ماندگارترین لحظات مسابقات یورو ۲۰۱۶ ؛ از «دست دیوانه» تا پربازدیدترین پنالتی تاریخ

ماندگارترین لحظات مسابقات یورو ۲۰۱۶ ؛ از «دست دیوانه» تا پربازدیدترین پنالتی تاریخ

مسابقات یورو ۲۰۲۰ با یک سال تاخیر به دلیل شیوع کرونا در حال برگزاری بوده و در دور حذفی اتفاقات بسیار بزرگی رخ داده است. از این اتفاقات غیرمنتظره می توان به حذف شدن تیم ملی پرتغال به عنوان قهرمان دوره قبل این مسابقات، حذف شدن تیم ملی فرانسه به عنوان قهرمان جام جهانی فوتبال و حذف شدن تیم ملی هلند به عنوان یکی از شانس های اصلی قهرمانی در این مسابقات نام برد. در حالی که مسابقات یورو ۲۰۲۰ با هیجانی بسیار بالا در حال انجام است، می خواهیم شما را با برخی از اتفاقات ماندگار و فراموش نشدنی در مسابقات یورو ۲۰۱۶ آشنا کنیم.

۱- داستان بی پایان ویل گریگ

کریستیانو رونالدو و آنتوان گریزمن بزرگ ترین ستارگان یورو ۲۰۱۶ بودند اما در نیمه اول این رقابت ها، نام دیگری بود که در رسانه ها حرف اول زا می زد: ویل گریگ. مهاجم تیم ایرلند شمالی که یکی از طرفدارانش در تیم ویگان اتلتیک، آهنگی خاص با عنوان «عاری از هوس» برای او ساخته بود. اگر چه گریک میلیون ها دلار نمی ارزید و در مسابقات یورو ۲۰۱۶ نیز به زمین نرفت اما برای همیشه با همخوانی طرفداران ایرلند شمالی که فریاد می زدند «ویل گریگ آتش گرفته است» در تاریخ فوتبال کشورش و همچنین مسابقات یورو ماندگار شد.

۲- ایسلند تیمی برای همه

تابستان سال ۲۰۱۶ جادوی ایسلندی به اروپا حمله کرد و به یکی از تاریخ سازان دنیای فوتبال تبدیل شد بعد از اینکه توانست به یک چهارم نهایی این مسابقات راه یافته و بدین ترتیب به کم جمعیت ترین کشوری که به این مسابقات و دور بعدی آن می رسد تبدیل گردد. ایسلند کشوری است که تنها ۱۲۰ فوتبالیست حرفه ای دارد و بدین ترتیب نام این کشور در تاریخ فوتبال جاودانه شد. آن ها چنان با تشویق وایکینگی خاص خود توجه جهانیان را جلب کردند که بسیاری از طرفداران دیگر تیم ها شروع به تقلید از روش تشویق آن ها کردند.

۳- نبرد هولیگان ها

برای بخش بزرگی از مسابقات یورو ۲۰۱۶، این رقابت ها مملو از خشونت بین طرفداران تیم ها بود. اگر چه طرفداران تیم های انگلیس و روسیه به هولیگانیسم مشهور هستند اما این خشونت ها تنها خاص طرفداران این دو تیم نبوده و تماشاگران تیم ملی فرانسه نیز وارد درگیری با تیم های میهمان شدند. سکانس پرواز صندلی های پلاستیکی به صحنه ای طبیعی در این تورنمنت تبدیل شده و خیابان های شهرهای فرانسه نیز عملاً میدان مبارزه تماشاگران و طرفداران تیم های فوتبال بدل شده بود.

۴- پربازدیدترین پنالتی تاریخ فوتبال

سیمونه زازا مهاجم تیم ملی ایتالیا به یکی از پربحث ترین بازیکنان تورنمنت یورو ۲۰۱۶ تبدیل شده و فاصله چندانی با ویل گریگ در این زمینه نداشت. بعد از این که وی در مسابقه نیمه نهایی برابر آلمان ضربه پنالتی خود را به بیرون فرستاد، ویدیوهای کمدی بسیاری با الهام از پنالتی او ساخته شده و در اینترنت منتشر شد. این مسابقه در نهایت با همین خراب شدن پنالتی زازا به نفع تیم ملی آلمان به پایان رسید. نکته جالب اینکه زازا تنها با هدف زدن پنالتی در اواخر بازی به میدان آمده بود.

۵- پایان دوره حکمرانی تیم ملی فوتبال اسپانیا

تیم ملی فوتبال اسپانیا به رهبری ویسنته دل بوسکه با هدف سومین قهرمانی پیاپی یورو به مسابقات یورو ۲۰۱۶ آمد که در فرانسه برگزار می شد، افتخاری که تاکنون هیچ تیمی به آن دست نیافته است. اما این تیم در نهایت خیلی زود با نتیجه دو بر صفر مغلوب ایتالیا شده و از دور رقابت ها حذف شد.

۶- یواخیم لو جدید

در مسابقات یورو ۲۰۱۶، یواخیم لو سرمربی تیم ملی فوتبال آلمان در بازی برابر اوکراین حرکت عجیب و زشتی انجام داده و «دست دیوانه» در اینترنت وایرال شد. در این مسابقه، یواخیم لو دستش را در شلوارش برده و سپس بیرون آورده و بو می کند که بسیار حرکت زشتی بود.

۷- دلشکستگی موقتی کریستیانو رونالدو

هنوز ۱۶ دقیقه از بازی فینال یورو ۲۰۱۶ نگذشته بود که کریستیانو رونالدو ستاره تیم ملی پرتغال روی زمین دراز کشید و سرش را میان دست هایش قرار داد. اشک های او خبر بدی برای پرتغالی ها بود، و در حالی که او را روی برانکارد از زمین بیرون می بردند، تمام حاضران در استادیوم به حالت ایستاده برای او کف زدند.

۸- گلزن بینوایان

آنتوان گریزمن توانست تیم ملی کشورش را در مسابقات یورو ۲۰۱۶ به فینال برساند اما تلاش او برای قهرمان کردن آبی ها کافی نبود. اگر چه او بهترین گلزن مسابقات بود اما او که در کمتر از یک ماه دو فینال بزرگ را از دست داده بود، چیزی برای خوشحالی نداشت.

۹- تیم ولز همه را شگفت زده کرد

تیم ملی ولز که با نام اژدهایان شناخته می شود در یورو ۲۰۱۶ شگفتی ساز شد. آن ها با پیروزی برابر روسیه و اسلواکی به عنوان سرگروه به دور بعدی صعود کردند، در یک شانزدهم نهایی ایرلند شمالی را شکست دادند، در یک چهارم نهایی بلژیک را خرد کردند و تنها در مسابقه نهایی برابر تیمی که قهرمان شد شکست خوردند.

۱۰- آخرین خنده

بسیاری وقتی او در دقیقه ۷۹ وارد زمین شد، لبخندی از سر تمسخر زدند اما ادر، مهاجم سابق تیم سوانزی تنها گل مسابقه فینال یورو ۲۰۱۶ را زد و بدین ترتیب با اولین گل خود در این تورنمنت به قهرمان غیرمنتظره پرتغالی ها تبدیل شد.

بیشتر بخوانید: ۸ استادیوم زیبا و مدرن قطر که برای جام جهانی فوتبال ۲۰۲۰ طراحی و ساخته شده اند

منبع: marca
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود