اولین جشن تولد مهوش وقاری پس از درگذشت محسن قاضی مرادی + ویدئو

اولین جشن تولد مهوش وقاری پس از درگذشت محسن قاضی مرادی + ویدئو

مهوش وقاری ، بازیگر، اولین سالگرد تولد خود پس از درگذشت همسرش، محسن قاضی مرادی را جشن گرفت.

وقاری با انتشار تصویری از جشن تولد خود در اینستاگرامش نوشت:

در اندرون من خسته دل ندانم کیست

که من خموشم و او در فغان و در غوغا

تیرماه ۱۴۰۰، یک واقعیت دردناک: اولین سالگرد تولد بدون یار و همراه زندگی مشترک

همچنین ویدئویی از جشن تولد مهوش وقاری در فضای مجازی منتشر شده که توسط دوستان وی در یکی از کافه رستوران های تهران برگزار شده بود.

محسن قاضی مرادی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون ایران در شامگاه ۲۵ فروردین و در سن ۸۰ سالگی درگذشت. وی متولد ۱۱ شهریور ۱۳۲۰ در تهران بود. این بازیگر بی حاشیه و با اخلاق سینمای ایران فارغ‌التحصیل مدرسه عالی مدیریت تهران بود و در ابتدا نیز در آموزش و پرورش مشغول به فعالیت شد؛ جایی که وی برای اولین بار با همسر خود مهوش وقاری آشنا شد.

آشنایی این دو به همکاری در دفتر کل تربیت معلم در سال ۱۳۵۶ باز می‌گردد که پس از سه سال در ۲۰ شهریور ۱۳۵۹ منجر به ازدواج شد. این زوج هنری هیچ فرزندی از خود به یادگار نگذاشته‌اند، اما علت بچه‌دار نشدن محسن قاضی مرادی چه بود؟

مهوش وقاری در رابطه با علت بچه‌دار نشدن محسن قاضی مرادی گفت که وی دو بار باردار شده است اما به دلیل مشکلات کروموزومی صاحب فرزند نشده‌اند. هر دو فرزند ایشان پسر بودند که اولی تنها دو ماه پس از تولد و فرزند دوم نیز در هنگام تولد از دنیا رفتند.

نکته قابل توجه این است که پزشکان به آن‌ها گفته بودند هرکدام از آن‌ها ممکن است در صورت ازدواج با فرد دیگری، صاحب فرزند شوند. اما آن‌ها بیان کردند که به خاطر بچه با هم ازدواج نکرده‌اند و با علاقه‌ای که به هم دارند، زندگی خود را ادامه خواهند داد. مهوش وقاری همچنین در رابطه با زندگی هنری خود و مشکلات چند سال اخیر نیز توضیحاتی را ارائه داد.

این بازیگر توانمند سینما و تلویزیون گفت که وی و محسن قاضی مرادی صرفاً به جهت علاقه‌ای که به حرفه بازیگری داشتند، وارد این عرصه شدند و هیچ‌گاه نیز به دنبال حاشیه‌سازی و کسب شهرت و یا افتخارات هنری نبوده‌اند و همین مورد نیز سبب شد که با وجود نقش‌آفرینی در حدود صد پروژه مختلف، و دریافت تندیس بهترین بازیگر دوم مرد برای بازی در فیلم «ما همه خوبیم» به کارگردانی بیژن میرباقری، عضو موسسه هنرمندان پیشکسوت نباشد و نتواند از مزایای آن استفاده کند.

محسن قاضی مرادی چندین سال بود که از بیماری پارکینسون رنج می‌برد. البته این بیماری در ابتدا آن‌چنان شدید نشده بود و تنها مشکل آقای بازیگر لرزش دست‌هایش بود، اما به مرور زمان بیماری شدت بیشتری پیدا کرد تا به حدی که وی حتی توانایی راه رفتن و تکان دادن دست‌ها و تکلم را نیز از دست داد و در بلع نیز با مشکلاتی مواجه شد.

محسن قاضی مرادی در این مدت به یک پرستار تمام‌وقت برای نگهداری و رسیدگی احتیاج داشت؛ همسرش تصمیم گرفت که خودش این کار را عهده‌دار شود و همین موضوع نیز سبب شده بود که نتواند در آثار سینمایی طولانی و یا پروژه‌هایی که در شهرستان‌ها فیلم‌برداری می‌شدند، حضور پیدا کند و از طرفی به حضور در نقش‌های کوتاه و تک‌بعدی نیز علاقه چندانی نداشت.

محسن قاضی مرادی از جمله بازیگران پرکار سینما و تلویزیون ایران به شمار می آمد. اولین تجربه حضور وی در سینما به سال ۱۳۵۱ و بازی در فیلم حسن سیاه به کارگردانی پرویز اصانلو باز می‌گردد. از جمله آثار سینمایی وی می‌توان به سگ کشی، قطعه ناتمام، خانه‌ای روی آب، یک بار برای همیشه، دایره زنگی و … اشاره کرد. همچنین وی در آثار تلویزیونی کت جادویی، روزگار جوانی، پشت کنکوری‌ها، شمعدانی و … نیز به نقش‌آفرینی کرد.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود