چطور یک بیو اینستاگرام تاثیرگذار بنویسیم؟

چطور یک بیو اینستاگرام تاثیرگذار بنویسیم؟

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

اگرچه نوشتن یک بیو اینستاگرام مناسب، کار راحتی به نظر می‌رسد اما در واقع نیازمند یک راهبرد مشخص و خلاقیت است.

طبق تحقیقات، افراد در ۷ ثانیه‌ اول ملاقات با شما، به برداشتی از شخصیت شما می‌رسند که برای‌شان قابل اطمینان است. این زمان در دنیای آنلاین، کمتر است.

اگر قصد کسب درآمد از اینستاگرام را دارید، باید با نوشتن یک بیوی مناسب، روی افرادی که برای اولین بار به صفحه‌ شما سر می‌زنند، تأثیر مناسبی بگذارید چرا که جذب مشتریان بالقوه‌ در گرو برداشت اولیه‌ آنان است. در ادامه به معرفی تعدادی نکته برای نوشتن یک بیو اینستاگرام مناسب خواهیم پرداخت.

۱. نام خود را متناسب با کسب‌وکار خود انتخاب کنید

اولین قدم برای نوشتن یک بیو اینستاگرام خوب، اطمینان از این نکته است که نام بیو را با یک نام مناسب یا یک کلمه کلیدی قابل جستجو، پر کنید.

برای مثال اگر کسب‌وکار شما با مراقبت از سلامتی در ارتباط است، بهتر است نامی شامل عنوان کاری خود انتخاب کنید. به این ترتیب، افرادی که می‌خواهند صفحه‌ اینستاگرام شما را پیدا کنند، صفحه‌ واقعی و رسمی شما را پیدا خواهند کرد.

به صفحه‌ اینستاگرام مگان واتسون که یک تراپیست است توجه کنید، او طوری اسم خود را انتخاب کرده که به وضوح نمایانگر حوزه‌ی کاری‌اش باشد: Megan Watson, Therapist

هنگامی که کلمه‌ای را در اینستاگرام جستجو می‌کنید، اینستاگرام به جستجوی آن کلمه در میان نام‌ها و نام‌های کاربری نیز می‌پردازد، بنابراین مطمئن شوید که نام و نام‌کاربری مناسبی انتخاب می‌کنید.

کلمه کلیدی‌ای را انتخاب کنید که فالوورها‌ی فرضی به دنبال آن هستند. آیا خدمات ویژه‌ای ارائه می‌دهید؟ آیا چیز خاصی باعث شناخته شدن و تمایز شما می‌شود؟

سرآشپز و نویسنده هانا را در نظر بگیرید، او از ترکیب نام خود و کلمات کلیدی (Vegan Recipes) دستور پخت و گیاه‌خواری، استفاده کرده است.

بنابراین هر شخصی که دنبال دستورپخت‌های مناسب افراد گیاه‌خوار باشد، می‌تواند حساب‌کاربری او را در میان نتایج جستجو‌ی اینستاگرام مشاهده کند. بیو اینستاگرام سرراست و ساده‌ او به بازدیدکننده می‌گوید که پست‌های او قرار است در چه زمینه‌ای باشند.

۲. مهارت‌ها و مخاطبان هدف خود را مشخص کنید

یک بیو اینستاگرام خوب، ماهیت کسب‌وکار و مخاطب هدف را توضیح می‌دهد.

اگر یک کارآفرین یا تولید‌کننده‌ محتوا هستید، می‌توانید از بیو اینستاگرام خود برای متمایز نشان دادن خود استفاده کنید. به مهارت‌ها یا تجاربی فکر کنید که ممکن است برای افزایش فالوور اینستاگرام جذاب باشد.

بیو اینستاگرام کندیس را در نظر بگیرید که یک بلاگر توریستی است، او در بیوی خود به این نکته که یک مهاجر آمریکایی ساکن لندن است، اشاره کرده است.

این بیوی عالی نه تنها صفحه‌ او را معرفی می‌کند، بلکه به بازدیدکنندگان می‌گوید که او به گشت‌وگذار در لندن پرداخته و به راهنمایی بقیه از دید یک فرد خارجی می‌پردازد.

۳. از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید

استفاده از کلمات کلیدی در بیو اینستاگرام، به بهتر پیدا شدن شما در جستجوی اینستاگرام کمکی نخواهد کرد اما می‌تواند به جذب فالوورهایی که طرز فکر مشابهی دارند، کمک کند.

کلمات کلیدی هدف شما را تنها با انداختن یک نگاه به بیو مشخص می‌کنند که مسئله‌ی کم‌اهمیتی نیز نیست، چرا که با محدودیت استفاده از کاراکتر در نوشتن بیو مواجه هستید.

در انتخاب کلمات کلیدی، ارزش‌ها و علایق اصلی خود و چیزهایی که مخاطبان هدف به دنبال آن هستند را مدنظر قرار دهید.

مجله‌ی چاک بورد این کار را با انتخاب کلماتی مانند سلامتی، تغذیه، مراقبت از خود و طراحی، انجام داده است.

اگر به فکر کسب درآمد از اینستاگرام هستید، زمانی را صرف ساخت یک تیپ شخصیتی برای فالوورهای ایده‌آل خود کنید، مثلاً به این که علایق و مشکلات آن‌ها چیست و کدام کلمات کلیدی نمایانگر این موارد است فکر کنید.

استفاده از کلمات کلیدی مناسبی که مخاطب و جایگاه شما را نشان دهند، به فهم بهتر کاربران از ماهیت کسب و کار شما و چیزی که ارائه می‌دهید، کمک می‌کند.

۴. راه‌های ارتباطی خود را اضافه کنید

گذاشتن لینک در بیو اینستاگرام راهکار و امکان ساده‌ای برای معرفی راه‌های ارتباطی خود با دیگران است. این راه‌ها ممکن است شامل ایمیل، شماره تلفن، موقعیت مکانی و نام کاربری سایر شبکه‌های اجتماعی نظیر واتساپ و تلگرام باشد. از آنجایی که کاربران فضای مجازی کم حوصله هستند، بهتر است که تمامی راه‌های ارتباطی را از طریق تنها یک لینک در اختیار آنان قرار داد. سایت‌هایی نظیر یک لینک وجود دارند که به قرار دادن چند لینک در یک لینک می‌پردازند، یعنی کاربر با کلیک روی تنها لینک که در اختیار او قرار داده شده، به سایر لینک‌ها دسترسی پیدا می‌کند. شما می‌توانید از این سرویس برای قرار دادن لینک شبکه‌های اجتماعی و سایر راه‌های ارتباط با خود و حتی قرار دادن لینک آخرین پست‌هایی که در صفحه‌ی خود قرار داده‌اید یا لینک خرید محصولات خود، به صورت استفاده کنید.

نمونه‌هایی از یک لینک‌های ساخته شده شخصی و بیزنسی را مشاهده کنید:

۵. در نوشتن بیو اینستاگرام خود خلاقیت به خرج دهید

اگرچه معرفی خود و کسب‌وکارتان در بیو اینستاگرام مهم است، اما می‌توانید از بیو برای به رخ کشیدن شخصیت خود و کمی خوش‌گذرانی استفاده کنید.

سه راه را برای اینکه کمی خلاقیت را چاشنی بیوی خود کنید، معرفی خواهیم کرد:

  • استفاده از ایموجی‌ها برای اضافه کردن فضا در بین متن: اگر بیو اینستاگرام شما مانند بیوی صفحه‌ سم یوشیرو (Sam Ushiro) طولانی است، بهتر از ایموجی‌ها برای ایجاد فاصله در متن خود و خواناتر‌شدن آن استفاده کنید. یا اینکه مانند صفحه لِیتر (Later)، می‌توانید از ایموجی‌ها اشاره‌ای برای ترغیب کاربر به کلیک رو لینک، یا هیجان‌انگیز کردن بیو، استفاده کنید.
  • استفاده از هشتگ‌ها برای معرفی برند خود: استفاده از هشتگ‌های مربوط به چالش‌های اینستاگرامی و یا کمپین‌های ایجاد شده توسط کاربران، به بیشتر دیده‌شدن صفحه‌ اینستاگرام شما کمک می‌کند. برند نوشیدنی سان وینک کاربران را به استفاده از هشتگ #DrinkSunwink (سان وینک بنوشید) ترغیب می‌کند. استفاده از یک هشتگ در بیو اینستاگرام که شامل نام برند شما باشد نیز راه بسیار مناسبی برای عادت دادن فالوورها به استفاده از آن هشتگ است. علاوه بر این‌ها کاربران اکنون می‌توانند هشتگ‌ها را نیز در اینستاگرام دنبال کنند، بنابراین آن‌ها می‌توانند هشتگ مربوط به برند شما را دنبال کرده و همواره برند شما را به خاطر داشته باشند.
  • نوشتن بیو اینستاگرام در چند خط: نوشتن بیو در چند خط باعث می‌شود که کاربران بهتر بتوانند بیوی شما را بخوانند و آن را درک کنند. بهترین راه برای انجام این کار، نوشتن بیو با استفاده از نسخه‌ وب اینستاگرام است.

 

یک بیو اینستاگرام خوب،  یک برداشت اولیه عالی را به مخاطب ارائه می‌دهد و او را به فشردن دکمه‌ فالوو ترغیب می‌کند. مواردی که در این مطلب پوشش دادیم را باهم مرور می‌کنیم:

  • خودتان و کسب و کارتان را معرفی کنید؛
  • مخاطب هدف خود را با استفاده از کلمات کلیدی مناسب مشخص کنید؛
  • راه‌های ارتباطی کاربران با خود را از طریق سرویس‌هایی که چند لینک در یک لینک را ارائه می‌دهند معرفی کنید؛
  • شخصیت خود را نشان دهید.

هر شیوه‌ای را که برای نوشتن بیوی‌ خود انتخاب کردید، بهتر است برای آن وقت و تلاش هزینه کنید.

زمانی که بیو‌ی موردنظر خود را ساختید از عده‌ای از کاربران نظرخواهی کرده و تأثیری که بیو روی آن‌ها گذاشته است را ببینید.

با رشد کسب‌وکارتان، بهتر است که هر چند ماه یک بار زمانی را به مرور بیوی خود و اطمینان از این که همچنان کاربران را جذب می‌کند، اختصاص دهید.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود