نکات مهم در خرید کاغذ A4 که باید بدانید

نکات مهم در خرید کاغذ A4 که باید بدانید

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

انواع کاغذ A4

برای هر نوع از چاپ نوع خاصی از کاغذ وجود دارد در نتیجه در بازار کاغذ طیف گسترده ای از کاغذ که دارای بافت، اندازه و وزن متفاوتی است وجود دارد که با توجه به دستگاه چاپگر یا همان پرینتر گزینه ای را که مناسب است می توان انتخاب نمود. بطور کلی بیشترین کاربرد کاغذ A4 جهت مصارف اداری و استفاده در چاپگرهای اداری و دستگاه های کپی است.

کاغذ A4 انواع مختلفی دارد و هر کدام مزایای خاص خود را دارند که در ادامه به آن اشاره می شود. جهت خرید انواع کاغذ A4 با برندهای مختلف لازم است ویژگیهای هر کدام را بشناسید و بر حسب نیاز خود کاغذ مناسبی را انتخاب نمایید.

کاغذ چاپگر جوهر افشان

این نوع کاغذ برای استفاده خاص با چاپگرهای جوهر افشان طراحی شده است. کاغذ جوهر افشان انواع مختلفی دارد که با چاپگر جوهر افشان به خوبی کار می کند.

کاغذ چاپگر لیزری

کاغذ لیزر بهتر است با چاپگر لیزری استفاده شود. این مورد بیشتر در محیط های کاری برای کارهایی مانند چاپ اسناد، چک ها و برچسب های پستی استفاده می شود.

کاغذ مات

این نوع کاغذ یکی از پر استفاده ترین ها است زیرا برای بسیاری از کارهای چاپی روزانه مناسب است. کاغذ مات با روکشی سفید که به خشک شدن جوهر نسبت به انواع دیگر کاغذ کمک می کند، بدین معنی که برای سندی که به سرعت مورد نیاز بوده مناسب است.

کاغذ سفید روشن (تحریر)

ورق های کاغذ سفید روشن بسیار نرم هستند و بافتی ندارند و همین امر آنها را برای چاپ دو طرفه با کیفیت و قابل ارائه ایده آل می کند. روشنایی کاغذ تضمین می کند که می توان هر دو طرف را چاپ کرد بدون اینکه جوهر از طرف دیگر نشان داده شود.

کاغذ گلاسه (براق)

این نوع کاغذ به طور سنتی هنگام چاپ تصاویر یا عکس ها استفاده می شود زیرا توانایی تولید رنگ های درخشان و تصاویر واضح را دارد. سطح براق جوهر را جذب می کند و وضوح تصاویر بالاتر از کاغذ مات است.

کاغذ کارتی

این نوع کاغذ برای چاپ کارت ویزیت و کارت پستال مورد استفاده قرار می گیرد. از آنجا که ضخامت آن از سایر کاغذهای چاپگر به میزان قابل توجهی بیشتر است از دوام بالاتری نیز برخوردار است.

با توجه به توضیحاتی که در بالا آورده شده بسته به نوع مصرف می توانید نسبت به انتخاب و خرید کاغذ A4 اقدام نمایید.

فاکتورهایی که باید در هنگام خرید کاغذ A4 درنظر گرفت

وزن و ضخامت کاغذ  A4

کاغذها در طیف وسیعی از اندازه و وزن تولید می شوند که هر کدام برای مصارف مختلف هستند. وزن کاغذ بر مبنای واحد GSM محاسبه می شود. این اصطلاح مخفف کلمه “گرم در هر متر مربع” است و اندازه گیری ضخامت کاغذ یا تراکم آن مستقیماً به کیفیت کاغذ مربوط می شود. هر چه مقدار GSM کاغذ بیشتر باشد ضخامت آن نیز بیشتر است. به طور کلی هرچه کاغذ ضخیم تر باشد دوام ورق آن نیز بیشتر می شود. از کاغذهای ضخیم تر برای اهداف صنعتی بیشتر استفاده می شود.

رنگ و شفافیت کاغذ A4

نکته دیگری که هنگام خرید کاغذ A4 باید به آن توجه کنید تیرگی ورق ها است. این موضوع به میزان شفاف یا مات بودن آنها یا میزان نوری که از آنها عبور می کنند اشاره دارد. وزن کاغذ به طور کلی روی تیرگی کاغذ تأثیر می گذارد. بطور مثال کاغذهای سنگین تر معمولاً مات تر هستند.

