اگر در خانه یا خیابان مورد سرقت قرار گرفتیم چکار کنیم؟

اگر در خانه یا خیابان مورد سرقت قرار گرفتیم چکار کنیم؟

شاید مورد سرقت قرار گرفتن در نظرمان بعید به نظر برسد و به همین دلیل به ندرت درباره‌اش فکر کنیم. اگر هم فکر کنیم احتمالا موقع تماشای یک فیلم جنایی این کار را انجام بدهیم. با این وجود رو در رو شدن با چنین موقعیتی می‌تواند همه چیز را پیچیده کند. ما به شما خواهیم گفت که در صورت مواجهه با یک سرقت چه کاری باید انجام دهید.

۱- قهرمان‌بازی درنیاورید.

در مواجهه با سارقان چه کار باید کنیم؟

بهتر است تمام نیات قهرمانانه‌ی خود را کنار بگذارید و از هر گونه درگیری دوری کنید. افرادی که وارد درگیری فیزیکی با یک سارق می‌شوند تنها باعث وخیم‌تر شدن اوضاع و جری‌تر شدن سارق می‌شوند. حتی اگر سارق مسلح به نظر نرسد و یا تنها باشد، باز هم این دلیلی برای تقلید از بروس ویلیس در فیلم «جان سخت» نیست! سارقان احتمالا سلاحی را با خود حمل می‌کنند ولی شاید آن سلاح در دید شما نباشد.

۲- از حرکات ناگهانی بپرهیزید

در مواجهه با سارقان چه کار باید کنیم؟

هر حرکت ناگهانی می‌تواند به عنوان یک حمله‌ی احتمالی تفسیر شود. اغلب اوقات سارقان از قبل مضطرب و عصبی هستند و حرکت ناگهانی شما ممکن است حادثه بیافریند. اگر نیاز دارید حالت بدنتان را تغییر دهید، از قبل به سارق بگویید که می‌خواهید چه کار کنید تا باعث غافلگیر شدنش نشود.

۳- به جزئیات دقت کنید

در مواجهه با سارقان چه کار باید کنیم؟

به سارقان دقت کنید. اما این کار را مخفیانه انجام دهید. اطلاعاتی که به دست می‌آورید می‌تواند برای دستگیری سریع‌تر آن‌ها توسط پلیس مفید واقع شود. به قدشان، ویژگی‌های جسمی‌شان، حالت ایستادن، بوی بدن‌شان و حتی کفش‌هایشان دقت کنید.

حتی پیش پا افتاده‌ترین جزئیات می‌تواند اهمیت پیدا کند. علاوه بر این به یاد بسپارید که آن‌‎ها کجا از خودشان اثر انگشت به جا می‌گذارند و حواس‌تان باشد که بعد از رفتن‌شان چیزی را لمس نکنید.

۴- آن‌ها را از غافلگیری‌های احتمالی مطلع کنید

در مواجهه با سارقان چه کار باید کنیم؟

اگر قرار است کسی پیش‌تان بیاید این را به سارق بگویید. وگرنه ممکن است در صورت غافلگیری، سارق خشونت بیشتری از خود بروز بدهد. با پنهان کردن این اطلاعات ممکن است جان فردی را که در زمان نامناسب در مکان نامناسب حضور یافته به خطر بیاندازید.

۵- از زل زدن طولانی مدت به چشم‌های سارق بپرهیزید

در مواجهه با سارقان چه کار باید کنیم؟

به خاطر سپردن جزئیات گوناگون درباره‌ی سارق کار مفیدی است، با این وجود، نباید با خیره شدن بی‌پروا به چشم‌های او جان خود را به خطر بیاندازید. سارقان متوجه کار شما خواهند شد. بهتر است نگاه‌های کوتاه و مختصر به او بیاندازید.

دلیل دیگر برای خیره نشدن به سارقان این است که آن‌ها ممکن است فکر کنند که نه تنها دارید سعی می‌کنید ویژگی‌هایشان را خاطر بسپارید، بلکه دارید تلاش می‌کنید آن‌ها را شناسایی می‌کنید.

۶- چیزی را که درخواست می‌کنند بهشان بدهید

در مواجهه با سارقان چه کار باید کنیم؟

اغلب اوقات سارقان تقاضای پول می‌کنند، پس بهشان بدهید. نصیحت نیروی پلیس وستمینستر این است: خونسرد باشید و سعی نکنید با آن‌ها گلاویز شوید. پول، حلقه، یا انگشتر الماس ارزش این را ندارد که زندگی خود را برایش به خطر بیاندازید. باز می‌توانید پول در بیاورید اما هرگز نمی‌توانید یک زندگی و یا یک بدن جدید بخرید.

اگر همچنان دوست ندارید دارایی‌هایتان را به سارق بدهید، پول نقد کمی با خود حمل کنید و یا اجناس گرانبهای خود را در جیب‌های مختلف بگذارید.

آیا تا به حال تجربه سرقت را از سر گذرانده‌اید؟ اگر بر حسب اتفاق در چنین موقعیتی قرار بگیرید چه کار می‌کنید؟

بیشتر بخوانید:

سوییچ ماشین خود را در فویل آلومینیوم بپیچید تا سرقت نشود !

توصیه های یک سارق بازنشسته برای جلوگیری از مورد سرقت قرار گرفتن منازل

منبع: Bright Side
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود