سوالات و تئوری‌های مهم در آستانه اپیزود پایانی فصل چهارم The Handmaid’s Tale

سوالات و تئوری‌های مهم در آستانه اپیزود پایانی فصل چهارم The Handmaid’s Tale

اپیزود نهم فصل چهارم سریال The Handmaid’s Tale با عنوان «Progress» حاوی یکی از دیدارهای جون و نیک بود، دیداری که احتمالاً آخرین دیدار آن ها خواهد بود اما چرا نیک در جریان این دیدار، ازدواج خود را از جون پنهان می کند و همسر او چه کسی است؟ در این اپیزود می بینیم که جون (الیزابت ماس) و لوک (او تی فگبنل) همچنان برای بازگرداندن دختر خود، هانا، تلاش می کنند اما توفیق چندانی در این امر نداشته اند. اما وقتی فرمانده لارنس، که نزدیک ترین متحد قدرتمند آن ها در گیلیاد است، قاطعانه به جون اعلام کرد که نمی تواند در این ماجرا به او کمکی بکند، او و شوهرش تصمیم گرفتند تلاش خود را از زاویه ای دیگر ادامه دهند.

در آستانه انتشار اپیزود دهم و پایانی فصل چهارم سریال The Handmaid's Tale سوالات و تئوری های جالبی در مورد آن مطرح شده است.

در کمال ناباوری، لوک در تلاش برای گرفتن اطلاعات بیشتر در مورد دختر ربوده شده شان، به جون می گوید که با نیک بلین (مکس مینگلا) که اکنون یک فرمانده در گیلیاد است، دیدار کند. این واقعیت کند لوک چنین پیشنهادی را مطرح می کند، در  حلی که جون با معشوق سابق خود و پدر فرزند دیگرش دیدار عاشقانه ای دارد، تاییدی بر درماندگی این زوج برای بازگرداندن دخترشان است. اگر چه جون در ابتدا نسبت به این پیشنهاد مردد به نظر می رسد اما در نهایت تصمیم می گیرد آن را امتحان کند. جون در یک خانه امن با نیک دیدار می کند در حالی که گروهی از سرویس امنیتی کانادا او را همراهی می کنند اما او حتی نیکول را نیز همراه خود نزد پدر گیلیادی اش می برد تا بیش از پیش او را برای کمک به خود و شوهرش ترغیب سازد.

ملاقات این دو بسیار عاشقانه و احساسی است، ملاقاتی که بسیاری از طرفداران سریال The Handmaid’s Tale انتظارش را می کشیدند. اگر چه این دیدار در قلب خود غم انگیز است اما دیدن این خانواده در کنار هم برای آخرین بار، به احتمال فراوان، بسیار خوشایند بود. اما هنگامی که جون محل را ترک می کند، سریال The Handmaid’s Tale یک پیچش داستانی جدید ایجاد می کند. در این سکانس می بینیم که نیک حلقه ازدواجی را از جیبش خارج کرده و در دستش می اندازد و این یعنی اینکه به احتمال فراوان، او ازدواجش را از جون پنهان می کند. علیرغم ماهیت شوکه کننده این سکانس برای طرفداران سریال و خیانتی که به جون صورت گرفته است، بدون شک قصد نیک از این کار یک نیت مثبت و خوب بوده است.

در آستانه انتشار اپیزود دهم و پایانی فصل چهارم سریال The Handmaid's Tale سوالات و تئوری های جالبی در مورد آن مطرح شده است.

اگر چه این دو هنوز یکدیگر را دوست دارند، اما در واقع هیچ رابطه ای بین این دو از هیچ نوعی دیگر وجود ندارد. جون در کانادا بار دیگر به زندگی در کنار لوک بازگشته و نیک نیز کاملاً از این موضوع آگاه است. و در شرایطی که نیک هنوز در گیلیاد حضور داشته و یکی از مقامات ارشد آن است، هیچ راهی برای یکی شدن این دو در خارج از مرزهای گیلیاد وجود ندارد. بهترین گزینه برای هر دوی آن ها این است که تا حد ممکن به زندگی دور از هم عادت کنند و مطلع شدن جون از ازدواج نیک می توانست تنها به بار غم و اندوه و مشکلات او اضافه کند. قبل از رفتن جون، نیک از او می خواهد که سعی کند زندگی شادی داشته باشد و تمامی رفتارها و کارهای نیک نشان می دهد که او واقعاً زندگی خوب و شادی را برای معشوقه سابقش می خواهد.

در آستانه انتشار اپیزود دهم و پایانی فصل چهارم سریال The Handmaid's Tale سوالات و تئوری های جالبی در مورد آن مطرح شده است.

اگر چه جون نزد لوگ بازگشته است، افشا کردن ازدواج نیک می توانست تنها شرایط را پیچیده تر کند، افشاگری که به هیچ عنوان لازم نبود اتفاق بیفتد. و اکنون که هر یک از این دو به وضوح راه خودشان را می روند، هیچ نیازی به این افشاگری نبود. اگر چه طرفداران سریال در حال گمانه زنی در مورد هویت احتمالی همسر نیک هستند، اما نمی توان با قاطعیت در مورد هویت این زن سخن گفت. در این فصل مخاطبان چیز زیادی از زندگی نیک ندیده اند، مگر آن بخشی که به رابطه اش با جون مرتبط بوده است. اما این ایده که او در گیلیاد یک همسر دارد لایه ای شرورانه به ایده ازدواجش اضافه می کند. همسر نیک بدون شک زنی (یا حتی دختر نوجوانی) است که شرایطی مشابه استر کیز (قبل از تبدیل شدن به ندیمه) یا حتی همسر سابق اول در ابتدای سریال، ایدن، دارد.

این زن ناشناس بدون توجه به علاقه و هدف شخصی اش، زنی است که در دنیایی بی توجه و ظالم نسبت به زنان و حقوقشان گرفتار شده است. و البته اینکه نیک یک همسر دارد، باعث می شود با قطعیت گفت که او و همسرش ندیمه خاص خود را نیز دارند. بدین ترتیب جای تعجب ندارد که نیک ازدواجش را از جون مخفی نگه داشت زیرا فرمانده بودند با پیچیدگی های ترسناکی همراه است که اشاراتی غم انگیز به گذشته دردناک جون دارد. همچنین برخی از طرفداران سریال بر این باورند که نیک در تلاش برای نجات هانا، در برابر چشمان جون، کشته خواهد شد.

در آستانه انتشار اپیزود دهم و پایانی فصل چهارم سریال The Handmaid's Tale سوالات و تئوری های جالبی در مورد آن مطرح شده است.

آیا فرد واترفورد آزاد خواهد شد؟

مارک تولو از فصل سوم تلاش کرده تا فرد واترفورد را ترغیب به دادن اطلاعات در مورد گیلیاد در ازای آزادیش کرده است و در اپیزود نهم فصل چهارم The Handmaid’s Tale فاش شد که ظاهراً به این هدف خود رسیده است. تمام کاری که تولو لازم بود بکند این بود که صبر کند تا گیلیاد از کمک به واترفوردها خودداری کرده و در این فرآیند جون و دیگر قربانیان واترفوردها و گیلیاد را نادیده بگیرد. اگر چه فرد دیگر با زندانی شدن مواجه نیست اما این بدان معنا نیست که آزاد خواهد شد. سخن های انتقام جویانه و تند جون در مقابل سرینا برای خود و او مخاطب بسیار خوشایند بود و جوزف فاینس که نقش فرمانده واترفورد را بازی می کند نیز گفته است که چنین سکانسی بین او و شخصیت جون نیز تکرار خواهد شد.

او همچنین تایید کرده است که این سکانس یکی از بهترین سکانس های کلیت سریال برای او بوده است. در شرایطی که جون در تریلر اپیزود نهم بسیار خشمگین و انتقام جو به نظر می رسد، به نظر نمی رسد که حس انتقام او نسبت به واترفوردها و به خصوص فرد تنها با صحبت هایی انتقام جویانه و تند نسبت به مردی که زندگی او را ویران کرده به پایان برسد.

در آستانه انتشار اپیزود دهم و پایانی فصل چهارم سریال The Handmaid's Tale سوالات و تئوری های جالبی در مورد آن مطرح شده است.

بر سر سرینا واترفورد چه خواهد آمد؟

سرینا در جایگاه پرمخاطره ای در آستانه انتشار اپیزود دهم فصل چهارم سریال The Handmaid’s Tale قرار دارد و داشتن فرد به عنوان تنها متحد نمی تواند برایش خیلی خوب باشد. همچنین به نظر نمی رسد که شکایت حقوقی از او به پاین رسیده بود. به احتمال فراوان، وقتی فرد واترفورد با تولو معامله کرده، برای آزادی همسرش نیز تلاش کرده اما این موضوع تاکنون تایید نشده است. بسیاری از طرفداران این تئوری را مطرح می کنند که سرینا در نهایت خود ندیمه خواهد شد و به نظر می رسد فرزند آن ها نیز بی دردسر به دنیا نخواهد آمد (شاید هم اصلاً زنده به دنیا نیاید). آماندا بروگل که نقش ریتا بلو را در سریال بازی می کند گفته است که امید دارد پسر سرینا را از وی گرفته و او به عنوان خدمتکار سابق خانواده بتواند این پسربچه را بزرگ کند.

وی در مصاحبه ای گفته است: «گیلیاد پسرم را از من گرفت. موضوعی که در فصل دوم شاهد افشای آن بودیم. به همین خاطر چشم در برابر چشم». بروس میلر، شورانر سریال The Handmaid’s Tale، در این باره گفته است: «او به وضوح لیاقت شاد بودن را ندارد اما شاید جهانی باشد که او در آن شایستگی داشتن یک بچه و گرفته شدن آن از بچه از او را داشته باشد».

بیشتر بخوانید: زنان مختلف در سریال The Handmaid’s Tale چگونه دسته بندی می شوند؟

منبع: screenrant
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود