مصاحبه فردوسی پور با علی دایی درباره سبیل معروفش + ویدئو

مصاحبه فردوسی پور با علی دایی درباره سبیل معروفش + ویدئو

صفحه اینستاگرام نشریه ورزشی آلمانی ۱۱freundev روز گذشته در اقدامی جالب به مناسبت روز جهانی ریاضیات سبیل علی دایی در دوران حضورش در فوتبال آلمان را دستمایه یک سؤال ریاضی قرار داد.

این نشریه ی آلمانی تصویری از چهره ی آن زمان علی دایی را که با سبیل همراه بود در اینستاگرام خود منتشر کرد و از مخاطبان خود خواست با توجه به ابعاد ذکر شده بگویند سبیل علی دایی چند درصد از تصویر را به خود اختصاص داده است.

پست اینستاگرامی نشریه ۱۱freundev مورد توجه کاربران ایرانی قرار گرفت و با نظرات بسیاری از سوی آن ها همراه شد.

اما این اولین باری نیست که سبیل علی دایی در دوران بازی اش در تیم های باشگاهی آلمان مورد توجه قرار می گیرد.

در بهمن سال ۹۴ به مناسبت تولد علی دایی مصاحبه ی جالبی از او در برنامه نود عادل فردوسی پور پخش شد. در این مصاحبه فردوسی پور و علی دایی به صحبت درباره ی موضوعات مختلفی از جمله دوران بازی دایی در لیگ آلمان پرداختند. فردوسی پور نیز از این فرصت استفاده کرد و ظاهر آن زمان علی دایی را که با سبیل و شلوار خمره ای همراه بود دستمایه شوخی با او قرار داد. شوخی های فردوسی پور با پاسخ های جالبی از سوی علی دایی همراه شد که ویدئوی کامل آن را در ادامه می توانید تماشا کنید.

علی دایی بعد از درخشش در ترکیب تیم هایی چون پرسپولیس، السد قطر و البته تیم ملی ایران در اواسط دهه ی ۷۰ راهی فوتبال آلمان شد و چند فصل در ترکیب تیم هایی چون آرمینیا بیلفلد، بایرن مونیخ و هرتابرلین به میدان رفت.

دایی در سال ۱۹۹۷ به همراه کریم باقری به تیم آرمینیا بیلفلد آلمان پیوست و با پیراهن شماره ۹ این تیم در ۲۵ مسابقه برای این تیم در فصل ۹۸–۱۹۹۷ موفق شد ۷ گل به ثمر رساند. در سال ۱۹۹۸ به باشگاه بایرن مونیخ آلمان پیوست و در مجموع ۶ گل برای بایرن مونیخ به ثمر رساند. سپس در سال ۱۹۹۹ به تیم هرتابرلین پیوست و پیراهن شماره ۹ این تیم را بر تن کرد. او در لباس هرتابرلین در لیگ قهرمانان اروپا بازی کرد و موفق به زدن ۲ گل در برابر چلسی و یک گل در برابر آث میلان نیز شد. علی دایی در سومین فصل حضورش در هرتابرلین نتوانست گلی برای این تیم به ثمر برساند و پس از ۳ سال حضور در هرتابرلین و در کل پنج سال حضور در بوندس لیگای آلمان، در سال ۲۰۰۲ این کشور را به مقصد الشباب امارات ترک کرد.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود