با رعایت این نکات طلایی، عمر تلویزیون تان را طولانی‌تر کنید

با رعایت این نکات طلایی، عمر تلویزیون تان را طولانی‌تر کنید

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

تلویزیون به یکی از ضروریات زندگی امروزی ما بدل شده است. همان‌قدر که هم‌نشینی با آن را دوست داریم، خراب شدن آن نیز ناراحتمان می‌کند. اما با رعایت چند نکته‌ی ساده، می‌توانیم عمر این دستگاه‌های محبوب را افزایش دهیم و از خراب شدن آنها، جلوگیری کنیم. در این مطلب، هشت نکته‌ی مفید در محافظت از تلویزیون را توضیح داده‌ایم.

ترفندهای افزایش عمر تلویزیون

ما هر روز و هر ساعت از روز، دور تلویزیون جمع می‌شویم تا برنامه‌ی مورد علاقه‌ی خود را از صفحه‌ی این جعبه‌ی جادویی، تماشا کنیم. تلویزیون نقش مهمی در دورهمی‌ها و محفل‌های خانوادگی دارد. امروزه تلویزیون ها به وسایل الکتریکی پیچیده‌ای تبدیل شده‌اند، نگه‌داری و مراقبت از آنها نیز حساست‌های خود را دارد. در ادامه، برخی از مهم‌ترین نکاتی که در نگه‌داری و مراقبت از تلویزیون خانگی خود به آنها نیاز دارید را گوشزد کرده‌ایم.

تلویزیون را خاموش کنید!

همه دوست داریم تلویزیون همیشه روشن باشد. حتی وقتی مشغول تماشای آن نیستیم هم دوست داریم صدایش را بشنویم. این هم‌نشینی با تلویزیون قابل درک است اما باید به تلویزیون خود نیز توجه کنیم. روشن ماندن بی‌وقفه‌ی تلویزیون، به شدت از عمر مفید این دستگاه کم می‌کند. بعضی اوقات، تلویزیون در طول شب نیز روشن می‌ماند. اگر تلویزیون خود را دوست دارید، باید این عادت را ترک کنید. برای محافظت از سلامت تلویزیون و مراقبت از قطعات حساس آن، بی‌دلیل آن را روشن نگذارید.

از تعمیرکاران مجرب استفاده کنید!

نقش و حضور تلویزیون در زندگی روزمره مان به قدری پررنگ است که خرابی آن جز مشکلات آزاردهنده هر منزلی است. با توجه به قیمت بالای دستگاه و هزینه تعویض قطعات آن و گاه کمیاب بودن برخی از قطعات، پر واضح است که تعمیر تلویزیون بدون داشتن دانش تخصصی، کاری غیرمنطقی و غیر اصولی است و ممکن است منجر به هزینه ای گزاف و یا حتی تعویض کل دستگاه شود.

از طرفی پیدا کردن تعمیرکار مجرب تلویزیون و اعتماد کردن به آن نیز کار ساده ای نیست، بعضی تعمیرکاران تلویزیون به سیستم و ساختار تلویزیون های جدید و اسمارت آشنایی لازم را ندارند یا حتی هر گونه برندی را تعمیر می کنند بدون آنکه با ساختار تلویزیون های آن برند آشنا باشند. همین مورد هزینه تعمیر تلویزیون شما را بالا خواهد برد. اما تعمیرکاران حرفه‌ای می‌توانند مشکل تلویزیون های مدرن شما را با حداقل هزینه حل کنند. برای درخواست تعمیر تلویزیون اینجا کلیک کنید.

تلویزیون خود را اصولی تمیز کنید!

وقتی هر روز از تلویزیون خود استفاده می‌کنید، چرا آن را به موقع تمیز نکنید؟ تلویزیون شما از گرد و خاک متنفر است. ذرات گرد و غبار، بسیار ریز هستند و با رسوب در قطعات الکترونیکی دستگاه شما، به تراشه‌های کوچک روی مادربورد آسیب می‌زنند. فراموش نکنید که به صورت هفتگی تلویزیون خود را از دست گرد و غبار نجات دهید.

برای تمیز کردن تلویزیون، هرگز از آب استفاده نکنید. یک دستمال نخی و در صورت لزوم، اسپری‌های مخصوص وسایل الکترونیکی، همه‌ی چیزی است که در تمیز کردن تلویزیون خود به آن نیاز دارید.

از محافظ ولتاژ برق استفاده کنید!

همیشه در زمان استفاده از وسایل الکترونیکی، باید مراقب نوسانات ناگهانی ولتاژ برق باشید. نوسانات برق به دلایل مختلفی رخ می‌دهند. گرچه نمی‌توانید جلوی این نوسانات را بگیرید، اما با استفاده از محافظ مناسب ولتاژ، می‌توان از صدمات بالقوه‌ی آن جلوگیری کرد. مثل همه‌ی وسایل الکتریکی دیگر، برای راه‌اندازی تلویزیون نیز به محافظ ولتاژ برق نیاز دارید. تلویزیون خود را بدون محافظ ولتاژ، به برق نزنید.

تلویزیون را در جای درستی قرار دهید!

نقطه‌ای که تلویزیون را در آن قرار می‌دهید نیز باید ویژگی‌هایی داشته باشد. اول از همه، دمای محیط باید برای تلویزیون مناسب باشد. سرما یا گرمای بیش از حد و مداوم، به قطعات تلویزیون آسیب می‌زند. پس تلویزیون را در مجاورت کولر و بخاری قرار ندهید. همچنین، تلویزیون باید از تهویه‌ی مناسب بهره‌مند باشد. جریان هوا در فضای پشت تلویزیون، به خنک شدن قطعات آن در زمان کار کردن، کمک می‌کند.

روشنایی صفحه را کم کنید!

اگر می‌خواهید عمر تلویزیون خود را افزایش دهید، بهتر است روشنایی و کنتراست صفحه را کم کنید. ممکن است روشنایی صفحه‌ی تلویزیون شما، به طور پیش‌فرض، روی بیشترین حد خود تنظیم شده باشد تا بهترین تجربه‌ی بصری را برای شما فراهم کند. تماشای فیلم و سریال یا مسابقات فوتبال با بیشترین روشنایی تصویر، می‌تواند تجربه‌ی جالبی باشد، اما اگر می‌خواهید از نمایشگر تلویزیون خود محافظت کنید، روشنایی و کنتراست صفحه را در حالت متوسط قرار دهید.

مراقب اجسام نوک تیز باشید!

صفحات تلویزیون بسیار حساس هستند و ممکن است به راحتی بر اثر ضربه، دچار مشکل شوند. مراقب اجسام نوک تیز باشید و از برخورد آنها با صفحه‌ی تلویزیون جلوگیری کنید. بارها دیده شده که این گونه آسیب‌ها، در زمان جابه‌جایی تلویزیون رخ داده است. در موارد غیر ضروری، از جابه‌جایی تلویزیون خودداری کنید. اما اگر برای مثال، در زمان اسباب‌کشی، مجبور به جابه‌جایی تلویزیون خود هستید، آن را در کارتن خود قرار دهید و صفحه‌ی نمایشگر را با پلاستیک محافظ، به خوبی بپوشانید.

اجسام مغناطیسی را دور از تلویزیون قرار دهید!

اجسام مغناطیسی مثل آهن‌ربا، می‌توانند روی عملکرد تلویزیون در نمایش تصویر، اثر مخربی بگذارند. اجسامی مثل تلفن‌های همراه، GPS، وسایل الکترونیکی و آهن‌ربایی را در نزدیکی تلویزیون رها نکنید.

بدون نظر

ورود