میزان تیرگی یک ورق کاغذ در مقیاس ۰ تا ۱۰۰ اندازه گیری می شود. یک صفحه که مقیاس آن ۰ است یک ورق شفاف است در حالی که ۱۰۰ یک صفحه کاملاً مات است. تیرگی های مختلف کاغذ کاربردهای متفاوتی خواهد داشت.

برش های منظم در کاغذ  A4

اکثر کاربرانی که با دستگاه های چاپگر یا همان پرینترها سر و کار دارند درک بهتری از اندازه کاغذ دارند. برای تشخیص و درک ابعاد کاغذ اصطلاح هایی قرار داده شده که در اصل زبانی بین المللی است و قالب استانداردی است که در همه کشورها استفاده می شود و حتی دستگاه ها چاپ بر مبنای این اندازه های طراحی و تولید می شوند. به عنوان مثال بزرگترین اندازه کاغذ با عنوان A1 و کوچکترین اندازه با A10 شناخته می شود. بطور معمول برای چاپ اسناد و مدارک روزانه و جزوات آموزشی از کاغذ A4 استفاده می شود که ابعاد آن ۲۱۰x297mm است و در کلیه دستگاه های چاپگر (پرینتر) اداری و دستگاه های کپی امکان استفاده این اندازه کاغذ وجود دارد.

بسته بندی کاغذ  A4

در فروشگاه های لوازم التحریر کاغذ A4 تحریر ۸۰ گرمی در بسته های ۵۰۰ عددی بسته بندی شده و عرضه می گردد. این بسته بندی کارخانه ای است و در هر کارتن نیز ۵ بسته ۵۰۰ عددی کاغذ قرار می گیرد. با توجه به مصرفی بودن کاغذ A4 این تعداد به لحاظ وزن و حمل مقرون بصرفه است و به یک استاندارد جهانی جهت بسته بندی کاغذ A4 80 گرمی تبدیل شده است. این نوع کاغذ استانداردترین کاغذ جهت دستگاه چاپگر (پرینتر) اداری و دستگاه کپی است.

بهترین برندهای کاغذ A4

در بازار تحریر ایران کاغذهای متنوعی وجود دارند اما بیشتر شرکت ها و سازمان ها همچنین دفاتر فنی به دلیل اهمیت سلامت دستگاه های چاپگر خود همچنین توجه به قیمت مناسب کاغذ از چند برند ویژه استفاده می کنند. تعدادی از آنها با درجه کیفی عالی تولید شده اند و برخی دیگر دارای کیفیت بسیار خوب و استانداردی هستند. بطور مثال کاغذ A4 کپی لوکس (CopiLux) هولوگرام دار، کاغذ A4 دابل آ (Double A) و کاغذ A4 پیپر وان (PaperOne) چنانچه اصل باشند با کیفیت عالی تولید شده اند و قیمت هر بسته از این کاغذها بالاتر از دیگر برندها است اما کاغذی که بطور معمول در دفاتر کار استفاده می شود و چه به لحاظ کیفیت و چه به لحاظ قیمت مرغوب و محبوب است کاغذ A4 کپی مکس (Copi Max) است که با دو رنگ بسته بندی قرمز و آبی در بازار می شناسند که در حقیقت تفاوتی به لحاظ کیفی با یکدیگر ندارند!

خرید بهترین برندهای کاغذ A4 در دفتر دستک

خرید اینترنتی لوازم تحریر و کاغذ A4 را می توانید با اطمینان از اصالت و سلامت کالا از فروشگاه اینترنتی دفتر دستک انجام دهید، همکاران ما در کوتاهترین زمان سفارش را به دست شما می رسانند تا شما دیگر نگران تأمین ابزار و وسایل ضروری در دفتر کار خود نباشید! انواع نوشت افزار و لوازم اداری و بهترین برندهای کاغذ A4 موجود مانند کاغذ کپی لوکس، کپی مکس، پیپر وان و دابل آ با قیمت های مناسب در فروشگاه دفتر دستک عرضه می گردد. در کنار کاغذ A4 سفید بسته کاغذ A4 رنگی لاتن (Laton) ب بافتی نرم و ابریشمی در ۶ رنگ زیبا و درخشان مناسب برای استفاده در دستگاه های چاپگر (پرینتر) و یا جهت ساخت کاردستی و یا رسم و نقاشی بر روی آن عرضه شده است.

دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • ریحانه علیزاده دی ۲۵, ۱۴۰۲

    سلام
    معرفی خوبی بود. بعضی از این محصولات رو ندیده بودم، ممنون که باعث شدید با این محصولات آشنا بشیم.
    من هم می خوام چند تا محصول خوب دیگه معرفی کنم:
    محصولات پرفروش