سریال خاتون و هر آنچه باید درباره آن بدانید

سریال خاتون و هر آنچه باید درباره آن بدانید

کارگردانان زن در ایران طی سال های اخیر حضور پررنگ تری در عرصه ی نمایش پیدا کرده اند و حالا قرار است برای اولین بار شاهد پخش سریالی جدید به کارگردانی یکی از فیلمسازان زن ایرانی در شبکه نمایش خانگی باشیم.

این اثر جدید سریال خاتون به کارگردانی تینا پاکروان است، سریالی تاریخی که کار ساخت آن از سال گذشته در سکوت خبری آغاز شد و دیگر چیزی به شروع پخش آن باقی نمانده است.

در سریال خاتون بازیگران مشهور زیادی چون نگار جواهریان، اشکان خطیبی، مهران مدیری، شبنم مقدمی، مهران غفوریان، بهناز جعفری، بابک حمیدیان، ستاره پسیانی، شاهرخ فروتنیان، عاطفه رضوی، پیام دهکردی، رضا بهبودی و فرخ نعمتی نقش آفرینی کرده اند.

سریال خاتون روایت داستانی از یک خانواده‌ است که از ابتدای شهریور ۱۳۲۰ آغاز شده و در دوران اشغال ایران توسط متفقین دچار تحولاتی می‌ شود.

نقش اصلی یعنی خاتون که سریال نام خود را از آن گرفته را نگار جواهریان ایفا می کند.

سریال خاتون به زودی به طور اختصاصی از پلتفرم نماوا پخش خواهد شد و صفحه ی رسمی آن در اینستاگرام از طریق این لینک در دسترس است.

خاتون اولین تجربه ی سریال سازی تینا پاکروان است و او نویسندگی و تهیه کنندگی این کار را هم برعهده داشته است.

نگار جواهریان
اشکان خطیبی
مهران مدیری
شبنم مقدمی
بابک حمیدیان
بهناز جعفری
مهران غفوریان
ستاره پسیانی
پیام دهکردی
عاطفه رضوی

تینا پاکروان متولد ۱۳۵۶ در تهران و فارغ التحصیل رشته کارگردانی سینما از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر است.

او فعالیت حرفه ای خود را با همکاری با نشریات سینمایی آغاز کرد و به عنوان منشی صحنه و دستیار کارگردان وارد عرصه ی سینما و تلویزیون شد. سپس برای ادامه ی تحصیل به خارج از کشور رفت و در دانشگاه یوسی‌اِل‌اِی آمریکا در رشته سینما تحصیل کرد. در آنجا چند فیلم کوتاه و مستند ساخت و پس از بازگشت به ایران فعالیت خود را با همکاری با کارگردانان مطرح ایرانی به عنوان دستیار کارگردان و مدیر تولید و ساخت فیلم کوتاه از سر گرفت.

پاکروان اولین کار بازیگری خود را با سریال تلویزیونی سال های مشروطه به کارگردانی محمدرضا ورزی تجربه کرد که مدیر تولید، طراح دکور و مشاور فیلمنامه ی آن هم بود.

متروپل به کارگردانی مسعود کیمیایی، خانه کاغذی به کارگردانی مهدی صباغ زاده، سارا و آیدا به کارگردانی مازیار میری و بی وزنی به کارگردانی مهدی قادری فرد، دیگر آثاری هستند که تینا پاکروان به عنوان بازیگر در آن ها حضور داشته است.

پاکروان تاکنون سه فیلم بلند سینمایی هم کارگردانی کرده است: خانوم (محصول سال ۹۲)، نیمه شب اتفاق افتاد (محصول سال ۹۴) و لس آنجلس تهران (محصول سال ۹۶)، که جز مورد دوم که فیلمنامه ی آن اثر طلا معتضدی است، نویسندگی بقیه برعهده ی خود پاکروان بوده است.

پاکروان کار تهیه کنندگی را هم تجربه کرده و تهیه کننده ی همه ی ساخته های خود نیز بوده است.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود