چرا رنگ همه دستمال توالت ها سفید است؟

چرا رنگ همه دستمال توالت ها سفید است؟

دستمال توالت با شیوع کرونا اهمیت بسیار بیشتری نسبت به گذشته یافت و همچنان نیز ادامه دارد. اگر چه دستمال توالت از دیرباز بخشی مهم از متعلقات درون سرویس های بهداشتی بوده، اما با شروع قرنطینه های خانگی ناشی از شیوع کرونا، بسیاری به انبار کردن آن پرداختند زیرا می دانستند که در خانه ماندن مترادف با دستشویی رفتن بیشتر و مصرف دستمال توالت بیشتر خواهد بود. اما چرا دستمال توالت سفید است؟ پیش از پاسخ به این سوال باید با شیوه درست کردن دستمال توالت آشنا شوید.

چرا دستمال توالت سفید است؟ پیش از پاسخ به این سوال باید با شیوه درست کردن دستمال توالت آشنا شوید.

دستمال توالت در واقع از فیبرهای سلولزی ساخته می شود که یا از درختان یا کاغذهای بازیابی شده بدست می آید. در واقع این فیبرها با آب ترکیب شده تا پالپ یا همان خمیر چوب ساخته می شود. ساخت دستمال توالت در دو مرحله شکل می گیرد: تولید کاغذ خام و تبدیل آن به محصول نهایی که در فروشگاه ها خریداری می شود. در ادامه این خمیر با پروکسید هیدروژن یا کلرین ترکیب شده تا رنگ آن به سفید تغییر کند. این فرآیند سفیدسازی فراتر از یک جراحی پلاستیک برای زیباسازی ظاهر است زیرا ماده لیگنین موجود در خمیر چوب را از بین برده و آن را نرم تر می کند. نکته دیگر اینکه، فیبرهای سلولزی ذاتاً سفید هستند.

چرا دستمال توالت سفید است؟ پیش از پاسخ به این سوال باید با شیوه درست کردن دستمال توالت آشنا شوید.

چسبی که این فیبرها را به هم می چسباند قهوه ای است که به لطف فرآیند بلیچینگ از بین می رود. از این رو تمام ماجرای سفید بودن دستمال توالت مربوط به سفید سازی نیست بلکه ترکیبات دستمال تعیین می کنند که رنگ آن سفید باشد. علاوه بر این، عموماً از کاغذهای بازیافتی استفاده شده در پرینترها و ادارات و شرکت ها برای تولید دستمال توالت استفاده می شود که از قبل خود سفید است. درحالی که خمیر چوب سفید شده خالص نرم ترین فیبرهای سلولزی را تولید می کند اما فیبرهای سفید نشده و بازیافتی نیز می توانند به دستمال های بسیار نرم و باکیفیتی تبدیل شوند. از این رو سفید بودن رنگ دستمال توالت بیشتر یک سنت است تا یک عامل کاربردی و برای داشتن عملکرد مناسب، لازم نیست دستمال حتماً سفید رنگ باشد تا بتواند نرم و جاذب باشد.

چرا دستمال توالت سفید است؟ پیش از پاسخ به این سوال باید با شیوه درست کردن دستمال توالت آشنا شوید.

اگر چه دستمال توالت سفید در بسیاری از نقاط جهان یک هنجار است، در گذشته دستمال توالت های رنگی بسیار پرطرفدار و مرسوم بوده اند. در دهه ۱۹۵۰، افراد رنگ دستمال توالت خود را با طرح داخلی دستشویی ست می کردند. اما به دلیل نگرانی از رنگ های پاستلی برای سلامت پوست و نگرانی های محیط زیستی، این ترند رفته رفته رنگ باخت و فراموش شد. همچنین رنگی بودن، هزینه تولید را نیز افزایش می دهد. با این وجود هنوز هم در اروپا و آمریکای جنوبی دستمال توالت های رنگی و حتی سیاه نیز دیده می شود.

بیشتر بخوانید: با آداب استفاده از توالت عمومی در کشورهای مختلف جهان آشنا شوید

منبع: rd
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود