پاسخ قالیباف به اعتراض رضا کیانیان به طرح محدودسازی اینترنت

پاسخ قالیباف به اعتراض رضا کیانیان به طرح محدودسازی اینترنت

رضا کیانیان ، بازیگر مشهور در نامه ای سرگشاده به محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، اعتراض خود را نسبت طرح محدودسازی اینترنت ابراز کرد.

از زمان اعلام موافقت نمایندگان مجلس با بررسی طرح موسوم به صیانت از فضای مجازی، بسیاری از چهره های مشهور کشور با مردم همصدا شده و به انتقاد از این تصمیم مجلس پرداخته اند.

یکی از این چهره های مشهور رضا کیانیان بود که در پستی اینستاگرامی، محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس را خطاب قرار داد و به شیوه ی خود اعتراضش را به وی ابراز کرد.

کیانیان در این پست خطاب به رئیس مجلس گفت گرچه نمایندگان مجلس دوازدهم با شعار ریشه کنی فقر و توسعه ی اقتصادی بر سر کار آمدند اما در عمل گامی در این جهت برنداشته نشده و نه تنها در این مدت فقر، بیکاری و گرانی و مشکل بی آبی بیشتر شده، بلکه حالا با محدود کردن اینترنت قرار است بیش از پیش به مشکلات کشور دامن زده شود. کیانیان گفت ما در حالی در زمینه ی محدودسازی اینترنت دنباله روی کشورهایی همچون روسیه، چین و هند شده ایم که از جهت پیشرفت اقتصادی بسیار عقب تر از آن ها هستیم. او با اشاره به تلخ شدن کام مردم در آستانه ی عید غدیر به دلیل تصویب این طرح، راه و روش کشوری همچون کره شمالی را از شیوه ی حضرت علی (ع) بسیار دور دانست.

اما صحبت های رضا کیانیان از سوی محمدباقر قالیباف بی جواب نماند و رئیس مجلس هم پاسخ خود را در صفحه ی رسمی اش در اینستاگرام منتشر کرد.

قالیباف در این پست به شرح اقدامات مختلف مجلس دوازدهم در جهت رفع مشکلات کشور پرداخت و در خصوص طرح صیانت از فضای مجازی نیز گفت:

«برنامه مجلس بستن اینستاگرام و واتس‌اپ و سایر پلتفرم‌های پر کاربرد که کسب و کارهای مردم در آنها تعریف شده نیست. بسیاری از آنچه درباره این طرح ادعا می‌شود اصلا در آن وجود ندارد؛ البته در همین خصوص هم طرح موجود اصلاحات و ابهاماتی دارد که آنها در بررسی‌های کمیسیون اصلاح خواهد شد. جلسات کمیسیون را هم به صورت علنی برگزار می‌کنیم تا هم کارشناسان فرصت نقد داشته باشند و هم مردم در جریان آنچه برایشان اهمیت حیاتی دارد قرار گیرند. با بگیر و ببند نمی‌توان مدیریت فرهنگی کرد و ما هم به این قائلیم و آن را باور داریم‌.»

دیجیاتو
۳ نظر

ورود

  • h مرداد ۹, ۱۴۰۰

    مثل همه کارهای خوبی که کردین و کشور رو به اوج ترقی و پیشرفت رسوندین.
    این قول و قسم های شما هم مثله قبل
    مردم رو افسرده و روانی و عصبی و فراری کردین. خدا ازتون نگذره

  • Afi مرداد ۱۰, ۱۴۰۰

    بس کنید توروخدا
    همه چی رو ازمون گرفتید فقط یه اینترنت داریم واشخ دلخوشی که اونم البته با هزار مکافات استفاده میکنیم
    نه یوتیوب نه توئیتر نه فیسبوک،همه چی فیلتره حتی تلگرام
    تازه میخواین طرح خیانت هم اجرا کنید؟
    بسه دیگه خفه شدیم

  • radin.bhr اسفند ۱۵, ۱۴۰۰

    قبلا : اب را مجانی میکنیم برق را مجانی میکنیم
    الان:اب را قطع میکنیم اینترنت را قطع میکنیم. یوتیوب را فیلتر میکنیم.توییتر را فیلتر میکنیم.تلگرام را فیلتر میکنیم.فیس بوک را فیلتر میکنیم. برق را قطع میکنیم .مردم را به گلوله میبندیم.واکسن خوب وارد نمیکنیم. هواپیمای خودی را میزنیم. نفت را گران میکنیم. ۱۰۰۰ نفر را در ابان ۹۸ میکشیم و…