وداع با غول دودی؛ پایان سیگار مارلبرو تا سال ۲۰۳۰

وداع با غول دودی؛ پایان سیگار مارلبرو تا سال ۲۰۳۰

فیلیپ موریس که یک شرکت مطرح آمریکایی-سوئیسی تولید کننده سیگار مارلبرو است از دولت بریتانیا دعوت کرده که ظرف ده سال آینده به فروش سیگار در این کشور خاتمه بدهد. این بیانات در حالی ادا می‌شود که تعداد افراد سیگاری در بریتانیا رو به کاهش بوده و از سال ۲۰۱۶ به این طرف سیگار در بسته‌های ساده و بدون زرق و برق فروخته می‌شود. دولت نیز کاهش استعمال دخانیات را به طور جدی دنبال می‌کند.

سیگار مارلبرو

همین الآن هم بسیاری از سرمایه‌گذاران، تنباکو را از سبد سرمایه‌گذاری خود حذف نموده و بسیاری از موسسات مالی به اجرای سیاست‌های بدون دخانیات روی آورده‌اند. یازک اولزاک، مدیر عامل اجرایی این شرکت در گفتگو با Sunday Telegraph بیان کرد: «دولت بریتانیا باید به سیگار به چشم خودروهایی با سوخت فسیلی نگاه کند که عرضه‌شان از سال ۲۰۳۰ به بعد متوقف خواهد شد.»

این شرکت در بیانیه‌ای که در روز دوشنبه منتشر شد اعلام کرد که «جهانی بدون سیگار را برای آینده متصور خواهد بود.» مویرا گیلشریست معاون ارتباطات علمی و استراتژیک این کمپانی افزود: «هر چه زودتر این اتفاق بیافتد برای همه بهتر است. اگر اقدامات به‌موقع و همراهی‌های لازم صورت بگیرد، شرکت فیلیپ موریس می‌تواند در عرض ۱۰ سال فروش سیگار در بریتانیا را متوقف کند.»

سیگار مارلبرو

بنابر اعلام سازمان جهانی بهداشت، کشیدن سیگار ـ همچنین قرار گرفتن در معرض استعمال دخانیات توسط افراد سیگاری ـ سالانه ۸ میلیون نفر را به کام مرگ می‌کشاند. در مقایسه با آن، تا کنون ۴.۱ میلیون مرگ و میر با منشا کووید ۱۹ ثبت شده است.

فیلیپ موریس اینترنشنال، که در سال ۲۰۰۸ از گروه آلتریا جدا شد، تا کنون ۸ میلیارد دلار هزینه و دانشمندان بسیاری را استخدام کرده تا جایگزین‌هایی برای سیگار طراحی کنند؛ یکی از همین جایگزین‌ها محصول جدید این شرکت است که به جای سوزاندن تنباکو، تنها آن را گرم می‌کند.

گیلشریست افزود: «بهترین راه پیش رو ترک سیگار است، ولی شرکت ما در حال طراحی جایگزین‌های بهتری برای آن دسته از افراد است که این کار را انجام نمی‌دهند.» این شرکت قصد دارد ظرف ۴ سال، بیش از ۵۰ درصد درآمد خالصش را از محصولات بدون دخان به دست بیاورد؛ رقمی که هم اکنون نصف این است.

سیگار مارلبرو

در روز دوشنبه، فعالان ضد تنباکو درباره‌ی برنامه‌های این شرکت تردیدشان را اظهار داشتند چرا که سابقه‌ی نه چندان مثبت صنعت تنباکو و استفاده از پروپاگاندا برای رسیدن به اهدافش، این قشر را بدبین کرده.

دولت بریتانیا در سال ۲۰۱۹ هدفش برای پایان دادن به استعمال دخانیات را اعلام کرد و سال گذشته از «جاده‌ای به سوی ۲۰۳۰ بدون سیگار» ـ برنامه‌ی مدونی برای الزام تولیدکنندگان تنباکو به حمایت از ترک سیگار ـ پرده‌برداری نمود.

 

بیشتر بخوانید:

ویپ برای قلب شما سالم‌تراست یا سیگار؟

تصویب قانون ممنوعیت مصرف تنباکو در کره شمالی و علاقه اون به سیگارهای گرانقیمت

منبع: CNN
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • افشین دی ۲۷, ۱۴۰۰

    شایعه است بابا،حالا تا ده سال ده کی زندس و کی مرده.، تازه کارخانه ها و شرکت های سیگار اونقدر زیادن و مجهزن وطرفدار دارند که تا آخر زمان هم پابرجاست.???

  • پرویز فروردین ۱۰, ۱۴۰۱

    سیگار های وینستون و مارلبرو بهترین سیگار های جهانند ولی وینستون از مارلبرو خیلی بهتره و پرفروش تره ولی من هردو رو میکشم