شرایط دریافت ویزای کانادا در دوره کرونا

شرایط دریافت ویزای کانادا در دوره کرونا

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

با وجود ویروس کرونا آیا می‌توان برای دریافت ویزای کانادا اقدام کرد؟ مراحل فرستادن مدارک و گرفتن وقت سفارت را انجام داده‌ام آیا می‌توانم به کشور مقصد برای انجام انگشت نگاری سفر کنم؟ این سوالات نمونه سوالاتی هستند که متقاضیان دریافت ویز‌ی کانادا را در دوره‌ای که کرونا سیستم زندگی را تغییر داده، دچار سردرگمی کرده است. در این مطلب کارشناسان ما تمامی سوالات شما را در این زمینه پاسخگو هستند.

بسیاری از افرادی که قصد دریافت ویزای کانادا را دارند منتظر مساعد شدن اوضاع و باز شدن مرزها هستند اما این انتظار کمی طولانی شده و متقاضیان ویزا را با سوالات و نگرانی‌های فراوانی روبه‌رو کرده است. ما در ادامه سعی کرده‌ایم با پاسخگویی به سوالات شما کمی از نگران‌هایتان را برطرف کنیم. 

شرایط دریافت ویزای کانادا در دوره کرونا

درچند ماه اخیر به علت شیوع ویروس کرونا روند صدور ویزای کانادا نیز مانند سایر خدمات گردشگری به حالت تعلیق درآمد. به صورتی که مدت‌ها تنها شهروندان این کشور، کسانی که دارای اقامت دائم کانادا بودند، افرادی که یکی از اعضای نزدیک خانواده‌شان (پدر، مادر، همسر و…) دارای اقامت دائم کانادا بود، دانشجویان و افرادی که دارای ویزای کار موقت بودند می‌توانستند به کانادا سفر سفر کنند. اما خوشبختانه این محدودیت در حال حاضر برداشته شده و تمام افراد می‌توانند برای دریافت ویزا اقدام کرده و در صورت مثبت بودن پاسخ از طرف سفارت به کانادا سفر کنند.

آیا با وجود ویروس کرونا می‌توان برای دریافت ویز‌ای کانادا اقدام کرد؟

بله در حال حاضر دفتر VAC کانادا در بیشتر کشورها فعالیت خود را آغاز کرده و امکان ارسال مدارک توسط وبسایت رسمی سفارت کانادا جهت دریافت وقت انگشت‌نگاری کانادا  فراهم شده است. اما توجه داشته باشید که وقت‌ها به صورت محدود باز شده است. ازاین‌رو پیشنهاد می‌کنیم این کار را به همکاران ما در بخش ویزا بسپارید. 

آیا دفاتر VAC در کشورهای ترکیه، دبی و ارمنستان جهت انجام انگشت نگاری باز هستند؟

بله ،  دفاتر استانبول، آنکارا، باکو و دبی و ارمنستان  فعال هستند. از آنجایی که در حال حاضر امکان سفر به باکو برای ایرانی‌ها وجود ندارد، تا زمان باز شدن مرزها شما می‌توانید وقت انگشت‌نگاری خود را از استانبول یا آنکارا و دبی و ارمنستان  دریافت کنید.

مدت زمان بررسی جواب ویزا با وجود ویروس کرونا تغییر کرده؟

پاسخ به این سوال کاملا به شرایط کوئید ۱۹ در دنیا بستگی دارد. بدین معنی که در صورت بحرانی شده ویزا امکان تعطیلی مجدد دفاتر وجود دارد. هر چند که مدت زمان جواب ویزا تغییر نکرده اما حتما قبل از هر اقدامی شرایط را از طریق وبسایت رسمی سفارت کانادا یا همکاران ما در واحد ویزا مورد بررسی قرار دهید.نکته دیگر اینکه تاخیر در جواب ویزای کانادا به نشانه رد ویزا نیست بلکه از آنجایی که شرایط کمی سخت‌تر شده ممکن است جواب ویزا کمی بیشتر از گذشته به طول می‌انجامد.

انجام خدمات پیکاپ ویزا امکان‌پذیر است؟

حال حاضر با از سرگیری پروازها، متقاضیانی که جواب ویزای خود را دریافت کرده بودند می‌توانند برای پیکاپ پاسپورت خود از طریق خدمات پیکاپ پاسپورت قصران گشت اقدام کنند.

در حال حاضر  دریافت پیکاپ ویزا از طریق دفتر VAC در کانادا انجام می‌شود. نکته مهم اینکه فرقی نمی‌کند شما انگشت نگاری را در کدام کشور انجام داده‌اید، در هر صورت پاسپورت را می‌توان از دفتر VAC کانادا دریافت کرد.

مراحل درخواست پیکاپ ویزا

تمام مراحل پیکاپ ویزا کانادا برعهده آژانس هواپیمایی است که به عنوان کارگزار پاسپورت شما را تحویل می‌گیرد. در واقع شخص متقاضی پاسپورت را همراه با نامه یا ایمیل سفارت به آژانس تحویل داده و از این به بعد برعهده آژانس است که پاسپورت متقاضی را جهت ممهور شدن به مهر ویزا به سفارت کانادا تحویل داده و سپس در زمان مقرر مجددا به متقاضی بازگرداند. پروسه پیکاپ پاسپورت با توجه به کشور مقصد و تعداد پروزها در هفته متفاوت است اما در شرایطی که همه چیز به صورت نرمال پیش برود، این پروسه یک تا ۲ هفته کاری طول می‌کشد. (در بعضی از مواقع ممکن است سفارت به دلایلی تحویل پاسپورت‌ها را به تعویق بیاندازد)

آیا مدارک ویزای کانادا تغییر کرده است؟

خیر، مدارک ارسالی به سفارت  کانادا تغییری نداشته و متقاضیان می‌توانند طبق روال قبل مدارک خود را پس از تکمیل، با کیفیت بالا اسکن کرده و در وبسایت سفارت کانادا بارگذاری کنند.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود