در دویست و نود و هفتمین نشست شورای عالی کار و سومین نشست تعیین حقوق و دستمزد 1400 که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شد حداقل حقوق کارگران 39 درصد افزایش یافت. در آغار این نشست ناصر چمنی، یکی از اعضای این شورا به این نکته اذعان داشت: «طبق بررسیهای صورت گرفته از طرف نمایندگان کارگرها، قدرت خرید جامعه کارگرها نسبت به سال گذشته یک میلیون و 995 هزار تومان کاهش داشته است و این خلا باید توسط این شورا پر شود.»

ناصر چمنی ادامه داد: «دولت در جلسات قبلی پیشنهاد افزایش دستمزدها تا 25 را داده بود که توسط نمایندگان ما رد شد. امیدواریم امروز به نتیجه برسیم چرا که اگر جلسه امروز نیز توفیقی نداشته باشد باید آن را به فردا موکول کنیم. تجربه پارسال نشان داد که اگر در جلسات تاخیری اتفاق بیفتد و به آخر سال کشیده شود، باعث ملتهب شدن جامعه میشود.» شورای عالی کار حداقل دستمزد کارگران در سال 1400 را 26554935 ریال اعلام کرد. این رقم 39 درصد از رقم سال 99 بیشتر است. طبق تصمیمی که این شورا گرفت، برای سطوح مزدی نیز این رقم به 2483555 ریال رسید که آن هم شامل 26 درصد افزایش قیمت میشود.

شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از پایان این جلسه در گفتگوی با یکی از شبکههای صداوسیما گفت: «حقوق کارگران با توافق کارفرمایان و کارگران، 39 درصد افزایش یافت. پس از 5 ساعت جلسه توانستیم به توافق میان کارگران و کارفرمایان در مورد افزایش 39 درصدی حقوقها نسبت به پارسال برسیم. حداقل حقوق و دستمزد کارگران به بالای 4 میلیون تومان خواهد رسید.» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین ادامه داد: «با توجه به تصمیمات گرفته شده و حقوق تعیین شده، سال آینده سال خوبی برای افزایش تولید و حفظ حقوق کارگرها خواهد بود.» او در پایان اعلام کرد: «حداقل رقم دستمزد کارگری در سال 1400 به 2 میلیون و 650 تومان خواهد رسید که با احتساب آیتمهای شغلی بالاتر از 4 میلیون تومان خواهد بود. میزان حقوق دریافتی نسبت به شرایط تاهل و سایر سنوات کاری هر فرد محاسبه میشود.»






بدون نظر