حواشی پنجمین قهرمانی پیاپی پرسپولیس در لیگ برتر؛ واکنش سوشا مکانی و وزیر ارتباطات

حواشی پنجمین قهرمانی پیاپی پرسپولیس در لیگ برتر؛ واکنش سوشا مکانی و وزیر ارتباطات

این هم بار پنجم. لیگ بیستم هم با قهرمانی پرسپولیس به پایان رسید تا این تیم برای پنجمین بار متوالی قهرمان لیگ برتر شود. انگار دیگر برای پرسپولیسی‌ها مهم نیست که چه کسی هدایت تیم را به عهده داشته باشد؛ آن‌ها را تنها یک چیز راضی می‌کند: قهرمانی. پرسپولیسی‌ها گویی دیگر به کمتر از این راضی نمی‌شوند. بعد از رفتن برانکو شاید بعضی‌ها بودند که گمان بردند پرسپولیس دیگر نتواند آن جایگاه رفیع را برای خودش حفظ کند. اما گمان‌ها یک بار دیگر هم نقش بر آب شد.

در مسابقات هفته‌ی پایانی لیگ برتر که بازی‌هایش به طور همزمان برگزار می‌شد، پرسپولیس در دیداری حساس از ساعت ۲۱:۱۵ در ورزشگاه شهدای شهر قدس به مصاف تیم پیکان رفت. پرسپولیسی‌ها همان نیمه اول تقریبا کار را یکسره کردند و مهدی عبدی در دقیقه ۹ و احمد نوراللهی در دقیقه ۲۰ برای تیم گلزنی کردند. در سمتی دیگر اما در ورزشگاه آزادی، سپاهانی‌ها که زیر باران بی‌امان و عجیب مرداد ماه پیراهن به تن‌شان چسبیده بود، اگرچه منتظر لغزش سرخپوش‌های پایتخت بودند، بعد از پایان نیمه اول ته دل‌شان منتظر چیزی شبیه یک معجزه بودند. با این که سپاهان دو گل به استقلال زد، اما این برای قهرمان‌اش کافی نبود.

پنجمین قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر

پس از بازی، گل محمدی، سرمربی تیم پرسپولیس، قهرمانی را تقدیم هواداران پرسپولیس کرد و گفت: «کار بزرگی انجام دادیم. این قهرمانی سخت‌ترین و ارزشمندترین قهرمانی ما بود. علی رغم تمام دسیسه‌ها و نقشه‌هایی که کشیده شده بودند، توانستیم قهرمان شویم.» و البته در سوی دیگر، تارتار، سرمربی تیم پیکان که نتوانسته بود با بردن پرسپولیس جام قهرمانی را تقدیم سپاهان کند، گفت: «باید از هوادارن سپاهان عذرخواهی کنم، چون هر کاری کردیم، نشد. پرسپولیس در فینال آسیا بازی کرده، از موقعیت‌ها به راحتی نمی‌گذرد.»

پنجمین قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر

پرسپولیسی‌ها با ۶۷ امتیاز در صدر جدول و سپاهان ۶۵ امتیازی و پس از آن‌ استقلال ۵۶ امتیازی در رده‌های بعدی قرار گرفتند. سجاد شهباززاده، مهاجم تیم فوتبال سپاهان در پایان رقابت‌های لیگ بیستم، با ۲۰ گل زده عنوان آقای گلی رقابت‌ها را به نام خود به ثبت رساند. از تیم پرسپولیس هم احمد نورالهی و مهدی عبدی به ترتیب با ۱۰ و ۹ گل زده در جایگاه پنجم و ششم برترین گلزن‌های لیگ قرار گرفتند.

پس از پایان بازی، سید جلال حسینی جام قهرمانی را در حالی بالای سر برد که کاغذهای رنگی بالای سرش چرخ می‌خورد و روی صورتش فرود می‌آمد. در آن لحظه شاید دیالوگ جک در فیلم «تایتانیک» توی ذهنش تداعی می‌شد: «من پادشاه دنیام!» شاید هم نه. هنوز نه! شاید حالا دیگر پرسپولیس و پرسپولیسی‌ها را فقط قهرمانی آسیا راضی کند. شاید…

آذری جهرمی وزیر ارتباطات در واکنش به قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر در یک استوری اینستاگرامی چنین نوشت: «اگر میدونید گلات یعنی چی، پس حتما یک‌ پرسپولیسی هستید».

سوشا مکانی بازیکن جنجالی سابق پرسپولیس در پستی اینستاگرامی از علاقه خود به استقلال گفت.

 

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود