مسابقه هفت خان و هر آنچه باید درباره آن بدانید

مسابقه هفت خان و هر آنچه باید درباره آن بدانید

محمدرضا گلزار که چند سال قبل با مسابقه ای تلویزیونی برای نخستین بار مجری گری را تجربه کرد، مدتی است با مسابقه ی جدیدی به نام هفت خان که از شبکه نمایش خانگی پخش می شود، به عرصه ی اجرا بازگشته است.

گلزار در سال ۹۷ با اجرای مسابقه ای تلویزیونی به نام برنده باش که از شبکه سه سیما پخش می شد، مدتی میهمان خانه های مردم بود. در این مسابقه در قالب طرح ۱۵ سؤال، مبالغی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان به شرکت کنندگان اهدا می شد.

با این حال پخش این مسابقه در سال ۹۸ متوقف شد، اتفاقی که به دنبال انتشار حکم فقهی یکی از مراجع مبنی بر شباهت ساز و کار اجرایی این مسابقه با قمار رخ داد.

پس از آن در اواخر سال ۹۹ بود که اخباری مبنی بر ساخت مسابقه ای مشابه به نام هفت خان برای شبککه نمایش خانگی با اجرای محمدرضا گلزار منتشر شد و طولی نکشید که با آغاز پخش این مسابقه از هشتم فروردین ماه سال جاری اخبار منتشر شده به تأیید رسید.

مسابقه هفت خان در ۱۰۰ قسمت برای پخش اختصاصی از پلتفرم نماوا طراحی شده است.

در این مسابقه شرکت‌ کنندگان در حوزه ی اطلاعات عمومی با یکدیگر رقابت می‌ کنند. شرکت‌ کننده‌ ای که بتواند مراحل مسابقه را با موفقیت به پایان برساند، با ۱۰۰ میلیون تومان از مسابقه خارج می‌ شود.

علاقمندان به شرکت در این مسابقه می توانند با مراجعه به وبسایت رسمی آن به آدرس www.7khan.tv برای شرکت در آزمون ورودی آن ثبت نام کنند. ثبت نام تا پایان پخش مسابقه ادامه خواهد داشت. شرکت در این مسابقه محدودیت سنی ندارد و معیار انتخاب شرکت کنندگان معلومات عمومی آن ها اعلام شده است.

این مسابقه صفحه ای رسمی هم در اینستاگرام دارد که از طریق این لینک در دسترس است.

اما مسابقه هفت خان در مدتی که از پخش آن می گذرد چند باری حاشیه ساز هم شده است.

اواخر فروردین ماه سال جاری بود که پوریا ذوالفقاری، منتقد سینما در اینستاگرام خود اعلام کرد این بازیگر مشهور بابت اجرای خود در مسابقه هفت خوان که از شبکه نمایش خانگی پخش می شود ۱۸ میلیارد تومان دریافت کرده که این مبلغ پیشاپیش و به طور کامل به وی پرداخت شده است.

این خبر بازتاب زیادی داشت و البته گلزار هم در آن زمان برای پاسخ به این ادعا به انتشار یک متن ادبی در اینستاگرامش اکتفا کرد و تلویحاً گفت این ادعاها و انتقادات اهمیتی برایش ندارد.

با این حال، ماجرا به همینجا ختم نشد و پوریا ذوالفقاری اواخر خرداد ماه در اینستاگرام خود اعلام کرد به دلیل شکایت گلزار از وی، از سوی پلیس فتا به دادسرای فرهنگ، هنر و رسانه احضار شده است.

این اقدام گلزار واکنش های منفی زیادی را به دنبال داشت و بسیاری هدف از آن را ایجاد رعب و وحشت و بستن دهان منتقدان تعبیر کردند.

در پی این اتفاق پلتفرم نماوا که مسابقه هفت خان از آن پخش می شود در یک استوری اینستاگرامی با انتشار اطلاعیه‌ ای عنوان کرد تمامی قراردادهای مالی نماوا با مهدی منیری، تهیه‌ کننده ی برنامه هفت خان بوده و تیم نماوا در طرح و این شکایت نه تنها نقشی نداشته، بلکه از آن مطلع هم نبوده است.

مهدی منیری، تهیه‌ کننده ی این مسابقه هم در گفتگو با خبرگزاری صبا، رقم ادعا شده از سوی ذوالفقاری درباره ی دستمزد محمدرضا گلزار را تکذیب کرد و هدف از این گمانه‌ زنی‌ ها را حاشیه سازی دانست.

با این حال نکته ی مهمی که مورد توجه رسانه ها قرار گرفت عدم شفاف سازی سازندگان مسابقه خان در خصوص رقم واقعی محمدرضا گلزار بود.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود