لحظه خروج دسته جمعی بازیکنان تیم والنسیا در اعتراض به توهین نژاد پرستی [تماشا کنید]

لحظه خروج دسته جمعی بازیکنان تیم والنسیا در اعتراض به توهین نژاد پرستی [تماشا کنید]

بازیکنان تیم والنسیا در جریان بازی با تیم کادیز بخاطر توهین نژاد پرستی یکی از بازیکنان تیم کادیز نسبت به مختار دیاخابی، بازی را ترک کردند. پس از بازی باشگاه والنسیا بیانیه‌ای ده ماده‌ای با عنوان «نه به نژاد پرستی» را در وب سایت رسمی خود منتشر کرده است.

توهین نژاد پرستی به تیم والنسیا

آن‌ها در بیانیه خود آورده‌اند که دیاخابی امروز به آخرین شنونده توهین در فوتبال تبدیل شده است و این یک روز غم‌انگیز برای این ورزش محسوب می‌شود. همچنین تیم کادیز هم طبق انتشار بیانیه‌ای در وبسایت خود اعلام کرده‌اند که مخالف هر نوعی از نژاد پرستی بوده و به مطمئنند که اعضای تیمشان نیز طرفداران سرسخت مبارزه با نژاد پرستی هستند.

توهین نژاد پرستی به تیم والنسیا

این حادثه در دقیقه ۳۶ بازی اتفاق افتاد و مختار دیاخابی بازیکن تیم والنسیا پس از شنیدن توهین نژاد پرستی از سوی بازیکن تیم کادیز یعنی خوان کالا با این بازیکن درگیر شد. هم تیمی‌های مختار دیاخابی نیز در حمایت از او زمین بازی را ترک کردند. او سپس از هم تیمی‌هایش درخواست کرد تا به بازی برگردند اما خودش حاضر به ادامه بازی نشد و با یکی از بازیکنان تیم تعویض شد.

توهین نژاد پرستی به تیم والنسیا

داور بازی، داوید خیمنز اعلام کرد دیاخابی به او گفته است که خوان کالا به او توهین نژادپرستی کرده است. البته سرمربی تیم کادیز سرورا ادعا کرده که بازیکنش به گفته که توهینی به مختار دیاخابی نکرده است. این اولین بازی در رقابت‌های لالیگاست که بخاطر توهین‌های نژادپرستی متوقف می‌شود. بازیکنان تیم والنسیا نشان دادند که به حرف‌‌های هم تیمیشان اطمینان دارند و حاضر شدند بخاطر او زمین بازی را ترک کنند. هر دو تیم قبل از شروع مجدد بازی ۵ دقیقه را به گرم کردن پرداختند و مختار دیاخابی نیز از روی نیمکت بازی را دنبال می‌کرد.توهین نژاد پرستی به تیم والنسیا

خوزه گایا، هم تیمی دیاخابی پس از بازی صحبت‌هایی انجام داد و گفت: «ما از دیاخابی شنیدیم که بازیکن تیم حریف به او توهین نژاد پرستی کرده است، ما هم به همین خاطر تصمیم به ترک زمین گرفتیم اما اگر دوباره در بازی حاضر نمی‌شدیم بازی را واگذار می‌کردیم و سه امتیاز را از دست می‌دادیم.» او ادامه داد: «دیاخابی از ما خواست تا دوباره به بازی برگردیم اما اشاره کرد که خودش دیگر در شرایط روحی‌ای نیست که بتواند به ادامه بازی بپردازد.» گایا همچنین اذعان داشت که توهین کالا به دیاخابی را شنیده است ولی اصلا نمی‌خواهد آن را بازگو کند.

در همین اوضاع و احوال و در همین روز، توهین نژاد پرستی دیگری گریبان بازیکنی از لیگ برتر انگلیس گرفت. داوینسون سانچز، مدافع تیم تاتنهام تصویری از کامنت یکی از کاربران را به اشتراک گذاشت که با ایموجی میمون به او توهین کرده بود. داوینسون سانچز در این استوری خود جمله «هیچ چیزی تغییر نکرده است» را نوشت.

در یک بیانیه که باشگاه تاتنهام در توییتر ارسال کرد این متن آمده است: «ما از پیام‌های نژادپرستانه‌ای که داوینسون سانچز دریافت کرده است بیزار شده‌ایم. ما از پلتفرم‌های موجود در فضای مجازی می‌خواهیم تا اقدامی را انجام دهند. سانچز، ما در کنار تو و همه کسانی که در شبکه‌های اجتماعی به آن‌ها توهین می‌شود، هستیم.»

بیشتر بخوانید:

طوفان ویلفرید زاها در لیگ برتر انگلیس: «زانو زدن در ابتدای بازی ها، لوث کردن ماجراست»

منبع: dailymail ، dailymail
مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود