آیت‌الله علم‌الهدی: پیشگیری از بارداری نوعی فحشای باطنی است

آیت‌الله علم‌الهدی: پیشگیری از بارداری نوعی فحشای باطنی است

آیت الله علم‌الهدی ظهر روز جمعه ۱۵ اسفند در خطبه خود با اشاره به رحلت تولیت آستان قدس گفت:« دیروز مصادف بود با پنجمین سالروز رحلت فقیه بزرگوار، نماینده ولی فقیه فقید در این استان و تولیت سابق آستان قدس رضوی، مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی و این هفته نیز هفته احسان و نیکوکاری هست که ان‌شاالله شما برادران و خواهران در این حرکت و جهاد فوق‌العاده عظیم و موثر، به دستگاه‌های نیکوکار و احسان‌گرا کمک خواهید کرد.»

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: «اگر قاموس و عملکرد مدیریت نظام را در طول ۴۲ سال گذشته در ابعاد مختلف و موقعیت‌های گوناگون بررسی کنیم، کارآمدی مدیریت نظام برای ما روشن خواهد شد، وی ادامه داد این آستان قدس دو صحن بیشتر نداشت و این دو صحن در ویرانی و خرابی بود. ایشان اضافه کرد روزی که آیت الله طبسی به بهشت رفت این سه هکتار شد ۵۳ هکتار و چیزی که شما امروز مشاهده می‌کنید. برادران و خواهران جوان، این که مشاهده می‌کنید ۵۳ هکتار حرم مطهر است با صحن‌‌ها، رواق‌ها و موقعیتی که از نظر بنایی دارد، محصول مدیریت یک روحانی انقلابی است که تا قبل از انقلاب اسلامی با رژیم شاهنشاهی می‌جنگید و روز پیروزی انقلاب کمر را بست، این مسئولیت را به دست گرفت و این وضع را در مضجع شریف امام هشتم به وجود آورد.»

ایشان در ادامه سخنرانی خود گفت: «امام روز اول گفتند نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی، یعنی نظام ما نظام وابسته به شرق نیست که ابرقدرت شرق آن روز که شوروی بود برای ما تصمیم بگیرد، وابسته به غرب نیست که آمریکا و اروپا برای ما تصمیم بگیرند. چرا نه شرقی و نه غربی؟ امام این جمله را به عنوان نظریه شخصی بیان نکردند بلکه این نتیجه تجربه تاریخ مملکت بود.»

وی خاطر نشان کرد: «بعد از جنگ جهانی دوم ابرقدرت‌ها نشستند و دنیا را بین خودشان تقسیم کردند و طوری این کار را انجام دادند که هر مملکت و ملتی که وابسته آن‌ها نبود نتواند زندگی کند و گشنه بماند. نتیجه آن هم این شد که کشورها بدبخت شدند، منابعشان دست بیگانگان و مستکبران قرار گرفت و تجربه عینی آن برای ما ۲۵ سال سلطه آمریکا بر کشورمان بود.»

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: «برویم به دشمن دست دراز کنیم یا نه، به دشمن پشت پا بزنیم و آن را سر جایش بنشانیم؟ به هیچ چیزش چشم نداشته باشیم و روی پای خود بایستیم؟ دشمنی آن را باور کنیم و خودمان با قدرت و توانمان اقتصاد و معیشتمان را بسازیم؟ هر چه وابستگی اقتصادی ما به نفت کمتر شود بیشتر روی پای خود می‌ایستیم، تحریم‌ها خنثی می‌شود و دشمن بیچاره‌تر می‌شود.»

ایشان در ادامه خطبه خود اظهار کرد: «یکی از مسائلی که در تقوا در زندگی خانوادگی و زناشویی دو همسر کاملا منافات دارد مسئله پیشگیری از اولاد به منظور تحدید نسل است. او ادامه داد: ما در قرآن آیاتی را داریم که سه‌تای ان در رابطه با قطع اولاد است که دقیقا شامل پیشگیری از بارداری را می‌شود. او گفت چرا جلوی فرزندآوری را می‌گیرید و به خدا تهمت می‌زنید که خدا به مخلوق خود روزی نمی‌رساند؟ اولین چیزی که خدا بر انسان‌ها حرام کرد این بود که مشرک نشوید و به پدر مادر خود کمک کنید. او ادامه داد: دومین چیزی که خدا بر شما حرام کرد این بود که از ترس گشنگی و گرسنگی نکشید و ممانعت از بارداری نکنید. وی گفت: فحشا دو نوع است. ظاهری و باطنی. یکی به دنبال شهوترانی و ارتباط با جنس مخالف است و یکی هم پیشگیری از بارداری است که یک نوع فحشای باطنی است. او گفت خداوندی که به شما نهار و شام می‌دهد، روزی و شیرخشک بچه را نیز می‌رساند.»

بیشتر بخوانید:

علم الهدی: زن و شوهر نباید در خانه یکدیگر را با نام کوچک صدا بزنند

دیجیاتو
۳ نظر

ورود

  • آنتی رضا ستوده اسفند ۱۷, ۱۳۹۹

    فرمایشات شما هم در همه ی موارد نوعی فحشای همه جانبه است.

  • ارژنگ نسخه 1.55 آذر ۱۵, ۱۴۰۰

    یکی از کسایی که باید از بارداری ممانعت میکردند و نکردند،مادر ایشون هست.

  • علیرضا محمدی دوست دی ۲۴, ۱۴۰۲

    سلام
    اوه …که آقای علم الهدی مصرف می کنند رو تولید انبوه کنند و با قیمت ارزان توزیع کنند، مردم بیشتر فرمایشات ایشون رو درک می کنند و باهاشون همراهی می کنند.