سایت هسته ای مورد ادعای آمریکایی ها لوکیشن سریال نون خ از آب درآمد!

سایت هسته ای مورد ادعای آمریکایی ها لوکیشن سریال نون خ از آب درآمد!

هفته ی گذشته فاکس نیوز در گزارشی مدعی شد به تازگی به تصاویر ماهواره ای جدیدی دست پیدا کرده که نشان می دهد فعالیت های مشکوک و غیر عادی ای در اطراف سایت سنجریان، یکی از مراکز هسته ای سابق ایران، در نزدیکی جاجرود در حال انجام است.

در ادامه ی این گزارش ادعایی آمده بود: «این تصاویر ماهواره‌ای که از سوی شرکت مکسار ارائه شده و در آزمایشگاه اینتل لب مورد تحلیل قرار گرفته است، نشان می‌دهد که از ۱۵ اکتبر سال ۲۰۲۰، تعداد ۱۸ خودرو در این سایت حضور دارند و در این سایت حفاری صورت گرفته و یک جاده دسترسی جدید به این سایت ساخته شده است.»

این ادعا در حالی مطرح شد که آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی پیش از این اعلام کرده بود که ایران فعالیت ها در این سایت هسته ای را در سال ۲۰۰۳ متوقف کرده بود.

حالا اما گفته می شود ادعای فاکس نیوز درباره ی فعالیت های مشکوک در اطراف سایت سنجریان مربوط به خودروها و تجهیزات لوکیشن فصل سوم سریال نون خ بوده که در نوروز ۱۴۰۰ از تلویزیون پخش شد.

شاهرخ ناظمی، مسئول مطبوعاتی نمایندگی ایران در سازمان ملل در توییتی با اشاره به این گزارش فاکس نیوز نوشت: «چند روز پیش فاکس نیوز گزارشی اختصاصی همراه با تصاویر ماهواره ای در خصوص تحولاتی مشکوک در اطراف سایت سنجریان در جاجرود منتشر کرد اما در اصل تصاویر مربوط به خودروها و تجهیزات لوکیشن فیلمبرداری سریال نون خ و عوامل آن بوده است.»

سعید آقاخانی، کارگردان سریال نون خ ، خود سال گذشته در زمان تولید فصل جدید این سریال گفته بود به دلیل شیوع کرونا امکان تولید فصل سوم سریال در کرمانشاه وجود نداشت و آن ها مجبور شدند کرمانشاه را در روستای سنجریان، در نزدیکی تهران بازسازی کنند.

نکته ی جالب، شباهت این اتفاق با ماجرایی است که در فصل اول سریال نون خ برای نورالدین خانزاده رخ داد. در یکی از قسمت های فصل اول، نورالدین خانزاده که به ناچار مجبور شده بود به همراه خانواده ی خود به یک هواپیمای اسقاطی در بیابانی در اطراف تهران پناه ببرد، با ادعای نخست وزیر رژیم صهیونیستی، به انجام فعالیت های مشکوک در این مکان متهم می شود.

این در حقیقت کنایه ای بود به ادعایی که بنیامین نتانیاهو در سال ۹۷ در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل درباره ی وجود یک انبار مواد و تجهیزات اتمی مخفی در روستای دورافتاده ای به نام تورقوزآباد در اطراف تهران مطرح کرده بود. نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی در این نشست، نقشه‌ ای از تهران و عکسی از ساختمانی در روستای تورقوزآباد را نشان داد و گفت این تصاویر مربوط به تأسیسات سرّی جدید ایران است. اما در گزارش پخش شده در بخش خبری تلویزیون گفته شد این ساختمان در حقیقت یک قالیشویی است و اصلاً تأسیسات هسته ای در این مکان وجود ندارد.

ناگفته نماند چند روز قبل مهدی فرجی، تهیه کننده ی سریال نون خ ، از تولید فصل چهارم این مجموعه ی تلویزیونی برای نوروز ۱۴۰۱ خبر داد.

فرجی گفت پیش تولید فصل چهارم آغاز شده و به زودی کار تولید سریال نیز شروع خواهد شد.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۵ نظر

ورود

  • میثم خرداد ۲۴, ۱۴۰۰

    حالا بگذریم که عرزشی ها اون زمان مسخره میکردن این تورقوز آبادو بعدش که اسناد رو کش رفتن فهمیدن که حق با نتانیاهو بود

  • علیرضا خرداد ۲۴, ۱۴۰۰

    جالبیش اینه نویسنده نامحرم هنوز این نمیدونه که تورقوزآباد واقعا وجود داشت و خاور خاور مدرک دزدیده شده رو بردن اسراییل

  • فاطمه دربندی خرداد ۲۵, ۱۴۰۰

    آره الان مسخره کنید تا اینم مثل تورقوزآباد گندش دربیاد که حق با اونها بوده.

  • آرش خرداد ۲۵, ۱۴۰۰

    یک چیزی که ما فهمیدیم اینه که هرچیزی رو تکذیب میکنید صددرصد بعدا تایید میشه

  • سایپا خرداد ۲۷, ۱۴۰۰

    خوبه احمدی نژاد خودش تایید کرده تورقوزاباد رو اما بازم یه عده دلیل میارن نه الکی ??‍♂️