علت مرگ زلاتکو کرانچار بالاخره مشخص شد

علت مرگ زلاتکو کرانچار بالاخره مشخص شد

زلاتکو کرانچار سرمربی سابق تیم های پرسپولیس و سپاهان و همچنین تیم ملی امید دو روز پیش در سن ۶۴ سالگی درگذشت. مرگ او پس از چند روز بستری شدن در بیمارستان رخ داده بود. مرگ ناگهانی این مربی کروات باعث شده بود بسیاری بار دیگر به کرونا به چشم عامل مرگ نگاه کنند اما مشخص شده که زلاتکو کرانچار به مشکلات کبدی مبتلا بوده است. ظاهراً کرانچار به دلیل مشکلات کبدی از ۱۰ روز قبل از مرگ در بیمارستانی در زادار بستری بوده و به دلیل وخامت حال به زاگرب منتقل شده اما تلاش پزشکان بیفایده بوده و در نهایت تسلیم مرگ شده است.

زلاتکو کرانچار سرمربی سابق تیم های پرسپولیس و سپاهان و همچنین تیم ملی امید دو روز پیش در سن 64 سالگی درگذشت.

زلاتکو کرانچار سابقه مربیگری در تیم های ملی کرواسی (از ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۶) و دیناموزاگرب را نیز داشته و در دوران جوانی در تیم های دیناموزاگرب و راپیدوین اتریش بازی می کرده است. او با تیم سپاهان اصفهان توانست قهرمان لیگ برتر ایران شود و مدتی را نیز سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس بود. کرانچار در نهایت هدایت تیم ملی امید کشورمان را بر عهده گرفت. او پس از ترک ایران دیگر مربیگری نکرد. زلاتکو کرانچار دو بازی ملی برای تیم ملی کشورش انجام داده و در ۱۱ بازی ملی نیز برای تیم یوگسلاوی سابق به میدان رفته بود. وی ۱۰ سال برای دیناموزاگرب بازی کرده و علاوه بر راپیدوین، سابقه بازی برای تیم سنت پولتن اتریش را نیز در کارنامه داشت.

زلاتکو کرانچار سرمربی سابق تیم های پرسپولیس و سپاهان و همچنین تیم ملی امید دو روز پیش در سن 64 سالگی درگذشت.

دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در صفحه شخصی اش در اینستاگرام به مرگ هموطنش واکنش نشان داده و نوشت: «تو به معنای واقعی کلمه اسطوره بودی، روحت شاد و قرین آرامش». تومیسلاو ایوکووی، دوست صمیمی و همکار قدیمی زلاتکو کرانچار که از کودکی او را می شناخت درباره او گفته است: « ببینید چیکو، پوپوفسکی، ملینکا، استف و من. این از همان سال های اول گروه ما بود. ما جدایی ناپذیر بودیم. حالا بعد از رفتن پوپ، نوبت به چیکو رسید. من ویران شده ام… چه می توانم بگویم؟ می دانستم که اوضاعش خوب نیست اما فکر می کردیم طاقت می آورد. اما متاسفانه در بیمارستان به باکتری بیمارستانی هم آلوده شد و این عفونت کشنده بود. چیکوی من…».

زلاتکو کرانچار سرمربی سابق تیم های پرسپولیس و سپاهان و همچنین تیم ملی امید دو روز پیش در سن 64 سالگی درگذشت.

وی در ادامه افزود: « خنده مسری او، این واقعیت که هیچکس نمی توانست از دست او عصبانی شود. یک بازیکن، یک سرمربی اما بالاتر از همه یک جنتلمن. احتمالا او یکی از آخرین افراد اهل زاگرب بود که هرگز کسی را پس نزد، هر آهنگی را بلد بود و روابطی واقعی و پاک و اصیل با دیگران برقرار می کرد. او تا آخرین لحظه عاشق دینامو بود. او عاشق مردم بود. در واقع با همه خیلی عالی رفتار می کرد، شاید فقط به جز من».

بیشتر بخوانید: علت مرگ جهان پهلوان تختی چه بود؛ نگاهی به فرضیات احتمالی به بهانه زادروز یک قهرمان ملی

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود