خداحافظی شهاب حسینی از اینستاگرام در واکنش به انتقادات اخیر

خداحافظی شهاب حسینی از اینستاگرام در واکنش به انتقادات اخیر

شهاب حسینی در پستی اینستاگرامی به شکل ضمنی به انتقادات اخیر درباره واکسن زدن در آمریکا پاسخ و از خداحافظی خود از این شبکه اجتماعی خبر داد. او دقایقی پس از انتشار این پست، صفحه ی خود را از اینستاگرام حذف کرد.

شهاب حسینی در اینستاگرام خود نوشت:

«گفت: سنگی که طاقت ضربه های تیشه را ندارد، به تندیسی زیبا بدل نخواهد شد.

می‌بخشید اگر الگویی نبودیم که مقبول نظر افتد چون اصلا الگو نبودیم. کی گفت که بودیم؟

در جهانی که زیستگاه مردان و زنانی بزرگ بوده، ما را چه به الگو بودن؟ همواره خود جوینده الگویی بودیم تا رمز جاودانگی بیاموزیم.

و نیفتیم مگر در سیر آنان که دلسپرده راه حق و حقیقت بودند و جان بر سر این عشق به جان آفرین پیشکش کردند. بسیارند. بجویید، میابید.

درست می‌گویید. وصلم. اما نه به آنجا که پندار شماست. به ریسمانی که به آن چنگ زدم تا پراکنده و متلاشی نشوم.

حبل الله، که از مهر و کرامتش در دسترس همگان است. اگر نمبینیم، مشکل از ماست. قدردان مهر عزیزانی هستم که همواره و در هر شرایط بنده را از لطف حمایت خود محروم نکردند. برایشان طول عمر با عزت و عاقبت خیر آرزو می‌کنم.

اما نارفیقان نسبتا محترم. سیر بنده کوچک در طی بیست و هفت سال از عمق ناکجا و رسیدن به اینجا در پیشگاه چشمتان نبود؟

آنچه که غیر از خدای بزرگ و ارادت به خاصان درگاهش مرا به پیوند با آن نسبت می‌دهید، چنانچه می‌توانستند، خود را از گزندهای روزگار حفظ می‌کردند. و گرنه من بنده آن دمم که ساقی گوید، یک جام دگر بگیر و من نتوانم.

قصه کوتاه که متاسفم که آنچه انتظار داشتید نبودم چون وامدارتان نبودم. گفت، آنچه هستی هدیه خداست به تو و آنچه میشوی هدیه توست به خدا.

غایتم تبدیل این وجود خاکسار به گوهری ‌ست در شان پیشکش به پیشگاه پروردگار. همین و بس. گویند سنگ لعل شود در مقام صبر آری شود ولیک به خون جگر شود.

از آنجایی که بنده متعلق به نسل فضای مجازی نیستم، ترجیح می‌دهم ادامه زندگی را همچون پیش، در فضای حقیقی تجربه کنم. لذا از اینستاگرام، رفع زحمت میکنم و دنبال کنندگان مجاز را با دنیای خود تنها می‌گذارم.

حق ماندگار، پایدار، و نگهدار. آمین. امضا، شهاب حسینی، ملقب به صفر کله گنده.»

چندی قبل تصاویر و ویدئویی از شهاب حسینی در کشور آمریکا منتشر شد که او را با ماسکی منقوش به تصویر گیاه مخدر ماریجوانا در حال دریافت واکسن کرونا نشان می داد.

بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی از این اقدام شهاب حسینی انتقاد کردند و آن را نشانه ای از کسب درآمد وی در ایران و استفاده از مواهب زندگی در آمریکا دانستند.

به دلیل همزمانی پخش برنامه ی اینترنتی همرفیق شهاب حسینی، منتقدان وی معتقد بودند که این بازیگر در ایران کسب درآمد می کند اما شهروند آمریکا شده و با درآمد خود از ایران از امکانات آمریکا بهره می برد، در حالی که مردم ایران امکان دسترسی به واکسن کرونا را ندارند.

پس از انتشار این تصاویر شهاب حسینی در واکنش به این انتقادات، شعری در اینستاگرام خود بدین مضمون منتشر کرد: «دلا خو کن به تنهایی که از تن ها بلا خیزد/ سعادت آن کسی یابد که از تن ها بپرهیزد».

او اما چند روز بعد نیز در گفتگویی به توضیح درباره ی ماجرای واکسن زدن خود پرداخت.

او گفت هیچ نیت قبلی و برنامه ریزی مشخصی برای زدن واکسن نداشت و به اصرار یکی از دوستانش که برای آغاز یک کار سینمایی او را همراهی می کرد، در صف واکسن مازاد ایستادند تا شانس خود را امتحان کنند.

او درباره ی ماسک جنجالی خود نیز گفت پس از خروج از ماشین متوجه شد ماسک ندارد و تنها ماسک داخل ماشین آن ماسک بود که پیش تر دوستی به او هدیه داده بود و او در نهایت بین زدن و نزدن آن تردید نکرد.

حسینی در انتها گفت آرزوی قلبی اش این است که شرایط واکسیناسیون با بهترین واکسن موجود برای هموطنانش در ایران به وجود آید و مردم بیش از این دچار خسارت و مصیبت نشوند.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۱۷ نظر

ورود

  • فرید اسفند ۹, ۱۳۹۹

    هیچوقت به اینایی که به خودشون لقب قشر هنرمند دادن رو، من هنرمند نمیدونم. اگه ماهواره رو بگیرین طرف عربستان یا عراق میبینین سریالای اون کشورا چقدر حرفه اییه. بعد مقایسه کن با اینا. فرقش مثل بنز و پرایده. بعد اینا به خودشون میگن هنرمند. و سر چی که میشه سریعا میان اول صف و هرچی که باشه رو حق خودشون میدونن.
    رفتی امریکا با اون پزشک زد و بند کردی. مدرک جور کردی که کادر درمانی . رفتی واکسن زدی. بعد که همه فهمیدن به جا اینکه به اشتباهت اعترافت کنی میایی میگی واکسن اضافی بود؟ گند اینم که در میاد میگی اون دوست پزشکت به زور بهت واکسن زد؟ به زور شما رو برد امریکا واکسن زد؟
    بعدش که گند اینم در میاد میایی میگی مقصر مردم و اینستا هستن که اشتباه شما رو فهمیدن؟ مثل همیشه مقصر مردمن که گیر میدن.
    مردم به قشر هنرمند گیر بدن میشن ادمای بد نفهم بیسواد خز خاشاک که حد خودشونو نمیفهمن.
    و طبق معمول قشر ناهنرمند میشن مظلوم معصوم. بیگناه صاحاب حق .

  • me اسفند ۹, ۱۳۹۹

    امثال تو و رامبد جوان همان بهتر که نباشد و طن ف روشا

  • شایان اسفند ۹, ۱۳۹۹

    نه ببینین دوستان این تندروی هست
    اون در حال حاضر شهروند آمریکا هست پس حق داره که واکسنش رو بزنه
    این که کی چی پوشید چه نوشت به من و تو چه اون زندگی شخصی طرف هست نا باید نگاه فیلماش کنیم که همش عالیه و پر محتوا مثل برادرم خسرو حوض نقاشس شهرزاد و….

  • مريم اسفند ۹, ۱۳۹۹

    به درک….اینجا کسی دلش برای تو تنگ نمیشه ….راه باز جاده دراز

    • آرنیکا دادخواه اسفند ۱۰, ۱۳۹۹

      خفههههه ششووووووو حسودددد چون تو ایرانی اینو میگی من و اقای شهاب حسینی که توی آمریکا هستیم میدانیم که آنجا در روز تعدادی واکسن اضافه می آیدخیلی چرند میگی

  • شهورا اسفند ۹, ۱۳۹۹

    سلبریدی حکومتی…بفرما برو آمریکا که کسی اینجا دوستت نداره

  • علی اسفند ۹, ۱۳۹۹

    بره گمشه آدم نون به نرخ روز خور دورو

    • آرنیکا دادخواه اسفند ۱۰, ۱۳۹۹

      تو برو گم شو با پول تو که نرفته من ۱۲ ساله بیشتر از تو می فهممم خب چون تو در ایران بزرگ شدی و من در امریکا حتما بهت آموزش ندادن دیگه

  • وفا اسفند ۱۰, ۱۳۹۹

    بابا بدبخت اونجا بوده واکسنم بوده زده مگه گناه کرده الان شما به جاش بودین واکسن نمیزدین

    • صادق اسفند ۱۰, ۱۳۹۹

      اخه مشکل اینه تو امریکا الان فقط کادر درمانی واکسن میزنن یا پیرمرد پیرزنا. این شهاب دوست پزشک داشته بعد دوستش مدرک جعلی براش درست کرده که شهاب کادر درمانی هست.

  • R اسفند ۱۰, ۱۳۹۹

    قطعا اگه شماهم جای شهاب حسینی بودید واکسن رو میزدید شهاب حسینی یه هنرمنده ??ما نباید بخاطر افکار اعتقاداتمون یه هنر مند ایی مثل ابی یا مهراد جم یا خیلیا یه دیگرو دوباره از دستشون بدیم به نظرم هرکی اونجا بود جای شهاب حسینی بود واکسن رو میزد بلاخره ماهمه باهم هم وطنم ?

    • صادق اسفند ۱۰, ۱۳۹۹

      جان؟ خاک تو سر این هنرمندا. طرف با همکاری دوستش مدرک جعل کرده برا واکسن.
      کسایی که نمیدونن بدونن که تو امریکا تنها افراد مسن یا کادر درمانی الان دار واکسن میشن. به هیچکی دیگه هنوز واکسن نزدن. بقیه باید تو صف باشن. اما این شهاب یه دوست پزشک داره امریکاست. بعد انی دوستش مدرک جعلی درست میکنه که شهاب حسینی کادر درمانی هست. اینطوری میره واکسن میزنه. حالا هی ازش طرفداری کنین.
      خاک تو سرت شهاب. ابرو نزاشتی

  • کماندو اسفند ۱۳, ۱۳۹۹

    برو به جهنم ریا کار.توف تو روت.توف توف توف