سریال «می خواهم زنده بمانم» چرا توقیف شد؟

سریال «می خواهم زنده بمانم» چرا توقیف شد؟

کارگردان سریال « می خواهم زنده بمانم » از عدم پخش قسمت جدید سریال خود خبر داد.

در روزهای اخیر، معاون اجتماعی نیروی انتظامی ایران طی نامه ای از ساترا خواسته بود برخی قسمت های ابتدایی این سریال اصلاح و حذف شود. حالا کارگردان این سریال از توقیف موقت آن خبر داده است.

شهرام شاه حسینی با انتشار پستی اینستاگرامی بیان کرد زمان پخش قسمت پانزدهم سریالش که قرار بود امروز دوشنبه ۱۰ خرداد از پلتفرم فیلیمو منتشر شود، بعداً اعلام خواهد شد.

روابط عمومی فیلیمو نیز با تأیید خبر توقف پخش سریال « می‌ خواهم زنده بمانم » اعلام کرد: «قسمت پانزدهم این مجموعه امروز ساعت هشت صبح از فیلیمو، پخش نخواهد شد.»

روابط عمومی فیلیمو همچنین درباره ی توقف پخش سریال « می‌ خواهم زنده بمانم » اطلاعیه ای را به شرح زیر منتشر کرده است:

«با درخواست معاونت اجتماعی نیروی محترم انتظامی، پخش سریال «می خواهم زنده بمانم» تا اطلاع ثانوی متوقف شده است و تیم تولید و ساترا در حال رایزنی برای رفع ابهامات و گفتگو درخصوص نقطه نظرات ایشان است.

از مسئولان محترم درخواست می‌شود با سعه صدر و آرامش به نظاره سریال بنشینند؛ تا سرنوشت شخصیت‌های منفی سریال بر اساس روند منطقی درام به سرانجام برسد و سازندگان جرأت و جسارت پرداختن به اتفاقات مهم و افراد نیک و بد روزگار را در کسوت های مختلف داشته باشند.»

صبح دیروز محتوای نامه ی معاون اجتماعی ناجا در خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران، ایرنا، با موضوع درخواست توقیف موقت سریال « می خواهم زنده بمانم » از ساترا منتشر شد. اما از انتشار این خبر چیزی نگذشته بود که مدیران ایرنا خبر را با این توضیح که «با پوزش از مخاطبان محترم؛ این صفحه به دلیل ملاحظات حقوقی یا خطای حرفه‌ای در تنظیم و درج خبر، موقتاً از دسترس خارج شده و محتوای آن در حال بررسی مجدد است» از دسترس کاربران خارج کردند.

سریال « می‌خواهم زنده بمانم » که داستان آن در دهه ۶۰ ایران روایت می‌ شود، به ماجرای شخص پرنفوذی به نام امیر شایگان با بازی حامد بهداد می پردازد که به لطف نزدیک بودن به افراد قدرتمند و داشتن دسترسی به تمامی پرونده‌ های کیفری و امنیتی می‌ تواند در تعیین سرنوشت محکومان و قربانیان نفوذ کند و خودش از گزند حوادث در امان بماند.

نمایش فساد گسترده و عمیق در کمیته انقلاب اسلامی و دیگر بخش‌ های امنیتی نظام جمهوری اسلامی ایران در سال‌ های پس از انقلاب، در سریال « می خواهم زنده بمانم » از همان ابتدا باعث حیرت کارشناسان و تماشاگران شده و تردیدهایی درباره ی سرنوشت اثر جدید شهرام شاه‌ حسینی به وجود آورده بود. با این حال، با پیش رفتن داستان و رو شدن دست مفسدان تصور می شد این سریال از گزند ممیزی و توقیف در امان بماند، اتفاقی که در نهایت رخ نداد و حالا باید منتظر ماند و دید سرنوشت سریال « می خواهم زنده بمانم  » که بر اساس آمارها، پر بیننده‌ ترین سریال شبکه نمایش خانگی در ماه‌ های اخیر است، چه خواهد بود.

حامد بهداد، سحر دولتشاهی، پدرام شریفی، علی شادمان، مهران احمدی، آناهیتا درگاهی، بابک کریمی، افسانه چهره‌ آزاد، عزت‌الله مهرآوران و آزاده صمدی، بازیگران اصلی «می‌ خواهم زنده بمانم » هستند و خود شهرام شاه‌ حسینی هم یکی از نقش‌ های فرعی سریال خود را ایفا کرده است.

مطالب مرتبط
یک نظر

ورود