نحوه جرم گیری و تمیز کردن ماشین ظرفشویی

نحوه جرم گیری و تمیز کردن ماشین ظرفشویی

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

شاید فکر کنید که ماشین ظرفشویی نیازی به تمیز کردن و جرم گیری ندارد، زیرا این ماشین‌ها در طول شستشو، قطعات داخلی خود را نیز شسته و آبکشی می کنند. این تصور تا حدی درست است، اما نقاطی در ماشین ظرفشویی وجود دارد که می‌تواند بقایای غذا را به دام انداخته و همچنین به محل تجمع چربی‌ تبدیل شوند. همچنین استفاده از آب سخت به تدریج موجب ایجاد رسوب بر روی جت‌های آب و المنت‌های حرارتی شده و در بلند مدت عملکرد ماشین ظرفشویی شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. مجموع این عوامل می‌تواند ماشین ظرفشویی شما را، که محل تمیز شدن ظروف است، به محل رشد و تکثیر کپک و باکتری تبدیل کند.

در این مقاله، یکی از بهترین روش‌ها برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی، یعنی جرم گیری ماشین ظرفشویی با سرکه و جوش شیرین را به شما آموزش می‌دهیم. با استفاده از روش‌های مطرح شده در این مقاله، علاوه بر تمیز کردن ماشین ظرفشویی، عمر مفید دستگاه خود را نیز افزایش دهید.

چرا جرم گیری ماشین ظرفشویی اهمیت دارد؟

ماشین‌های ظرفشویی به طور منظم استفاده می شوند و این بدان معناست که رسوب آهک، به ویژه در مناطق دارای آب سخت، به سرعت قطعات حساس دستگاه شما را می‌پوشاند. برای اینکه ماشین ظرفشویی شما با حداکثر کارایی و بهره‌وری کار کند و اطمینان حاصل شود که ظرف‌ها در انتهای چرخه شستشو، کاملا تمیز از ماشین خارج می‌شوند، جرم گیری منظم ماشین ظرفشویی ضرورت دارد.

جرم گیری ماشین ظرفشویی با سرکه و جوش شیرین

به گفته متخصصان نظافت، شما باید ماشین ظرفشویی خود را حداقل یک بار در ماه جرم گیری کنید تا این دستگاه به درستی کار کرده و از میزان کارآیی آن کاسته نشود. یکی از بهترین روش‌ها برای جرم گیری ماشین ظرفشویی، استفاده از دو ماده طبیعی و قدرتمند است که در گوشه و کنار هر آشپزخانه‌ای یافت می‌شوند: سرکه و جوش شیرین.

موارد مورد نیاز:

  • ۱ فنجان سرکه سفید یا سیب
  • ۱ فنجان جوش شیرین
  • مسواک
  • مایع ظرفشویی

دستورالعمل جرم گیری ماشین ظرفشویی:

  1. مسیر تخلیه را بررسی کنید: اولین کاری که باید انجام دهید این است که قفسه زیرین ماشین ظرفشویی را بیرون آورده و مسیر تخلیه آب را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که این دریچه با باقیمانده مواد غذایی مسدود نشده باشد؛ انسداد مسیر تخلیه می‌تواند منجر به آسیب دیدن پمپ یا ایجاد خراش بر روی ظروف شود. معمولا از آنچه در مسیر تخلیه می‌بینید متعجب خواهید شد. تعمیرکاران ماشین ظرفشویی معمولا از پیدا کردن استخوان، پوست مرغ یا ماهی، تکه‌های شیشه و حتی قطعات شن در مسیر تخلیه صحبت می‌کنند.
  2. فیلتر را بشویید: فیلتر را خارج کرده و هرگونه پسماند یا آلودگی را از روی آن پاک کنید. برای این کار، فیلتر را برای ۱۰ دقیقه در محلول آب گرم و مایع ظرفشویی قرار داده و سپس آبکشی کنید.
  3. یک چرخه شستشو با سرکه اجرا کنید: یک فنجان را با سرکه سفید یا سرکه سیب پر کرده و آن را در قسمت بالایی ماشین ظرفشویی قرار دهید. سرکه ماده‌ای موثر برای شستشوی باقیمانده مواد غذایی، چربی و شوینده‌ها بوده و به از بین بردن بوی نامطبوع ماشین ظرفشویی نیز کمک می‌کند. پس از قرار دادن سرکه در ماشین ظرفشویی، تنظیمات شستشو را بر روی بالاترین دمای آب قرار داده و یک چرخه شستشوی کامل را اجرا کنید. به غیر از فنجان سرکه، هیچ ظرف دیگری نباید در ماشین ظرفشویی قرار داشته باشد.
  4. چرخه شستشو را با جوش شیرین تکرار کنید: پس از پایان چرخه شستشو با سرکه، یک فنجان جوش شیرین را در کف ماشین ظرفشویی پاشیده و مجددا با استفاده از بالاترین دمای آب، یک چرخه شستشوی کوتاه را اجرا کنید. جوش شیرین به معطر سازی بیشتر ماشین ظرفشویی و از بین بردن لکه‌ها کمک می‌کند.
  5. جرم گیری نهایی: با استفاده از مسواک، هرگونه لکه باقیمانده را پاک کنید. سپس فیلتر را تعویض کرده و برای اطمینان از عملکرد صحیح دستگاه، یک چرخه شستشوی آزمایشی اجرا کنید.

نکته مهم: شاید در برخی از منابع با این توصیه مواجه شوید که که اجرای یک چرخه شستشوی اضافی با یک فنجان مایع سفید کننده، به جرم گیری ماشین ظرفشویی کمک می‌کند. ما به هیچ وجه این کار را توصیه نمی‌کنیم. حتی اگر استفاده از سفید کننده ماشین ظرفشویی شما را تمیزتر کند، به قطعات فولاد ضدزنگ آن آسیب رسانده و در نهایت طول عمر آن را کاهش می‌دهد.

مهم نیست که برای شستشوی ظروف خود از ژل ماشین ظرفشویی استفاده می‌کنید یا قرص ماشین ظرفشویی. جرم گیری منظم ماشین ظرفشویی نه تنها میزان کارآیی دستگاه شما را افزایش می‌دهد، بلکه به افزایش طول عمر آن نیز کمک می‌کند. با جرم گیری منظم ماشین ظرفشویی، متوجه می شوید که دستگاه شما به تعمیرات کمتری نیاز دارد و در هزینه‌های مربوط به نگهداری از دستگاه نیز صرفه‌جویی می‌شود.

چگونه نمک ماشین ظرفشویی را تخلیه کنیم؟

نمک ماشین ظرفشویی از مهم‌ترین مواد کمکی برای نرم کردن آب و جلوگیری از تشکیل رسوب بر روی ظروف و قطعات داخلی دستگاه است. اما تخلیه کردن مخزن آن معمولا دشوارتر از مخازن دیگر است و به راحتی امکان پذیر نیست. بسیاری از افراد در هنگام تمیز کردن قطعات داخلی ماشین ظرفشویی، با این مشکل مواجه می‌شوند و از خود می پرسند چگونه نمک ماشین ظرفشویی را تخلیه کنیم؟ با استفاده از تکنیک زیر، در سریع‌ترین زمان این کار را انجام داده و مخزن نمک ظرفشویی را تمیز کنید:

  1. اگر مخزن نمک کاملا پر است، با استفاده از قاشق، نمک‌ را تا جای ممکن از مخزن خارج کنید.
  2. بعد از اینکه به صورت دستی نمک را تخلیه کردید، یک کتری آب را جوشانده و آن را در مخزن بریزید. آب داغ بلورهای نمک را در خود حل کرده و گوشه و کنار مخزن را تمیز می‌کند.
  3. مخزن را با نمک ماشین ظرفشویی پر کرده و برای از بین رفتن آثار نمک قبلی، یک چرخه شستشوی خالی را اجرا کنید.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود