خشم عمومی در اوکراین در پی رژه رفتن زنان ارتشی این کشور با کفش های پاشنه بلند

خشم عمومی در اوکراین در پی رژه رفتن زنان ارتشی این کشور با کفش های پاشنه بلند

برنامه ریزی وزارت دفاع اوکراین برای اجازه دادن به سربازان زن این کشور برای رژه رفتن با کفش های پاشنه بلند به جای پوتین های نظامی با واکنش های تندی مواجه شده است. آیرینا گراشچنکو، عضو مخالفان دولت در پارلمان، گفته است که این کار جنسیت زدگی است و نه برابری. اوکراین برای یک رژه نظامی بزرگ در ۲۴ آگوست به مناسبت سی امین سالگرد استقلال پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی آماده می شود. وزارت دفاع می گوید که کفش های نظامیان بخشی از یونیفرم سربازان هستند که قوانین خاصی در مورد آن ها اعمال می شود. وزارت دفاع اوکراین روز پنج شنبه گذشته تصاویری از سربازان زن این کشور در لباس نظامی و با کفش های پاشنه بلند را منتشر کرد. در بخش شرح این تصاویر از گفته های یکی از دانشجویان زن دانشکده ارتش اوکراین استفاده شده است: «امروز برای اولین بار، آموزش با کفش های پاشنه بلند صورت گرفت. کمی سخت تر از پوتین های ارتشی است اما ما سعیمان را می کنیم».

برنامه ریزی وزارت دفاع اوکراین برای اجازه دادن به سربازان زن این کشور برای رژه رفتن با کفش های پاشنه بلند به جای پوتین های نظامی

بسیاری در اوکراین از برنامه ریزی وزارت دفاع این کشور برای اجازه رژه رفتن با کفش پاشنه بلند به نظامیان زن این کشور شوکه شده و گروهی از نمایندگان مجلس این کشور از وزیر دفاع خواسته اند عذرخواهی کند. خانم گراشچنکو می گوید که در ابتدا فکر کرده تصاویر سربازان زنی که با شلوارهای نظامی و کفش های پاشنه بلند یک شوخی اینترنتی است. او می گوید که این تصمیم یک رفتار جنسیت زده و نه برابری است و اظهار تعجب کرده که چرا وزارت دفاع فکر کرده کفش های پاشنه بلند مهم تر از طراحی یک لباس نظامی خاص برای زنان است. ماریا برلینسکا، سرباز کهنه کار اوکراینی نیز گفته است که رژه نظامی باید نشان دهنده قدرت نظامی باشد اما این رژه برای خوش گذشتن به افسران ارشد در جایگاه سرپوشیده طراحی شده است.

برنامه ریزی وزارت دفاع اوکراین برای اجازه دادن به سربازان زن این کشور برای رژه رفتن با کفش های پاشنه بلند به جای پوتین های نظامی

اولنا کوندراتیوک، معاون سخنگوی پارلمان نیز گفته است که بیش از ۱۳,۵۰۰ سرباز زن در نبردهای اخیر در مقابل شبه نظامیان مورد حمایت روسیه در شرق این کشور جنگیده اند. در حال حاضر بیش از ۳۱,۰۰۰ زن در نیروهای نظامی اوکراین خدمت می کنند که ۴,۰۰۰ نفر از آن ها افسر هستند. برخی دیگر این تصمیم را تمسخر زنان و به دستور صنعت زیبایی دانسته اند. برخی نمایندگان مجلس نزدیک به رییس جمهور سابق اوکراین نیز با کفش های پاشنه بلند وارد مجلس شده و از وزارت دفاع خواسته اند با کفش پاشنه بلند در رژه ارتش ظاهر شود.

بیشتر بخوانید: زوج اوکراینی که چهار ماه دست هایشان به هم بسته شده بود از هم جدا شدند

منبع: bbc
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۴ نظر

ورود

  • من تیر ۱۳, ۱۴۰۰

    همه جای دنیا از زنان تو نیروهای نظامی استفاده می کنند، به غیر از ایران که زن‌ها از برابری فقط دنبال شغل های پشت میزنشینی هستند و برای مشاغل خدماتی و نظامی غیب میشن !

    • علی تیر ۱۳, ۱۴۰۰

      دقیقا. چند ماه پیش با یه سری فمنیسم حرف میزدم. بحث کشید سر سربازی. اون موقع یه سری عکس داشتم از سربازای زن تو افغانستان. براشون فرستادم گفتم اینام از زن استفاده میکنن تو ارتش. اومدن ریختن سرم گفتن اونا کشورشون جنگزده هست و مجبورن.
      کلا جامععه یه جوری شده. زن دنبال مهریه و حقوق اسلامی و در عین حال ازادی حقوق غربیه. مهریه شیربها طلا خرج عروسی ماشین خونه میخواد. اما در عین حال دنبال کار نیست. کار نمیخواد بکنه. از ازادی غربی فقط تفریح و سفر و خوش گذرونی رو میخواد. بهشون گفتم تو غرب طرف اصلا نمیدونه مهریه چی هست. قبول نمیکنن.
      ماشالله همشونم دوس پسر دارن به جز یه شوهر. تو اروپا پروسه طلاق خیلی طولانیه. دادگاه وقتی برگه طلاقو صادر میکنه قبلش چندماه تحقیق میکنه تا دلیل طلاق موجه باشه. اما داشتن دوس پسر یا دوست دختر و خیانت کردن یکی از دلایلی هست که دادگاه فوری صادر میکنه. فقط چند روز کار اداری هست و بس.

    • رهام تیر ۱۳, ۱۴۰۰

      توی اون کشورها هم درصد ناچیزی از نیروهای نظامیشون زن هستند. کلا از نظر فمینیست جماعت برابری فقط باید توی مشاغل و کارهای سطح بالا باشه مثل مدیریت (حتی اگر بنا باشه با سهمیه بندی جنسیتی حق افراد لایق تر ضایع بشه.) در مورد مشاغل سخت و خطرناک هیچ وقت صحبتی از برابری تعداد زن و مرد نمی کنند.
      توی همین اوکراین هم که برای چنین مساله مسخره ای این همه جار و جنجال راه انداختند و اون رو جنسیت زده مینامند، حرفی در مورد سربازی اجباری مردان در این کشور نمی زنند. اینکه سربازی اجباری فقط مختص مردان باشه به نظرشون جنسیت زدگی نیست! (قرار بود سربازی اجباری در اوکراین لغو بشه ولی فعلا به دلیل جنگ دونباس همچنان برقراره)

  • h تیر ۱۳, ۱۴۰۰

    لباس سرباز در ارتش کاربردی هست و اولین موئلفه یی که برای ساختش در نظر گرفته میشه مفید بودن و پرهیز از زواید و حفظ سلامتی سرباز و پوشش در برابر سرما و گرما و استتار هست.
    البته این کارشون بیشتر جنبه فانتزی ماجراست وگرنه هیچ سرباز زنی نمیتواند حتی صد متر هم با این کفشها تو میدون جنگ بدود