رهبر مخالفان روسیه‌ای بخاطر دسترسی نداشتنش به قرآن شکایت می‌کند

رهبر مخالفان روسیه‌ای بخاطر دسترسی نداشتنش به قرآن شکایت می‌کند

الکسی ناوالنی رهبر مخالفان در روسیه ادعا می‌کند مقامات در روسیه به وی اجازه نمی‌دهند تا قرآن را مطالعه کند. ناوالنی که چند هفته گذشته به علت محرومیت از دریافت خدمات درمانی دست به اعتصاب زده بود اینبار حاشیه‌های جدیدی را به وجود آورده است. او در آن زمان ادعا کرده بود که در خوابیدن، ناحیه‌ای از کمر و پای راستش مشکلاتی دارد اما هیچ خدمات پزشکی دریافت نکرده است. حال این اپوزیسیون روسیه‌ای در روز سه شنبه قضایای تازه‌ای را در جنگ حقوقی‌اش با دولت روسیه بخاطر منع قرآن خوانی او آغاز کرده است.

ناوالنی در یک پست اینستاگرامی، اعلام کرد که قصد دارد از مقامات روسیه‌ای بخاطر منع دسترسی به کتاب و مخصوصا قرآن، شکایت کند. از زمان دستگیری ناوالنی در ماه ژانویه به علت اتهامات سیاسی که به او زده شد، ناوالنی انتقادات خود را نسبت به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه افزایش داده و از پشت میله‌های زندان نیز به نبرد خود با او ادامه می‌دهد. او می‌گوید این اولین دادخواست او از شرایطش در زندان است.

او در مورد اتفاقات افتاده می‌گوید: «چه کسی فکر می‌کرد دلیل اولین باری که من شکایت می‌کنم بخاطر قرآن باشد؟ بله، نه بخاطر امتناع از پذیرش پزشک (دلیلی برای اعتصاب غذایش)، نه به دلیل وضعیت بازداشت بلکه بخاطر کتاب مقدس مسلمانان.»

البته جالب است بدانید که ناوالنی در اوایل کارهای سیاسی خود در ۱۵ سال پیش، علیه مهاجرت مسلمانان در روسیه صحبت‌هایی را انجام داده بود و در رویدادهای راستگرایان افراطی دیده می‌شد. در یک ویدئو منتشر شده از ناوالنی دیده شده که او مهاجران را با سوسک‌ها مقایسه می‌کند. منتقدان نیز اظهارات بیگانه‌هراسانه وی در گذشته را به عنوان مدرکی در نظر می‌گیرند که او سیاستمدار دموکراتیکی که توسط رسانه‌های غربی به تصویر کشیده می‌شود نیست.

با این حال اما روز سه شنبه ناوالنی تصمیم به خواندن کتاب قرآن، به صورت عمیق‌تری می‌گیرد تا به گفته خودش انسان بهتری از خودش بسازد. او گفت که در نظر داشته تا قرآن را قلبا بیاموزد اما زندان به او اجازه دسترسی به کتاب‌ها را نداده است. مقامات زندان به او گفته‌اند که کتاب‌های او باید از نظر افراط‌گرایی بررسی شوند که روند این کار سه ماه طول می‌کشد. او می‌گوید: «کتاب‌ها همه چیز ما هستند. اگر مجبور باشم برای پس گرفتن حق خواندنم شکایت کنم این کار را خواهم کرد.»

ناوالنی در ژانویه پس بازگشت از آلمان به روسیه بازداشت شد. او به دلیل آن که با نوعی گاز اعصاب مسموم شده بود به مدت ۵ ماه تحت نظر دکترها در آلمان حضور داشت. او کرملین را مقصر این اتفاق می‌دانست که البته این اتهام توسط مقامات روسی رد شد.

بیشتر بخوانید:

اعتراضات «چراغ قوه ای» در حمایت از الکسی ناوالنی و ترفند رسانه‌های دولتی روسیه

دستگیری سرکنسول اوکراین در روسیه به جرم جاسوسی و حربه پوتین برای تحقیر بایدن

دیجیاتو
۱۴ نظر

ورود

  • محسن فروردین ۳۰, ۱۴۰۰

    محمد وپیروانش یک گروه کم تعدادی بودند در جزیره العرب ومدینه آن زمان که از نظر کمی تعداد با دو میلیارد مسلمان امروز جهان قابل مقایسه نیستند با این وجود همون گروه کم تعداد آن قدر اعتماد به نفس وشاید بهتر باشد بگویم ایمان داشتند که راه افتادند وامپراطوریهای زمان خودشان را گشودند و حاکم شدند ولی مسلمانان امروز یک جماعت خوار وخفیف بدبختی هستند که در بی عقلی وذلت زندگی می کنند ، یا زیر دست قدرتهای دیگر هستند ویا اسیر ظلم حکومتهای خود کامه دچار انواع پستی ها هستیم همین مدرک به تنهایی ثابت می کند آنچه که ما امروز به نام اسلام داریم بی ارزش وبه کلی به دور از روح ومعنای اولیه است و عجیب تر آنکه با تعصب به حماقتهای خود می چسبیم ونمی توانیم کنجکاوی در تاریخ ودین محمد کنیم

    • m فروردین ۳۱, ۱۴۰۰

      البته با شمشیرررررر

      • R فروردین ۳۱, ۱۴۰۰

        دکمه لایک کجااااااااااااااااااااااااااااااست؟

      • محسن اردیبهشت ۲, ۱۴۰۰

        رومیها در صنعت اسلحه سازی سر آمد روزگار خود بودند شاید آن فیلم مستندی رو ندیدی که سپرهایی از جنس کاغذ یا مواد سلولزی شبیه کاغذ می ساختند برای سرباران پیاده نظام شون تا هم سبک باشند وسربازان خسته نشوند وهم در برابر نیزه دشمن نفوذ ناپذیر بودند ، رومیها در صنعت اسلحه سازی سرآمد زمان خودشون بودند یک کم ا بزرگتر فکر کنید در زمان خودشان آمریکایی برا خودشون بودند آن وقت چطور یه عده عرب مسلمان پا برهنه با شمشیر های لب پریده وزنگ زده فاتح شدند.

        • H اردیبهشت ۳, ۱۴۰۰

          وقتی کسی با انگشت اشاره ش، ماه رو به شما نشون میده، شما نوک انگشتش رو نگاه نکن بلکه سر رو بالا بگیر و با چشمهای باز به آسمان نگاه کن

          • محسن اردیبهشت ۴, ۱۴۰۰

            خدا بگم چکارت کنه بچه ، این دیالوگ بروسلی اول فیلم اژدها وارد می شود بود ولی یه کم فلسفی هست ، میشه یه کم بیشتر برام توضیح بدی چون بروسلی دانش آموخته فلسفه بود.

    • Milad فروردین ۳۱, ۱۴۰۰

      چه تحلیل مسخره ای، معلومه نه از اسلام شناخت کافی داری و نه تاریخ خوندی.

      • محسن فروردین ۳۱, ۱۴۰۰

        شما یه تحلیل بهتری ارایه کن که ماهم یاد بگیریم بی زحمت

    • خسته فروردین ۳۱, ۱۴۰۰

      پیش به سوی گشایش ! اه داعش همین کار رو میکرد؟ اوکی…

      سگ تو روح آدم قدرت طلب

      • محسن فروردین ۳۱, ۱۴۰۰

        پسر یا دختر می دونم خسته هستی ولی به این فکر کردی اگر ما شناخت کافی از تاریخ وگذشته خودمون داشتیم امروز حال وروزگارمان این خستگی وغمگینی نبود، من ممکن هست امروز اعتقاد چندانی هم به قرآن نداشته باشم ولی چه اشکالی دارد اگر با نگاه کنجکاو وپرسشگر قرآن را بخوانم نه برای اینکه ثوابش برود توی آسمانها بدون اندیشه برای این که بفهمم این چه به ما می گویند واقعا همان چیزی هست که بوده یا باید باشد البه اگر عرضه اش را داشته باشم.

      • محسن اردیبهشت ۵, ۱۴۰۰

        هیچ گشایشی در کار نیست داعش هم یک گروه بدبخت وساختگی هستند که بوسیله یک عده احمق دیگر در دنیای اسلام پشتیبانی مالی میشن اصلا گشایشی در کار نیست ونخواهد بود ، اگر منظورت از گشایش واژه شریف آزادی هست رنگش را هم نمی بینی ، یک فیلسوفی می گوید آنکس که از آزادی سخن می راند ولی از فکر کردن حرفی به میان نمی آورد اصلا نمی داند که از چه سخن می راند ، آزادی در خور و سزاوار مردمان بی اندیشه نیست

  • جیم موریارتی فروردین ۳۱, ۱۴۰۰

    داره فیلم بازی می‌کنه تا توجه مسلمانان و بقیه رو به خودش جلب کنه . تو اگه قرآن خوان بودی موقع آزادیت می‌خواندی نه الآن . قبلاً هم که راست افراطی و ضد مسلمانان بوده.

    • Milad فروردین ۳۱, ۱۴۰۰

      دقیقا همینطوره…

  • محسن اردیبهشت ۵, ۱۴۰۰

    منظورم از این نوشته این نبوده که برای اسلام تبلیغ کنم چون اون خودش به اندازه کافی مبلغ داره ، منظورم این بود که شما سوالات جدیدتر یا از زاویه متفاوت تری بپرسید در نوشته من هم سوالی مطرح شده ولی می بینم که شما ماشاالله چقدر پرسشگر هستید بجای سوال پرسیدن جوابهای بی معنی می دهید سوال