بیوگرافی بهادر، پدر روناک در سریال نون.خ

بیوگرافی بهادر، پدر روناک در سریال نون.خ

یدالله شادمانی متولد ۱۳۳۱ در شهداد کرمان که به تازگی به مجموعه نون.خ وارد شده است، با بازی زیبا و با نمکش توانسته نگاه های زیادی را به سوی خود جلب کند.

این هنرمند ۷۲ ساله که به گفته خودش از زمان نوجوانی و دبیرستان به اجرای تئاتر و نمایش پرداخته است؛ از سال ۱۳۸۵ و پس از بازنشستگی از آموزش و پرورش به طور جدی وارد حرفه بازیگری شده و تاکنون چندین فیلم و سریال در کارنامه هنری وی دیده میشود.

یدالله شادمانی

آقای شادمانی پس از اینکه در سال ۱۳۵۳ توانست دیپلم خود را در رشته بازرگانی کسب کند، به دوران سربازی رفته و پس آن به عنوان دبیر دبیرستان، استخدام آموزش و پرورش میشود. این هنرمند پیشکسوت در همان سال ها با همسر فعلی اش آشنا شده و با وی ازدواج میکند که حاصل این پیوند شش فرزند، سه پسر و سه دختر، است.

سال ها بعد درسال ۱۳۸۵ نخستین فعالیت حرفه ای ایشان با نقش آفرینی در نمایش “دو به دل” در شهر کرمان آغاز میشود.

فعالیت هنری یدالله شادمانی با شرکت در آثار فاخری نظیر سرخ پوست، شیار۱۴۳، سه کام حبس، تعبیر وارونه یک رویا، تنگه ابوقریب، سرزمین کهن، آذر پرویز و دیگران و سرزمین کهن ادامه پیدا میکند. همچنین بازی ایشان در نقش “عمو یدی” در فیلم ما همه با هم هستیم با گویش شیرین کرمانی، مورد توجه مخاطبین قرار گرفت.

پدر روناک

همچنین این بازیگر کرمانی با درخشش در فیلم ممیرو، جیازه بهترین بازیگری از چهاردهمین جشنواره پونای هند برای بازی در این فیلم کسب کرده است. وی پیشتر، در سال ۱۳۸۹ نیز موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر تئاتر جنوب شرق کشور شده است.

این معلم بازنشسته علاوه بر سریال نوروزی نون.خ که برای نوروز ۱۴۰۰ درحال پخش است، در سریال سال های دور از خانه تولید ۱۳۹۷، سریال طنز خانه پدری و  فصل دوم سریال بچه مهندس نیز حضور موفقی داشته است.

پدر روناک
حضور یدالله شادمانی در کنار جواد عزتی در سینمایی تنگه ابوقریب

۲ نظر

ورود

  • مریم فروردین ۱۰, ۱۴۰۰

    بازی ایشان در نون خ بسیار عالی بود.

  • Armita فروردین ۱۰, ۱۴۰۰

    واقعا بازیشون عالیه
    من بازی ایشون رو در سریال نون خ بیشتر دوست دارم