برگزاری المپیک فضایی در ایستگاه فضایی بین المللی + ویدیو

برگزاری المپیک فضایی در ایستگاه فضایی بین المللی + ویدیو

فضانوردان ایستگاه فضایی بین المللی دست به انتشار کلیپ‌های خنده‌داری از برگزاری «المپیک فضایی» زده‌اند. این مسابقات آسمانی که در روز جمعه برگزار شد، ۴ رویداد جدید را به نمایش می‌گذاشت: «شنای هماهنگ فضایی»، «تیر اندازی بی‌وزن»، «هندبال بدون دست» و «پاتو نذار زمین».

فیلم این بازی‌ها توسط توماس پسکه، مهندس پرواز فرانسوی، در توئیترش بارگذاری شده بود. پسکه یکی از هفت نفری است که در این گروه فضایی به نام Expedition 65، در ایستگاه بین المللی فضایی حضور دارد.

المپیک فضایی

درست همانند مسابقات المپیک زمینی، این بازی‌ها هم توانایی‌های یک گروه بین المللی از ورزشکاران را به نمایش می‌گذاشت؛ نفرات حاضر در این سفر اکتشافی از کشورهای بلاروس، فرانسه، ژاپن، روسیه و ایالات متحده هستند. و باز همانند بازی‌های توکیو، این بازی‌ها هم به ویژگی‌هایی همچون برتری فیزیکی و روانی و کار گروهی نیاز داشتند.

در حقیقت، آقای پسکه توئیت زدند که به طور خاص، شنای هماهنگ فضایی که حین آن، ورزشکار چرخیدن و غلتیدن را به طور هماهنگ باید انجام می‌داد، فرصتی بود برای به نمایش گذاشتن کار گروهی و همبستگی اعضای گروه.

تیر اندازی بی‌وزن، ورزشی که به گفته‌ی آقای پسکه ورزشِ «تمرکز و مهارت (یا شانس)» بود، فضانوردان را در حال شلیک یک نوار لاستیکی به هدفی آویزان از یکی از ماژول‌های در حال چرخش لابراتوآر نشان می‌داد.

المپیک فضایی

در مسابقه‌ی «هندبال بدون دست»، دو تیم دونفره تلاش می‌کردند که یک توپ پینگ پنگ را طوری فوت کنند که از داخل دریچه‌ها عبور کند.

و در آخر هم، «پاتو نذار زمین»، نمایش باشکوهی از چرخش ژیمناستیکی بود. مهندس پرواز روس، پیوتر دوبروف هم به خاطر «تکمیل چرخشش بدون لمس هیچ شیئی ـ که در نوع خود شاهکاری بود ـ مورد تمجید قرار گرفت.»

در کنار این فعالیت‌های ورزشی و برگزاری المپیک فضایی، Expedition 65 در حال تلاش برای به انجام رساندن یک سری آزمایش‌های پژوهشی هستند و قرار است ایستگاه فضایی را به یک سامانه انرژی خورشیدی که اولین بار در سال ۲۰۱۷ بر روی ایستگاه مورد آزمایش قرار گرفته، مجهز کنند.

المپیک فضایی

از جمله این آزمایش‌ها تحقیق در این زمینه است که چگونه ریشه‌ی گیاهان تولیدکننده پنبه بدون وجود نیروی جاذبه رشد می‌کنند. این به نوبه خود می‌تواند به شناسایی گونه‌هایی با نیاز به آب و آفت‌کش کمتر منجر شود.

این تیم تحقیقاتی همچنین به طور آزمایشی در حال کار روی یک سامانه فراصوت است که می‌تواند در آینده در ماموریت‌های اکتشافی فضایی و انجام تست بر روی چیپ‌های بافتی مورد استفاده قرار بگیرد. چیپ‌های بافتی مدل‌های کوچکی از اعضای بدن انسان هستند که می‌توانند به شناسایی داروها و واکسن‌های جدید کمک کنند.

بیشتر بخوانید:

همکاری برند Tide و ناسا برای آزمایش یک ترکیب شوینده موثر در ایستگاه فضایی

باز شدن اولین هتل فضایی تا سال ۲۰۳۰

منبع: Dailymail
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود