چه نوع کاغذ دیواری برای منزل مناسب است؟

چه نوع کاغذ دیواری برای منزل مناسب است؟

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

کاغذ دیواری یکی از پوشش‌ های تزئینی دیوار است که برای طراحی داخلی ساختمان ‌ها از آن استفاده می ‌شود. این دیوار پوش مناسب افراد خاص پسند بوده و به شکل رولی یا متری در بازار عرضه می ‌شود. طراحی ‌های روی کاغذ دیواری را معمولا به شکل ‌های مختلف سطحی، حکاکی، سیلک ابریشمی، دیجیتالی و یا به وسیله ماشین چاپ چرخشی انجام می‌دهند. این کاغذ دیواری ها بر اساس جنس، طرح و نوع کاربرد به انواع مختلف تقسیم می شوند که هر کدام مناسب مکان خاصی تعبیه شده است. جنس و طراحی های روی کاغذ دیواری با پیشرفت تکنولوژی و تغییر در سلیقه و خواست افراد هر ساله مدرن تر و متنوع تر شده به طوری که همه افراد با هر سلیقه ای که باشند می توانند از این دیوار پوش ها در دکوراسیون منزل یا محل کار خود استفاده کنند. کاغذ دیواری ها غالبا جزو کالاهای لوکس ساختمانی به شمار می آیند. به همین دلیل از تنوع و قیمت تقریبا بالایی برخوردار هستند بنابر این برای خرید و نصب آن باید اطلاعات کافی و دقت لازم را داشته باشید تا با انتخابی درست و بی نقص محیطی زیبا، آرامش بخش و مدرنی را برای خود و عزیزانتان ایجاد کنید.

اگر قصد خرید این دیوار پوش های پرکاربرد و زیبا را دارید حتما قبل از تهیه آن نکاتی را مد نظر داشته باشید تا بتوانید بهترین و مناسب ترین کاغذ دیواری را برای مکان خود انتخاب کنید. طراحی داخلی ساختمان ها کاری بسیار پیچیده و پرچالش است؛ اما اگر درست و اصولی طراحی شود نتیجه ای بسیار مطلوب و جذابی را کسب خواهید کرد. ست کردن طرح و رنگ کاغذ دیواری با سایر وسایل منزل و محل کارتان مانند رنگ و طرح پرده ها، مبلمان ، پارکت و… باعث می شود محیطی بسیار پر انرژی، زیبا و جذابی را خلق کنید که هم خود و هم عزیزانتان از آن لذت ببرید.

قبل از انتخاب کاغذ دیواری همیشه هدف خودتان را از خرید کاغذ دیواری مشخص کنید. مثلا مشخص کنید که کاغذ دیواری را برای کدام مکان از منزلتان نیاز دارید. مسلما طرح، رنگ و جنس کاغذ دیواری که برای اتاق کودک دلبندتان انتخاب می کنید با کاغذ دیواری اتاق خوابتان متفاوت است و یا طرح کاغذ دیواری آشپزخانه با نوع دیوار پوش اتاق نشیمن فرق دارد. لحاظ کردن این نکات ریز و درشت در انتخاب کاغذ دیواری باعث می گردد بهترین و مناسب ترین کاغذ دیواری را خریداری کنید و در هزینه خود صرفه جویی نمایید. ما در این مقاله انواعی از کاغذ دیواری های پر کاربرد را معرفی خواهیم کرد و نیز به نکات مهمی که در هنگام خرید یا نصب آن باید مد نظر بگیرید اشاره خواهیم داشت. برای خرید و قیمت جدید ترین انواع مدل کاغذ دیواریکلیک کنید.

انواع کاغذ دیواری بر حسب جنس

تولید کنندگان کاغذ دیواری برای تهیه و ساخت این دیوار پوش ها از جنس های مختلف استفاده می کنند که هر کدام از آنها کاربردهای خاص خود را دارند. به عنوان مثال:

  • کاغذ دیواری از جنس کاغذ؛ نوعی دیوار پوش ساده، تک لایه و نازک است که قابلیت شستشو را ندارند. به همین دلیل قیمت آن از سایر کاغذ دیواری ها ارزان تر بوده و حدود یک تا دو سال دوام دارند، بخاطر نازک بودن، زود پاره می شوند؛ به همین دلیل مناسب اتاق کودک و یا آشپزخانه نیستند. اما برای کسانی که علاقمند هستند که هر سال دکوراسیون خانه خود را تغییر دهند بهترین گزینه به شمار می آید.
  •  کاغذ دیواری از جنس پی وی سی؛ که به آن کاغذ دیواری وینیل نیز گفته می شود این نوع کاغذ دیواری یک یا چند لایه رو کش از جنس وینیل دارند که باعث ضد آب بودن آن می شود. همچنین هر چقدر تعداد لایه های وینیل بیشتر باشد مقاومت آن نیز در برابر هر نوع آسیبی بالا می رود. اما بوی نامطبوع مواد شیمیایی آن هم به همان اندازه بیشتر می شود که در برخی افراد ایجاد آلرژی می کند. به همین دلیل تولید کنندگان برای رفع این مشکل کاغذ دیواری از جنس نانو را تولید کردند که علاوه بر خاصیت ضد آب بودن و مقاوم بودن دارای ویژگی ضد حساسیت نیز هستند. همچنین این کاغذ دیواری ها هیچ نوع بو، دود و گرد و غبار ی را به خود جذب نمی کند.
  • یکی از گران ترین جنس کاغذ دیواری موجود در بازار از جنس پارچه است که زیبایی و جلوه ویژه ای به محیط منزل یا کارتان می دهند. این کاغذ دیواری ها عایقی مناسب برای صدا و گرما نیز محسوب می شوند. نوعی کاغذ دیواری در بازار وجود دارد که لایه زیرین آن از جنس آلومینیوم است و به آن کاغذ دیواری متالیکی گفته می شود، بسیار شیک و زیبا بوده و مناسب محیط های اداریست.

