بهترین فیلم های نیکلاس کیج بر مبنای امتیازات راتن تومیتوز

بهترین فیلم های نیکلاس کیج بر مبنای امتیازات راتن تومیتوز

نیکلاس کیج تا کنون در بیش از ۱۰۰ فیلم به ایفای نقش پرداخته است. در ادامه ۱۰ تا از بهترینِ این فیلم‌ها را با هم مرور می‌کنیم.

۱. خوک

بهترین فیلم های نیکلاس کیج

عنوان اصلی: Pig

کارگردان: مایکل سارنوسکی

امتیاز راتن تومیتوز: %۹۷

محصول ۲۰۲۱

خلاصه: راب (نیکلاس کیج) که سابقا سرآشپز بوده و حالا در انزوا زندگی می‌کند و با کمک خوکش در جنگل‌های اورگان به جمع‌آوری قارچ ترافل می‌پردازد، بعد از دزدیده شدن خوکش، برای یافتن آن به پورتلند بازمی‌گردد.

به نظر منتقدین فیلم عجیب، اما جذاب است و پرداخت زیرکانه‌ای دارد. انجی هان، منتقد FilmWeek، فیلم را این گونه توصیف می‌کند: «واکاوی تلخ و شیرین و گاه به‌طرز عجیبی لطیف درباره‌ی غذا، بیان‌های خلاقه و ارتباط‌های انسانی.»

۲. مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی

بهترین فیلم های نیکلاس کیج

عنوان اصلی: Spiderman: Into the Spider Verse

کارگردان: باب پرسیچتی

امتیاز راتن تومیتوز: %۹۷

محصول ۲۰۱۸

همزمان با اینکه نیویورک ابرقهرمان محبوبش را از دست می‌دهد، مایلز مورالس (شمیک مور) توانایی‌های ابرقهرمانی پیدا می‌کند. اینجاست که نسخه‌های مختلف مرد عنکبوتی از دنیاهای مختلف سر و کله‌شان پیدا می‌شود و سعی می‌کنند مرام ابرقهرمانی را به مایلز بیاموزند.

منتقدان از داستان تاثیرگذار فیلم و سبک منحصربه‌فرد انیمیشن آن تحسین و تمجید کردند. کیتی والش منتقد Tribune News Service می‌نویسد: «این فیلم حسی از شادی و سرخوشی را از تماشای این شخصیت محبوب برای تماشاچی به ارمغان می‌آورد.»

۳. غرب رد راک

بهترین فیلم های نیکلاس کیج

عنوان اصلی: Red Rock West

کارگردان: جان دال

امتیاز راتن تومیتوز: %۹۵

محصول ۱۹۹۳

خلاصه: مایکل ویلیامز (کیج) تنها و پرسه‌زنان در جستجوی کار وارد شهر کوچک رد راک می‌شود. آن‌جا صاحب یک کافه او را با یک آدمکش حرفه‌ای اشتباه می‌گیرد و برای کشتن همسرش به او ۵ هزار دلار می‌دهد. مایکل پول را می‌گیرد و شهر را ترک می‌کند اما خیلی زود با آدمکش اصلی رو در رو می‌شود.

منتقدان، «غرب رد راک» را فیلمی با چفت و بست درست، پایان‌بندی مناسب و گروه بازیگران شگفت‌انگیز نامیدند. ریچارد اسکیکل منتقد تایم می‌نویسد: «از هرجا توانستید این فیلم را پیدا و تماشا کنید. تنش دراماتیک و انرژی و گاه حتی هذیان‌وار بودن این فیلم، در میان فیلم‌های استودیویی این روزها غنیمت است.»

۴. ماه‌زده

بهترین فیلم های نیکلاس کیج

عنوان اصلی: Moonstruck

کارگردان: نورمن جویسون

امتیاز راتن تومیتوز: %۹۴

محصول ۱۹۸۷

خلاصه: در کمدی رمانتیک «ماه‌زده» بیوه‌ای به نام لورتا کاستورینی (شِر) که با جانی کامارری (دنی آیلو) نامزد کرده و در حال تدارک مقدمات ازدواج با اوست، عاشق برادر جانی، رانی کامارری (کیج) می‌شود.

بسیاری از منتقدین این فیلم را تجربه‌ای فراموش‌نشدنی و ترکیبی بجا و به‌اندازه از شوخ‌طبعی و احساسات‌گرایی نامیدند. جِی بویار منتقد Orlando Sentinel می‌نویسد: «یک رمانتیسم سنتی، رویکردی ملیح و لطیف به مقوله‌های عشق و زندگی خانوادگی. در عین حال، فیلم به‌واسطه‌ی شوخ‌‌طبعی‌اش که گاه به هزل تنه می‌زند، از گزند افتادن در ورطه‌ی سانتی‌مانتالیسم در امان می‌ماند.»

۵. تغییر چهره

بهترین فیلم های نیکلاس کیج

عنوان اصلی: Face/Off

کارگردان: جان وو

امتیاز راتن تومیتوز: %۹۲

محصول ۱۹۹۷

خلاصه: در این اکشن تریلر، مامور اف بی آی، شان آرچر (جان تراولتا) به دنبال کاستور تروی (نیکلاس کیج)، جنایتکار بدنام است. از طریق یک عمل جراحی، چهره‌ی آرچر به چهره‌ی تروی تبدیل می‌شود و از این طریق آرچر مبدل به یک مامور مخفی می‌شود تا محل بمبی که در یکی از نقاط کلیدی شهر کار گذاشته شده را پیدا کند، غافل از این‌که تروی هم به مانند او توسط عمل جراحی چهره‌اش را به چهره‌ی او تغییر داده است.

منتقدان پیرنگ پرتنش فیلم و فرو رفتن تراولتا و کیج در نقش‌هایشان را ستودند. دیوید انسن منتقد Newsweek می‌نویسد: «جان وو، استاد کشت و کشتار شاعرانه است و سادیسم، احساسات و کمدی را با دقتی مثال‌زدنی با هم می‌آمیزد.»

۶. اقتباس

بهترین فیلم های نیکلاس کیج

عنوان اصلی: Adaptation

کارگردان: اسپایک جونز

امتیاز راتن تومیتوز: %۹۱

محصول ۲۰۰۲

خلاصه: چارلی کافمن (کیج) فیلمنامه‌نویسی است که باید در مهلت مقرر فیلمنامه‌ی جدیدش را تحویل کمپانی ساخت فیلم بدهد. در همین حال، برادر دوقلوی اعصاب‌خردکن‌اش دونالد و نداشتن ایده‌ی جدید برای فیلمنامه، او را به ستوه آورده‌اند. رابطه آن‌ها هنگاهی که دونالد پیش چارلی می‌آید و می‌گوید او هم می‌خواهد فیلمنامه‌نویس شود، پیچیده‌تر از قبل می‌شود.

«اقتباس» در زمان اکران نقدهای بسیار مثبتی را دریافت کرد و منتقدان خلاقیت فیلمنامه و دید هنری اسپایک جونزِ کارگردان را بسیار ستودند. وزلی لاول، منتقد Cinema Sight، می‌نویسد: «نویسنده‌ی “جان مالکوویچ بودن” ما را به سفری دیوانه‌وار برده و ما را با مخاطرات با خود رو راست بودن در عین تلاش برای موفقیت رو در رو می‌کند. استریپ، کیج و کوپر در این فیلم فوق‌العاده هستند.»

۷. بزرگ کردن آریزونا

بهترین فیلم های نیکلاس کیج

عنوان اصلی: Raising Arizona

کارگردان: جوئل کوئن

امتیاز راتن تومیتوز: %۹۱

محصول ۱۹۸۷

خلاصه: «بزرگ کردن آریزونا» یک کمدی اکشن-ماجراجویی است که داستان های مک‌دانا (کیج) (که سابقه تبهکاری داشته اما مدتی است که دست از جرم و جنایت کشیده) و همسرش ادوینا (هالی هانتر) را روایت می‌کند. ناتوانی در بچه‌دار شدن زندگی این دو را تلخ می‌کند. وقتی یکی از اهالی محل، پنج‌قلو به دنیا می‌آورد، ادوینا شوهرش را تحت فشار می‌گذارد تا یکی از نوزادان را بدزدد.

سبک خاص کوئن در کارگردانی و بازی‌های یکدست و برجسته‌ی «بزرگ کردن آریزونا»باعث شد که فیلم با اقبال منتقدان رو به رو شود. جف اندرو منتقد Time Out می‌نویسد: «فیلم با یک افراط هذیان‌وار آغاز می‌شود و بعد به قلمرویی تاریک و ناشناخته پای می‌گذارد و بعد همچون یک ستاره‌ی دنباله‌دار اوج می‌گیرد.»

۸. مندی

بهترین فیلم های نیکلاس کیج

عنوان اصلی: Mandy

کارگردان: پانوس کوسماتوس

امتیاز راتن تومیتوز: %۹۰

محصول ۲۰۱۸

خلاصه: رد میلر (کیج) و مندی بلوم (آندره‌آ ریسبرو) زندگی آرامی را در حومه‌ی شمال غربی پاسیفیک سپری می‌کنند تا اینکه فرقه‌ای با رفتارهای خشونت‌بار وارد زندگی‌شان می‌شود و رد را به واکنش وامی‌دارند.

تریلر «مندی» باعث تعجب بسیاری از منتقدان شد و ماهیت پرتب‌وتاب فیلم و بازی خیره‌کننده‌ی کیج آن‌ها را مات و متحیر کرد. جفری مک ناب در نقدش برای ایندیپندنت می‌نویسد: «طرفداران کیج از بازی به‌طرزی افراطی، عجیب و غریب او در این فیلم ترسناک لذت خواهند برد.»

۹. ترک لاس وگاس

بهترین فیلم های نیکلاس کیج

عنوان اصلی: Leaving Las Vegas

کارگردان: مایک فیگیس

امتیاز راتن تومیتوز: %۹۰

محصول ۱۹۹۵

خلاصه: بن سندرسون (کیج) که یک فیلمنامه‌نویس الکلی است، عاشق یک روسپی به نام سِرا (الیزابت شو) می‌شود. بن از سرا می‌خواهد که قسم بخورد هرگز از او نخواهد میخوارگی را کنار بگذارد. سرا قول می‌دهد ولی وقتی احساساتش نسبت به بن پررنگ‌تر می‌شود، ماندن سر قولش برای وی سخت و سخت‌تر می‌شود.

منتقدان از این درام رمانتیک لذت برده و به تمجید از بازی بی‌نظیر کیج و هماهنگی بازی او و الیزابت شو پرداختند. اُون گلیبرمن منتقد Entertainment Weekly می‌نویسد: «”ترک لاس وگاس” در آن واحد هم تیره و تار است هم سرگیجه‌آور. فیلم ما را با خود به دنیایی خیال‌انگیز و خلسه‌آور می‌برد؛ دنیایی که در کمتر فیلمی با محوریت فردی الکلی تجربه کرده‌ایم.»

۱۰. ستوان بد: بندر نیواورلئان

بهترین فیلم های نیکلاس کیج

عنوان اصلی: Bad Lieutenant: Port of Call New Orleans

کارگردان: ورنر هرتزوگ

امتیاز راتن تومیتوز: %۸۶

محصول ۲۰۰۹

خلاصه: ترنس مکدونا (کیج) کارآگاهی معتاد به مسکن است و تلاش دارد اعتیاد، روابط، همکار تازه‌کارش (شان هاتوسی) و سایر مشکلاتش را مدیریت کند در حالی که می‌بایست همزمان بر روی قتل‌های زنجیره‌ای در نیواورلئان تحقیق کند.

منتقدان اغلب به خاطر برداشت نقیضه‌واری که می‌شد از فیلم داشت تحت تاثیر قرار گرفتند. دبی لین الیاس، منتقد Beyond the Lens، این فیلم را یکی از بهترین فیلم‌های سال نامید.

 

بیشتر بخوانید:

نقد و معرفی فیلم Pig با بازی نیکلاس کیج؛ درامی انتقامی که شبیه هیچ فیلم دیگری نیست

منبع: Insider
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • فاطمه مرداد ۷, ۱۴۰۰

    خدا بیامرزدش
    بازی‌ش رو دوست داشتم
    حیف شد

    • el مرداد ۹, ۱۴۰۰

      بابا زندست یارو