بسیار زیادی داشته باشند.

خنده و سرگرمی

در نهایت بیشتر کاربران اینستاگرام برای سرگرمی و دور شدن از دغدغه‌ها و مشکلات موجود به این شبکه اجتماعی می‌آیند و دوست دارند که کمی سرگرم شوند. بنابراین خیلی جای تعجب وجود ندارد که افرادی که طنزپردازی می‌کنند و ویدیوهای بامزه می‌سازند، طرفدارن زیادی داشته باشند.

در ایران هم اگر نگاهی به لیست پرطرفدارترین اینفلوئنسرهای اینستاگرام فارسی بیاندازیم، بیشتر این لیست را افرادی تشکیل می‌دهند که در حوزه سرگرمی محتوا تولید می‌کنند.

زیبایی و لوازم آرایش

صنعت زیبایی هم همیشه جزو بحث‌های داغ و موضوعات پرطرفدار بوده و در اینستاگرام هم افرادی زیادی این صنعت را دنبال می‌کنند. اینفلوئنسرهای این حوزه در اینستاگرام جریان صنعت زیبایی را با استایل‌های نامتعارف خود دستخوش تغییر می‌کنند و در ایران، مخاطبان بسیار زیادی فالوئرهای جدی فعالان این حوزه هستند.

هنر و هنرمندان

هنر، جادویی که بدون آن زندگی خالی از زیبایی است هم طرفداران زیادی در اینستاگرام دارد. نقاش‌ها آثار هنری خود را به اشتراک می‌گذارند، خواننده‌های بسیاری مسیر موفقیت خود را از این شبکه اجتماعی شروع می‌کنند و حتی نویسنده‌ها هم مخاطبان خاص خود را دارند. اگر نگاهی به هشتگ‌های فارسی و انگلیسی مربوط به هنر هم بیاندازید، متوجه تعداد بسیار زیاد پست‌ها و مخاطبان این حوزه می‌شوید.

آموزش و یادگیری

بازار آموزش رایگان موضوعات مختلف هم در اینستاگرام بسیار داغ است. از آموزش الگوریتم و راه‌های پیشرفت در خود اینستاگرام گرفته تا آموزش‌های نرم افزارها و زبان‌های مختلف. معلم‌های زیادی بخشی از تجربه خود را با مخاطبانشان به اشتراک می‌گذارند و فرصت یادگیری رایگان را برای بسیاری فراهم می‌کنند.

چه نوع محتوایی مناسب کسب و کار یا صفحه شما است؟

تا اینجا موضوعات پرطرفدار اینستاگرام را بررسی کردیم. اما در نهایت چه محتوایی برای کسب و کار یا صفحه شما مناسب است؟ همانطور که در سایت آکادمی اینفوگرام توضیح داده شده:«در اینستاگرام شما می‌توانید انواع محتوای تصویری، ویدئویی و اینفوگرافیک منتشر کنید. ولی انتشار محتوای متنی یا صوتی به تنهایی ممکن نیست. یعنی برای انتشار یک محتوای متنی باید از یک محتوای بصری نیز استفاده کنید. مگر اینکه بخواهید متن خود را در استوری قرار دهید.

با این حال دست شما در انتخاب نوع محتوا باز است. محتواهای تصویری نیز بازخورد بیشتری نسبت به محتوای متنی دارند. ولی با توجه به کسب  کار خود باید ببینید از چه نوع محتوا باید بیشتر استفاده کنید.

برای مثال مخاطبان پست‌های تصویری را دوست دارند یا ویدئو، ویدئوهای اسلایدی بهتر است یا IGTV ، اگر قصد دارید در طول روز محتوای زیادی منتشر کنید باید سراغ استوری بروید. پس دقت کنید بهترین نوع محتوا در اینستاگرام برای شما چیست و یک توازن مناسب بین انواع محتوا برقرار کنید.»

چه استراتژی برای تولید محتوا در اینستاگرام داشته باشیم؟

اگر قصد دارید که درباره یکی از موضوعات پرطرفداری که معرفی شد، تولید محتوا کنید، لازم است که استراتژی مناسبی را برای این کار داشته باشید. همانطور که در مقاله تولید محتوا اینستاگرام آکادمی اینفوگرام گفته شده:« اگر می‌خواهید در اینستاگرام تولید محتوای مناسبی را داشته باشید، باید نکات زیر را در استراتژی خود در نظر بگیرید:

  • مشخص کردن هدف: اولین و مهم‌ترین گام مشخص کردن دقیق هدف‌های خود برای فعالیت در اینستاگرام است. باید معیار مشخصی برای سنجش میزان موفقیت خود داشته باشید.
  • شناخت مخاطب: برای چه کسانی محتوای خود را تولید می‌کنید؟ سلایق آن‌ها چیست و چه محتوایی به جذب آن‌ها منجر می‌شود؟
  • بررسی رقبا: بررسی عملکرد رقبا و شناخت نقاط ضعف و قدرت آن‌ها باعث می‌شود تا در ادامه مسیر آزمون و خطاهای کمتری داشته باشید.
  • برنامه‌ریزی با تقویم محتوا: برای آنکه نتیجه مطلوبی بگیرید، به تقویم محتوا و برنامه‌ریزی نیاز دارید تا فعالیتتان را به صورت مستمر ادامه دهید.»

جمع بندی

در این مقاله، موضوعات پرطرفدار اینستاگرام را بررسی کردیم. در نهایت توصیه ما این است که اگر قصد فعالیت و تولید محتوا در اینستاگرام را دارید، به صرف محبوب بودن یک موضوع، تصمیم به تولید محتوا در آن حوزه را نگیرید. بسیاری از افراد، در حوزه‌هایی که ممکن است علاقه‌مندان کمتری داشته باشند هم تولید محتوا می‌کنند و به موفقیت‌های خوبی رسیده‌اند.

(اگر خواستید اکانت خود را موقتا غیرفعال کنید، مقاله دی اکتیو موقت اینستاگرام را بخوانید.)

چراکه در نهایت، مسیر رشد و تولید محتوا در اینستاگرام، به استمرار و تلاش زیادی نیاز دارد و اگر به موضوعی که پیرامون آن فعالیت می‌کنید، علاقه‌ای نداشته باشید، دیر یا زود خسته خواهید شد.

اگر هم این مقاله را صرف کنجکاوی و اطلاعات بیشتر درباره اینستاگرام خواندید، مواظب چشم‌هایتان باشید و سعی کنید محتوای باکیفیت و مناسبی مصرف کنید. چراکه در اینستاگرام، خوب و بد، زشت و زیبا در کنار هم وجود دارد و ما انتخاب می‌کنیم که زمانمان را صرف چه چیزی کنیم.

دیجیاتو
یک نظر

ورود