لورل هوبارد وزنه بردار نیوزیلندی، اولین ورزشکار تراجنسیتی در مسابقات المپیک خواهد بود

لورل هوبارد وزنه بردار نیوزیلندی، اولین ورزشکار تراجنسیتی در مسابقات المپیک خواهد بود

لورل هوبارد وزنه بردار نیوزیلندی به اولین ورزشکار ترنسجندر یا تراجنسیتی تبدیل خواهد شد که در مسابقات المپیک حاضر می شود، پس از آن که اعلام شد وی به عضویت تیم ملی وزنه برداری زنان نیوزیلند درآمده است. بدین ترتیب او در دسته ۸۷ کیلوگرم زنان رقابت خواهد کرد. هوبارد ۴۳ ساله که بعد از تغییر در قوانین در ماه می جواز حضور در مسابقات المپیک توکیو را دریافت کرد می تواند در دسته سنگین وزن زنان المپیک به روی تخته برود. بدین ترتیب این اولین حضور هوبارد در المپیک خواهد بود بعد از آنکه در سال ۲۰۱۸ با یک آسیب دیدگی بسیار شدید روبرو شد.

لورل هوبارد وزنه بردار نیوزیلندی به اولین ورزشکار ترنسجندر یا تراجنسیتی تبدیل خواهد شد که در مسابقات المپیک حاضر می شود

هوبارد در بیانیه ای در این باره گفته است :«ممنونم و از مهربان و حمایتی که از جانب تعداد زیادی از نیوزیلندی ها دریافت کرده ام به شدت تحت تاثیر قرار گرفتم. وقتی سه سال پیش در مسابقات مشترک المنافع دستم شکست، به من گفته شد که دوران حرفه ایم در این ورزش به احتمال فراوان به پایان رسیده است. اما حمایت شما، تشویق شما و مهربانی شما مرا از تاریکی عبور داد». رشته وزنه برداری در سال های اخیر به خاطر حضور شخصیت های تراجنسیتی در بخش زنان همواره با بحث و جنجال همراه بوده است. اکنون ده ها ایالات در آمریکا در حال تصویب قوانینی هستند که از رقابت زنان و دختران تراجنسیتی در دسته زنان ممانعت خواهد کرد در حالی که برخی دیگر از قبل حضور این گونه افراد در مسابقات ورزشی در دسته زنان را ممنوع کرده اند.

لورل هوبارد وزنه بردار نیوزیلندی به اولین ورزشکار ترنسجندر یا تراجنسیتی تبدیل خواهد شد که در مسابقات المپیک حاضر می شود

حضور لورل هوبارد در دسته زنان در مسابقات وزنه برداری قبل از این نیز بحث برانگیز شده بود. در سال ۲۰۱۸، فدراسیون وزنه برداری استرالیا تلاش کرد مانع از مسابقه دادن لول هوبارد در مسابقات کشورهای مشترک المنافع در گلد کوست شود اما سازمان دهندگان این مسابقات، با درخواست استرالیایی ها مخالفت کردند. در ماه می گذشته نیز هوبارد جواز حضور در المپیک را دریافت کرد اما آنا ونبلینگن، وزنه بردار بلژیکی، شرایط مسابقه را «ناعادلانه» و «شبیه یک جوک بی مزه» دانست. هوبارد پیش از تغییر جنسیت در سال ۲۰۱۳، در دسته مردان وزنه می زد و از سال ۲۰۱۵ مجوز حضور در مسابقات المپیک در صورت بدست آوردن سهمیه را پیدا کرد، پس از آنکه آنکه کمیته بین المللی المپیک با ابلاغ دستورالعمل جدیدی، به ورزشکاران تراجنسیتی اجازه داد در دسته زنان مسابقه دهند به شرطی که سطح تستوسترون بدنشان زیر ۱۰ نانومول در هر لیتر برای دستکم ۱۲ ماه پیش از اولین مسابقه شان باشد.

بیشتر بخوانید: کتب درسی انگلیس علیه کلیشه های جنسیتی؛ زنان مکانیک و مردان کیک پز می شوند

منبع: cnn
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود