بزودی فضانوردان در ماه می توانند از واتس اپ و نتفلیکس استفاده کنند

بزودی فضانوردان در ماه می توانند از واتس اپ و نتفلیکس استفاده کنند

شاید ۲۵۰ مایل دورتر باشد اما خیلی زودتر از آنچه که فکر می کنید، فضانوردانی که به ماه رفته اند خواهند توانست همانند روی زمین، از واتس اپ و نتفلیکس استفاده کنند. به لطف یک کمپانی انگلیسی، فضانوردان در ماموریت های آینده خود در ماه می توانند با واتس اپ برای دوستانشان پیام فرستاده و از نتفلیکس استفاده کنند. تا سال ۲۰۲۸، ماهواره های اینترنتی در مدار ماه قرار خواهند گرفت، ماهواره هایی که توسط شرکت Inmarsat ساخته شده اند. این کمپانی یکی از چند کمپانی انگلیسی است که توسط آژانس فضایی اروپا مسئول طراحی و ایجاد زیرساخت های ارتباطی و سیستم مسیریابی جی پی اس در سطح ماه شده است.

ببه زودی فضانوردان در ماموریت های آینده خود در ماه می توانند با واتس اپ برای دوستانشان پیام فرستاده و از نتفلیکس استفاده کنند.

نیک شیو، معاون بخش برنامه های استراتژیک شرکت Inmarsat در این باره گفته است: «می توانید تماشا کردن نتفلیکس را تجسم کنید و به طور قطع روی سطح ماه واتس اپ را خواهید داشت». چندین ماموریت برای دهه آینده پیش بینی شده که شاهد بازگشت انسان به ماه برای اولین بار پس از سال ۱۹۷۲ خواهد بود. شرکت های تجاری نیز در حال برنامه ریزی برای ماموریت های فضایی اینچنینی در آینده نزدیک هستند. دیوید پارکر، مدیر بخش تحقیقات انسانی و رباتیک در ESA، سفرهای آینده به ماه را «جستجوی سیستماتیک برای سیاره هشتم ما» نامیده است.

ببه زودی فضانوردان در ماموریت های آینده خود در ماه می توانند با واتس اپ برای دوستانشان پیام فرستاده و از نتفلیکس استفاده کنند.

وی در ادامه تصریح می کند: «ماه مخزن ۴.۵ میلیارد سال تاریخ منظومه شمسی است اما ما تاکنون به ندرت رازهای آن را کشف کرده ایم». شرکت Inmarsat در حال کار بر روی پروژه ای است که توسط شرکت ایتالیایی Telespazio و چندین شرکت دیگر در انگلیس مدیریت و اجرا می شود. یک پروژه موازی نیز توسط موسسه تکنولوژی ماهواره ای سوری، در کنار ایرباس در پورتسموث، ایستگاه زمینی گونهیلی در کورنوال و کمپانی مسیریابی ماهواره ای GMV-NSL در ناتینگهام نیز در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: ساخت یک فیلتر برای گرفتن آب آشامیدنی از ادرار فضانوردان

منبع: mirror
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود