پله ویلچر نشین شد؛ تصاویر دیده نشده از این روزهای اسطوره فوتبال برزیل

پله ویلچر نشین شد؛ تصاویر دیده نشده از این روزهای اسطوره فوتبال برزیل

اسطوره فوتبال برزیل در مستند جدید ساخت نتفلیکس به همراه واکر و ویلچر دیده شده است. مستند پله فیلمی به تهیه کنندگی نتفلیکس و به کارگردانی دیوید ترای هورن و بن نیکولاس است که شامل مصاحبه های این اسطوره و اطرافیان وی می شود. فیلم به جزئیاتی می پردازد که تاکنون در عمر ۸۰ ساله پله به آن پرداخته نشده بود، اما قبل از آن وضعیت جسمانی وی تمام داستان را برایمان بازگو می کند.

در صحنه شروع فیلم پله نشان داده می شود که با واکر خود برای نشستن روی صندلی اتاق تقلا می کند و قبل از شروع مصاحبه دستگاه را کنار صندلی می گذارد. مشکلات حرکتی او هنگامی که با ویلچر به سمت باربیکیواش می رود بیشتر نمایان می شود. گفتنی است پله قبلا تحت عمل جراحی لگن قرار گرفته بود اما طبق ادعای پسرش، ادینیو، دوران ریکاوری وی طبق برنامه پیش نرفته است.پله

سال گذشته پسرش در یک مصاحبه تلویزیونی اعلام کرد : “او بسیار شکسته شده. جراحی لگن داشته و نتوانسته به صورت ایده آل دوران توانبخشی را به ثمر برساند. وی یک مشکل حرکتی پیدا کرده و همین برایش باعث نوعی افسردگی شده. تصور کنید او پادشاه فوتبال است و همیشه چهره ای با ابهت از خود به جای گذاشته ولی الان به درستی نمی تواند راه برود.” ادینیو ادامه داد: “او خجالت می کشد، دلش نمی خواهد بیرون رفته و دیده شود و هر کاری که به بیرون از خانه مربوط باشد را انجام نمی دهد.”

پله

اما در مستند جدید ساخته شده توسط نتفلیکس این ادعاها رد شد.

صحبت از قرار گرفتن پله جلوی دوربین شد، به گفته نیکولاس، یکی از کارگردان های این مستند، آن ها ۸ ماه صرف مذاکره با نمایندگان پله برای تهیه مصاحبه با وی بوده اند. نیکولاس می گوید: “در ۶۵ سال گذشته هر بار که بیرون از خانه می رفته میکروفونی مقابل صورت خود می دیده.”

یکی از تاثیرگذارترین صحنه هایی که در این مستند به چشم می خورد، صحنه گریه کردن پله است که لحظات بالا بردن جام در جام جهانی ۱۹۷۰ را به یاد می آورد و درباره آن ها می گوید. در آن زمان که در برزیل دیکتاتوری نظامی وجود داشت این قهرمانی باعث تغییر روحیه مردم به سمت شادمانی شد.

پله

پله در این باره می گوید: “جام جهانی ۱۹۷۰ بهترین دوران زندگی من است، اما این برای کشورم بسیار مهم تر است. زیرا اگر در آن سال به جام نمی رسیدیم و شکست می خوردیم همه چیز می توانست به بدترین شکل خود دربیاید. وقتی قهرمان شدیم کشور توانست یک نفس راحتی بکشد. ۱۹۷۰ قطعا بیشتر از آن که به فوتبال کمک کند، به برزیل کمک کرد.”

 

بیشتر بخوانید:

بهترین فوتبالیست های حال حاضر جهان به انتخاب حسین بولت

منبع: dailymail
مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود