برای اولین بار یک زن آسیایی موفق به کسب جایزه بهترین کارگردانی گلدن گلوب شد

برای اولین بار یک زن آسیایی موفق به کسب جایزه بهترین کارگردانی گلدن گلوب شد

روز یک شنبه کلویی ژائو، کارگردان Nomadland عنوان بهترین کارگردان را در مراسم گلدن گلوب کسب کرد. با کسب این عنوان او به اولین زن آسیایی آمریکایی تبدیل شد که به چنین موفقیتی دست می یابد. ژائو دومین زن پس از باربارا استرایسند است که توانسته پس از ۴۰ سال، عنوان بهترین کارگردان را در مراسم گلدن گلوب بدست آورد.

Nomadland همچنین توانست بهترین فیلم در ژانر درام انتخاب شود، بعلاوه این اثر برای عنوان بهترین فیلمنامه هم نامزد شد اما موفق به گرفتن آن نشده و فیلم دادگاه شیکاگو هفت به کارگردانی آرون سورکین این عنوان را از آن خود کرد. داستان از این قرار است که پس از فروپاشی اقتصادی یک شهر صعنتی و بسته شدن معدن های گچ کنگلومرا زندگی فرن (فرانسیس مک دورماند) دچار تغییراتی می شود. او با ون خود به حاشیه های شهر می رود تا زندگی کوچ نشینی را تجربه کند.

کلویی ژائو کیست:

او متولد ۳۱ مارچ سال ۱۹۸۲ در چین بوده است. وی سمت کارگردان، فیلم نامه نویس و تهیه کنندگی چند عنوان را بر عهده داشته است. اولین فیلمی که ژائو کارگردانی آن را بر عهده گرفت Songs My Brothers Taught Me (j (ترانه هایی که برادرانم به من آموختند) بود و در جشنواره فیلم ساندنس مورد تحسین و تمجید منتقدین قرار گرفت. همچنین این فیلم  نامزد جایزه بهترین فیلم مستقل از سری جوایز ایندیپندنت اسپیریت شد. دومین اثر وی The Rider بود که بسیار مورد استقبال منتقدین قرار گرفت و این بار علاوه بر نامزدی بهترین فیلم مستقل، نامزدی بهترین کارگردانی ایندیپندنت اسپیریت را نیز بدست آورد. اگرچه ژائو بخاطر فیلم های مستقل خود ذر ژانر درام شناخته شده اما فیلم بعدی او فیلمی بلاک باستر و در ژانر ابرقهرمانی و برای کمپانی مارول خواهد بود.

مراسم گلدن گلوب همه ساله در کشور آمریکا برگزار می گردد. جوایز این مراسم توسط ۹۳ عضو انجمن مطبوعات خارجی هالیوود به بهترین فیلم ها و سریال های سینمایی و تلویزیونی اهدا می گردد. امسال بخاطر شرایط کرونا شرایط برگزاری این مراسم نیز مانند بقیه رویدادها دچار تغییر شد و بصورت آنلاین برگزار شد.

 

بیشتر بخوانید:

فهرست کامل برندگان گلدن گلوب ۲۰۲۱ ؛ بهترین جوایز به Nomadland و The Crown رسید

منبع: nytimes
بدون نظر

ورود