انواع کاغذ دیواری از لحاظ طرح و رنگ

وقتی برای خرید کاغذ دیواری به فروشگاه مراجعه می کنید با انبوهی از طرح ها و رنگ های مختلف مواجه می شوید. کاغذ دیواری ساده ، آبرنگی، طرح دار، لاکچری، برجسته، کلاسیک، طراح های دخترانه، پسرانه، کودکانه، گلدار، پتینه، راه راه، داماسک و حتی تصاویر سه بعدی و…که هر کدام کاربرد خاص خود را دارند در بازار موجود می باشند. مثلا کاغذ دیواری ساده شیک و رنگی مناسب روحیه کسانی ست که به سادگی و معمولی بودن محیط کار یا منزل خود اهمیت می دهند و یا نوع کلاسیک آن مناسب اتاق های نشیمن و سالن های پذیرایی است. کاغذ دیواری هایی با طرح های عروسکی، کارتونی و با رنگ های شاد و آبرنگی مناسب اتاق کودک بوده و این طرح ها بر حسب دختر یا پسر بودن، کودک یا نوجوان بودن می تواند متفاوت و مناسب با سن و روحیه عزیزانتان طراحی شده باشند.

برای بزرگ جلوه دادن محیط داخلی ساختمان می توانید از انواع کاغذ دیواری های رنگ روشن استفاده کنید و برای بلند جلوه دادن سقف اتاقتان می توانید از کاغذ دیواری هایی با طرح هندسی عمودی بهرمند شوید. کاغذ دیواری با طرح های شلوغ مناسب مکان های بزرگ است. همچنین کاغذ دیواری با طرح زیگزاگ و قطری مناسب مکان هایی است که علاقه دارید پرانرژی و زنده جلوه دهید. یکی از بهترین انتخاب ها برای تزیین سالن پذیرایی، کاغذ دیواری داماسک نقره ای می باشد.

نکات مهم در هنگام خرید کاغذ دیواری

قبل از خرید کاغذ دیواری و هنگام نصب و اجرای آن باید نکات مهمی را مد نظر داشته باشید. تا بهترین و مناسب ترین کاغذ دیواری را برای منزل و یا محل کار خود تهیه کنید یکی از نکات مهم این است که قبل از خرید کاغذ دیواری اندازه و مساحت دیواری که می خواهید با کاغذ دیواری بپوشانید را محاسبه کنید تا بعد از خرید آن و در هنگام نصب این دیوار پوش ها با مشکل کاستی و یا اضافه بودنشان مواجه نشوید. همچنین در هنگام خرید کاغذ دیواری حتما سلیقه اطرافیانتان هم که قرار است از آن محیط استفاده کنند را در نظر بگیرید و مطابق با سلیقه و روحیات خود و عزیزانتان آن را تهیه کنید تا همه به یک اندازه از وجود این کاغذ دیواری های جذاب لذت ببرید. قبل از اقدام به خرید کاغذ دیواری در مورد جنس های مختلف آن اطلاعات لازم را کسب کنید تا بر حسب مکان خود جنس مناسب را انتخاب کنید. مثلا کاغذ دیواری هایی با جنس وینیل یا نانو مناسب آشپزخانه حمام و اتاق کودک هستند یا کاغذ دیواری با جنس مخمل، متالیک پارچه ای یا الیاف مناسب سالن پذیرایی و نشیمن می باشند. همچنین برای محیط اداری نوع پارچه ای یا متالیک بهترین گزینه محسوب می شود. به طور کل سعی کنید از اجناسی استفاده کنید که ویژگی ضد آب دارند تا بتوانید به راحتی آن را شستشو دهید.

در هنگام خرید، کاغذ دیواری را انتخاب کنید که رنگ و طرح آن با مبلمان، پرده، کف پوش و سایر لوازم منزلتان هم خوانی داشته باشد. همیشه چند ورق بیشتر از نیازتان خریداری کنید تا در صورت نیاز به ترمیم کاغذ دیواری، از این ورق های اضافه استفاده کنید. رول هایی را تهیه کنید که دارای متراژ بزرگ هستند تا سطح دیوار یکنواخت و زیبا پوشانده شود. سعی کنید هنگام نصب آن از چسب های مرغوب استفاده کنید و همچنین بین دو ورق فاصله و درز ایجاد نکنید. برای اتاق خواب کودکتان مناسب با سنشان، طرح و تصویر انتخاب کنید تا در خلق و خوی کودکانتان تاثیر منفی ایجاد نکند. بر حسب دختر یا پسر بودن کودک و نوجوانتان رنگ و طرح انتخاب کنید. مثلا برای اتاق دختر از رنگ های شاد صورتی، نارنجی و.. که دارای طرح های کارتونی مورد علاقه فرزندتان است انتخاب کنید. کاغذ دیواری را از فروشگاه های معتبر که دارای تنوع این محصول هستند خریداری کنید. همیشه بهترین کیفیت ها و جنس ها انتخاب نمایید تا مجبور نشوید که هر ساله دیوار پوش ها را ترمیم و یا عوض کنید و هزینه مضاعف را متحمل شوید.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود