با یک تست ساده بفهمید بدنتان کم آب شده یا خیر [تماشا کنید]

با یک تست ساده بفهمید بدنتان کم آب شده یا خیر [تماشا کنید]

در این روزهای گرم تابستان که بی برقی هم مزید بر علت شده و ما را از کولر و هوای خنک محروم کرده، شاید بد نباشد که بیشتر هوای خود را داشته باشیم تا مبادا دچار مشکل کم آبی یا گرما زدگی نشویم. در همین رابطه یک پزشک با انتشار ویدیوی کوتاهی یک راهکار ساده را نشان داده تا بفهمیم بدنمان کم آب شده یا نه. در این تکنیک که کاملا در میان پزشکان شناخته شده است و با نام تست Turgor شهرت دارد کافیست با دو انگشت تلاش کنید پوست روی دست خود را بکشید.

این ویدیو که توسط پزشکی هندی به نام کاران راج تهیه شده چک بی آبی یا dehydration check نام دارد و مدتی است که در شبکه اجتماعی تیک تاک پر بیننده شده است.

روش کار هم بسیار ساده است؛ کافی است با دو انگشت یک نیشگون از پوست دست دیگرتان بگیرید و پوست را زیر نظر بگیرید تا مشخص شود چقدر زمان نیاز است تا پوست به حالت اولیه اش باز گردد.

این پزشک که چهار میلیون دنبال کننده در تیک تاک دارد در توضیحات خود تاکید کرده که این تست کاملا تایید شده و علمی است چراکه در صورت کم آب شدن بدن پوست خاصیت کشسانی اش را از دست می دهد و بعد از نیشگون دیرتر از زمانی که باید به جای اول خود باز می گردد.

در ویدیو اول از این تست صدای آقایی را می شنوید که توضیح می دهد چطور باید این تکنیک را اجرا نمایید:

برای اینکه بدانید بدنتان چقدر کم آب شده باید انگشت خود را درست در این نقطه بچرخانید و دقت کنید که آیا پوست به جای اولش باز می گردد یا نه. اگر پوست را بکشید و همچنان پوست در جایش باقی بماند یعنی بدنتان کم آب شده است.

در ادامه این ویدیو دکتر راج وارد کادر می شود و توضیح می دهد که این تکنیک با عنوان تست turgor شناخته می شود و هرچه بدنتان آب بیشتری داشته باشد پوست شما خاصیت کشسانی بیشتری خواهد داشت و بلافاصله به جای اول خود باز می گردد.

اما اگر بدنتان کم آب شده باشد پوست شما خاصیت کشسانی اش را از دست می دهد و زمان بیشتری طول می کشد که به جای اولش باز گردد.

این ویدیو ه در ۲۹ ژوئن امسال در تیک تاک آپلود شده تاکنون بالغ بر ۶۸۵ هزار بار لایک شده و ۶ میلیون بار هم دیده شده است.

 

بیشتر بخوانید:

همه چیز در مورد گرمازدگی و راهکارهای پیشگیری از آن

در هوای گرم چطور بدون وسایل خنک کننده راحت بخوابیم

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود