واکنش هنرمندان و اصحاب رسانه به فوت ناگهانی آزاده نامداری

واکنش هنرمندان و اصحاب رسانه به فوت ناگهانی آزاده نامداری

طی چند روز گذشته فوت مرحوم آزاده نامداری یکی از اتفاقاتی بود که حاشیه‌های زیادی به دنبال داشت. از شایعات در مورد علت فوت تا صحبت از گذشته و ممنوع تصویری او. البته تاکنون علت اصلی فوت ایشان معلوم نشده است و احتمالا تا چند روز آتی معلوم خواهد شد. در این بین نیز هنرمندانی نیز بوده‌اند که به مرگ مرحوم نامداری واکنش داشته و با پیام‌های احساسی ناراحتی خود را از فوت او ابراز کرده‌اند.

فریبا نادری با ارسال یک استوری در صفحه خود، پیامی احساسی برای آزاده نامداری نوشت و از او طلب حلالیت کرد: «ما با هم خاطره و عکسی نداشتیم که از آرشیو بیارم بیرون و بذارم. تو نشناخته و بدون این که من رو بشناسی، به من توهین کردی که رفتنم به اماکن زیارتی به درد هیچ کسی نمی خوره… و مدل درستی نیست لباس و پوششم… و من بعدترها با فیلمی که دیده بودم بعد از این ماجرا از تو، جوابی دادم که اینجا در مکتب ما، افطاری… نمی‌دونستم به این شکل باید از هم طلب حلالیت کنیم. هر چند ما همدیگر رو چند جایی دیدیم و همه چیز به خوبی بین ما پیش رفت اما همچنان طرز فکرمان شبیه هم نبود و نشد… من از خیلی لحاظ با آزاده هم فکر نبودم اما به همان اندازه ناراحتم از رفتنش. یتیم شدن یک دختر. تنهایی یک همسر و داغی که بر دل مادرش گذاشت، بزرگترین درد است.»

مرگ آزاده نامداری

یکتا ناصر نیز با اشاره به روزهای ممنوع‌الکاری آزاده نامداری در صفحه خود نوشت: «آزاده جانم عزیز جانم بخواب آرام دیگر توهینی نیست ناسزایی نیست ممنوع الکاری نیست دیگر آزادی زیبای خفته ولی آتش زدی به جانم.»

فوت آزاده نامداری

دکتر جمال اعتمادی، دایی مرحوم آزاده نامداری نیز با انتشار پستی، به صراحت اعلام کرد علت مرگ مرحوم نامداری، قتل و خودکشی نبوده است. او نوشت: «به صراحت اعلام می کنم که مرگ ناگهانی خواهر زاده عزیزم که شخصیتی پرتحرک و فعال و توانمند بود، بواسطه قتل و خودکشی نبوده است (وجود یک یا دو برگ داروی اعصاب این روز ها به لطف بعضی از بی کفایتی ها در خانه هر ایرانی است که خبرنگار غیر حرفه ای غیر مسئول این را هنوز نفهمیده است) اظهارات غیر حرفه ای و دور از انتظار جناب شهریاری قبل از نتیجه مطالعات سم شناسی نسبتا عجولانه و غیر قابل قبول است و اظهار نظر غیر متفکرانه این جناب در مورد اختلافات خانوادگی غیر معمول و سوال انگیز و نامردود است و دور از شان یک مقام مسئول است!! *ضمنا ایشان باردار هم نبوده است :خجالت بکشید نامردان بی حیا!!!!آخرین پست اینستاگرامی ایشان دلالت بر روحیه ای شاد و سرحال بوده که در پیام نوروزی به همراه دخترش گلش- گندم-کاملا هویدا است(این پست را همسر ایشان جناب دکتر عبادی شخصا ثبت کرده است)ایشان در طول سال های اخیر بعد از ممنوع التصویری اش در صدا و سیما که دلیل صدا و سیما پسند اما بسا غیرمنطقی دارد!بسیار تحت فشار و استرس بوده که موجبات تحمل بار سنگین اجتماعی هم شده بود. بعضی از بظاهر ابر رسانه ها (داخلی -خارجی)قتلگاه آدمیانی اند که تا مرز نبود حضور فیزیکی افراد هم رفتار جانکاه دارند که بماند…. بگذریم یا نگذریم حالا دیگر آزاده وجود ندارد اگر چه تکرار نامش دیگر ممنوع نیست…. “حالا آزاده آزاد شد و فقط این را دوستان فرهیخته می دانند نه زرد نویسان تاریک اندیش” لطفا در فضای کثیف و کسل کننده مجازی به آتش شایعات بی اساس ندمید که فقط خدا می داند که: ایست قلبی در این روزها یعنی چی و چرا؟؟؟ روحت شاد و روانت آسوده عزیزم خدا را شکر که قیامت و یوم العدل وجود دارد به امید دیدار تا قیامت که قیامت کند فریاد بسیار ای داد ای بیداد کشم با صدای بلند فریاد که چرا این چنین !؟ صبر می کنیم که تنها سلاح ماست با غم.»

فوت آزاده نامداری

پرویز پرستویی، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیونمان هم با انتشار متنی احساسی نوشت: «دختری و مادر فرزندی، از جهان هستی رفته و از الان پیکر بی جانش دوباره ملعبه بازی ناجوانمردانه ما مجنونان مجازی شده، کاش حداقل الان روح جداشده از پیکرش را آسوده بگذاریم و برتر از ان لحظه ای بیندیشیم به روح و روان فرزند بجای مانده ای که بجای زمزمه دلنشین مادر، در این ایام هول و ناباوری و بی پناهی عقده های متعفن کارشناسی امثال من درباره عزیزترین از دست داده را میشنود و می خواند. اف بر من وآن تفکر همیشه خرسند از مشکل دار شدن دیگران ، واقعا تاسف اصلی نه برآزاده نامداری ، بلکه بر انسانیت از دست رفته خودم…»

فوت آزاده نامداری

احسان کرمی نیز با انتشار پستی نوشته‌ای عاطفی را به نمایش گذاشت. او برای مرحوم نامداری نوشت: «من چى میتونم بگم وقتى همه اونچه رو که باید بگم فقط به خودت میشه گفت؟ چهارده ساله که گلایه من از تو همونه که بود…چرا انقدر سر خودى آزاده؟ چرا با آدمها صلاح مشورت نمیکنى؟ چرا وقتى مشورت میکنى و بهت میگن یه کاریو نکن بازم کار خودتو انجام میدى…حتى تو مردن هم سر خود و بى فکر؟ گندم چى…؟سجاد چى…؟آذین…مامانت…بابات…و مگه نمیخواستى خانواده ات بزرگتر بشه… آزاده…تلویزیون ارزش اینهمه افسردگیو نداشت…بهت گفته بودم…گفته بودم همشون پشتتو خالى میکنن…گوش نکردى…هزار بار بهت گفتم بذار هر کى میخواد هر چى بگه، بگه جواب.نده…خودتو گوشه رینگ ننداز…گوش نکردى.. …کتاب درخت انجیر معابدو که نوروز ٨٩ بهم عیدى دادى همیشه نگهش میدارم یادگارى…شاید سالهاى بعد یادم بره که نوروز بود که رفتى…..دیدار به آسمونا…
گندم…آخ گندم…»

فوت آزاده نامداری

متین ستوده نیز با ابراز تاسف بسیار برای فرزند آزاده نامداری نوشت: «آزاده؟؟؟؟ آزاده نامداری؟؟؟!!!پیکر بی جان، اینا یه جا جمع نمیشه، نه، نمیشه…کاش یه کابوس بود، دخترجون کجا رفتی، بمیرم واسه گندمت، بمیرم واسه آرزوهایی که میره زیر خاک، وای از این دنیا واااااااای⬛️⬛️⬛️هشتم فروردین سال یک هزار وچهارصد»

فوت آزاده نامداری

مبینا نصیری مجری فعال برنامه شوتبال که چندی پیش خبر از ازدواج با مهدی توتونچی داده بود، نیز با انتشار پستی با اشاره به اتفاقات افتاده برای مرحوم نامداری نوشت: «زنى که چند سال پیش در فضاى مجازى کشته شد امروز درگذشت…. ???? خداوند رحمتت کنه آزاده جان و این دنیا همچنان دار مکافات مى ماند…. عرض تسلیت به خانواده نامدارى و دوستداران او…. پ ن : زندگى رسم جالبى داره…. زیباست براى خودت زندگى کنى بى اهمیت به قضاوت ها و شایعه سازى هاى بى اساسى که حتى بعد از مرگت هم وجود داره…. ?زنگِ بعد حساب داریم?»فوت آزاده نامداری

مهراب قاسم خانی هم از پیام‌های چند روز اخیرش با مرحوم نامداری گفت و نوشت: «این مدت دوستای زیادی رو از دست دادم، ولی رفتن هیچ کدومشون به اندازه مرگ آزاده منو نسوزوند. نمیدونم بیشتر غمگینم به خاطر جوونیش و فرصت های دوباره ای که میتونست توی زندگیش داشته باشه یا فشاری که داشت توی این سالها تحمل میکرد و حسرت هایی که روی دل شکسته اش موند. به خاطر تصور حال خانواده ائیه که دختر و همسر و مادرشون رو از دست دادن یا فکر کردن به این که مجازات و تنبیهی که داشت تحمل میکرد، چقدر سنگین تر از اشتباهاتی بود که مرتکب شد… یا به خاطر از دست دادن یه دوست مهربون و با معرفت و مؤدب و غمگین که آرزوی بخشیده شدن و انجام دوبارهٔ کاری که عاشقش بود رو به گور برد… ولی چیزی که میدونم اینه که آزاده یکی بود مثل خیلی از ما. با این تفاوت که پرده از راز ها و اشتباهات و تناقضی که توی زندگیش داشت برداشته شد و تاوان سنگینی هم براش پرداخت. پرده ای که شاید اگه از روی زندگی و افکار خیلی از ما برداشته بشه، تصویری صد برابر گناهکار تر از آزاده ازمون دیده میشه. آزاده شاید فقط از ما بدشانس تر بود… آزاده نمرد. کشته شد. دختری بود که رسانه متولدش کرد، بزرگش کرد، بهش شکل داد، بی رحمانه طردش کرد و کشتش. مثل داستان یه فیلم خیلی غم انگیز… پ.ن: از دیشب تا حالا مسیجای چند روز پیشمون رو صد بار بالا و پایین کردم، ولی هیچ چیزی از مرگ توی جملهٔ “امیدوارم سال جدید برای من سال کار باشه” پیدا نمیکنم…»

 

فوت آزاده نامداری

سحر زکریا نیز در پستی به فوت مرحوم نامداری واکنش نشان داده و نوشت: «ما فکر میکنیم همیشه مرگ برای همسایه است، خانم نامداری خاطرم هست چند سال پیش نیمی از مردم موج سوار چه ها که به شما نگفتند و باز ننگ بر ما که از همکاری دفاع نکردیم حالا همه  از شما عکس میگذاریم.»

فوت آزاده نامداری

پرستو صالحی نیز با انتشار متنی بلند بالا با توجه به حواشی پیرامون مرحوم نامداری نوشت: «جریان چیه !؟ با دوستانی هستم که فکر می کنن هر کی با هرکی بحث کنه، اختلاف نظر،عقیده ،سلیقه داشته باشه اصلا دعوا کنه، راضی به مرگ طرف مقابله، یا هرکسی، کسی و نقد کنه و اون فرد روزی فوت کنه، قاتل شخص نقد کننده ست!!! اینجوری که همه باید تمام عمر در قبال هم سکوت کنند چون همه یک روزی می میریم، ولی همه ی ما در طول زندگی اشتباهاتی داریم خطاهایی داریم قابل انتقاد و یا حتی اعتراض . آیا این افراد‌ِ مبرا از خطا و اشتباه و قضاوت، در زندگی هاشون با کسی بحث نکردن؟ دعوا نکردن؟ اختلاف نداشتن؟ بعد آیا این دوستان بعدش طلب مرگ می کنن در چنین مواقعی برای اون فرد ؟؟؟ یا از بدبختی یا بیماری یا مرگ اون آدم خوشحال میشن !؟ بابا شما دیگه چقدر سیاهید اگر اینچنین هستید. اتفاقا امثال شماها همون آتیش بیارهای معرکه اید که بجای آشتی بین آدم ها آتش خشم و کینه رو بین شون شعله ور می کنین به وقت بحث و جدل ها، الانم انگشت اتهام گرفتین سمت مردمی که انتقاد کردند یا اصلا من و امثال منی که بحث کردیم با متوفی، که شما قاتلید، دوست عزیز حداقل من اونقدر وجدان و شرف دارم که بگم پشیمونم حتی از بحث ولی تو و امثال تو دارید همون راه و میرید قضاوت و شماتت و فرافکنی و … چه در زمان بحث چه در زمان مرگ آویزان نشوید برای دیده شدن به الفاظ مخالف و به اصلاح تافته جدا بافته انگاشتن خودتون از دیگران به قول قدیمی ها خیلی مواقع دنگ دنگیم همه یک رنگیم.»

فوت آزاده نامداری

بیشتر بخوانید:

آزاده نامداری درگذشت

پزشکی قانونی: علت مرگ آزاده نامداری احتمالا خودکشی بوده است

مطالب مرتبط
دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • من فروردین ۱۱, ۱۴۰۰

    چرا دختر این خانم که بی مادر شده اینقدر مهمه؟مگه بقیه بچه ها که پدر یا مادرشون فوت شدن ،اینقدر واسشون دلسوزی شد؟اصلا مگه مهم بودن؟کسی اونا رو میشناخت؟
    فرق این بچه با دختر یتیمی که سر ۴ راه گل میفروشه یا شیشه ماشین پاک میکنه چیه؟
    چرا اون تو سرما و گرما باید شیشه پاک کنه؟ وقتی دیدیمش با اکراه نگاهش کنن که یه موقع پول نخاد یا …
    ولی واسه این همه دلسوز شدن…..گندم گندم میکنن…
    دختری که به خاطر وضع خانوادگیش از همه لحاظ تامینه البته به جز داشتن مادر
    ولی یتیم سر ۴ راه چی؟ اون دلسوزی نداره؟
    آخه چقدر شوآف ؟؟؟

  • ناشناس فروردین ۱۳, ۱۴۰۰

    # مهسا آبومگر