حمله مردم بومی به کوهی در کنگو که از طلا پوشیده شده + ویدئو

حمله مردم بومی به کوهی در کنگو که از طلا پوشیده شده + ویدئو

پس از کشف یک معدن طلای بزرگ در جمهوری دموکراتیک کنگو، صدها نفر از اهالی روستایی کوچک به نام لوهیهی به آن هجوم برده‌اند. در این اوضاع مردم تا می‌توانند در حال جمع کردن خاک و طلای این کوه هستند و حتی بعضی از آن‌ها هم با بیل به جان این کوه افتاده‌اند و آن را استخراج می‌کنند.

یک روزنامه نگار مستقل اخیرا ویدئویی از این اتفاق را در صفحه خود در توییتر به اشتراک گذاشته است که نشان می‌دهد چگونه مردم در حال استخراج و حفاری این کوه هستند. در متن این توییت آمده است که:

«یک ویدئو از جمهوری دموکراتیک کنگو که برای خیلی از مردم شگفتی زیادی بود و یک کوه پر از طلا کشف شد. آن‌ها خاک درون رسوبات را حفر می‌کنند، آن را به خانه برده با شستشو دادن آن طلا را از آن استخراج می‌کنند.»

معدنچیان، بازرگانان و اعضای نیروهای مسلح کنگو (FARDC) مجبور به ترک تمامی معادن در اطراف لوهیهی شدند و کلیه فعالیت استخراج طی حکمی تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآمدند. گفته می‌شود حضور اعضای نیروی مسلح کنگو باعث ایجاد بی‌نظمی در لوهیهی شده است. با تعلق فعالیت معادن در لوهیهی دولت می‌تواند معدنچیان شناسایی کرده و از ثبت نام آن‌ها در رگولاتوری‌های معدنکاری اطمینان حاصل کند. در این فرمان آمده که نظم باید دوباره به فعالیت‌های استخراج در لوهیهی بازگردد. این فقط برای حفظ جان و زندگی افراد نیست و برای ردیابی و قانونی بودن طلای تولید شده است که باید مطابق با قانون جمهوری دموکراتیک کنگو باشد.

سال گذشته گروهی از متخصصان سازمان ملل راجع به کنگو گزارش دادند که تولید طلا در این کشور نسبت به پتانسیلی که دارد و نسبت به حجم استخراج آن کم گزارش می‌شود و هزاران فلز گران بها مانند طلا توسط همسایگان شرقی کشور کنگو به تمام جهان قاچاق می‌شوند.

جمهوری دموکراتیک کنگو کشوری در مرکز آفریقا است. این کشور دومین کشور بزرگ در آفریقا بوده و یازدهمین کشور بزرگ در دنیا محسوب می‌شود. پایتخت این کشور کینشاسا است. جالب است بدانید زبان فرانسوی یکی از زبان‌‎های رسمی این کشور محسوب می‌شود و پرجمعیت‌ترین کشوری محسوب می‌شود که به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند. این کشور در سال ۱۹۶۰ از کشور بلژیک جدا شد و استقلال پیدا کرد. واحد پول که در این کشور استفاده می‌شود فرانک کنگو است. با این که در این کشور از نظر داشتن معادن و منابع طبیعی یکی از غنی‌ترین کشورهای دنیا محسوب می‌شود اما مردم آن از فقیرترین مردم جهان هستند. شمار مسیحیان این کشور به ۹۶ درصد می‌رسد و آن‌ها اغلب سیاه پوست‌اند.

بیشتر بخوانید:

۱۲ حقیقت در مورد طلا که تاکنون آن ها را نمی دانستید

مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود