سخنرانی بهاره رهنما به مناسبت عاشورا ؛ این بار پای منبر هنرمندان!

سخنرانی بهاره رهنما به مناسبت عاشورا ؛ این بار پای منبر هنرمندان!

سخنرانی بهاره رهنما به مناسبت عاشورا در روزهای اخیر حسابی نقل محافل خبری و شبکه‌های اجتماعی شده است.

با رشد فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و در  دسترس بودن آن برای بیشتر اقشار جامعه، از متمول گرفته تا اقشار ضعیف و پایین دست جامعه، دیگر هیچ کس از اخبار و اتفاقاتی که در جامعه می‌افتد بی خبر نیست. هر چقدر هم دلتان بخواهد از شنیدن اخبار فرار کنید، کافیست یکی، فقط یکی از سلبریتی‌ها یا افراد مشهور را دنبال کنید تا از هر چیزی که در اطرافتان اتفاق می‌افتد مطلع شوید. مخصوصا در سال‌های اخیر که همین اشخاص معروف یا اصطلاحا سلبریتی‌ها با نشان دادن مواضع خود در مورد تحولات اجتماعی، گاهی در صدد جذب طرفداران بیشتر هستند و با پست‌ها و مطالبی که در شبکه‌های اجمتماعی مختلف دنبال می‌کنند بسیار مورد توجه مردم بوده‌اند. اما بعضی اوقات با مطالبی که منتشر می‌کنند، مورد انتقاد شدید کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته‌اند.

سلبریتی‌ها؛ همیشه در صحنه و تیتر رسانه‌ها

به لطف همین دنیای مجازی است که سلبریتی‌هایی مانند بازیگران، سیاستمداران، هنرمندان، خواننده‌ها و ورزشکاران مطرح، هر روز در قالب‌های متفاوتی خود را نشان می‌دهند و افراد زیادی هم پیگیر اخبار و اطلاعات پیرامون آنها هستند.

اگر به صفحات شخصی آنها در اینستاگرام، فیس‌بوک یا توییتر سری بزنید، متوجه می‌شوید هر کدام از آنها دنیای پرهیاهویی در فضای آنلاین دارند که همین هیاهو اثراتی بر مردم به ویژه قشر جوان جامعه خواهد داشت. سلبرریتی‌ها با کمک همین فضای مجازی هم به اصحاب رسانه اجازه سرک کشیدن به زندگی خصوصی‌شان را می‌دهند و هم خودخواسته جزییات ریز زندگی شخصی‌شان را به اشتراک می‌گذارند.

سلبریتی‌ها در واقع جایگاه خود را مدیون هوادارانشان هستند و تا زمانی که یک سلبریتی مورد توجه، حمایت و طرفداری هواداران باشد این موجودیت را دارد و اگر این توجه و ارتباط او با هوادارانش قطع شود، جایگاه سلبریتی بودن وی نیز در گذر زمان از بین خواهد رفت.

سخنرانی بهاره رهنما به مناسبت عاشورا

یکی از پرحاشیه‌ترین سلبریتی‌ها در این روزها خانم بهاره رهنما، بازیگر نام آشنای ایرانی، است. او در دهه محرم و روزهای سوگواری تاسوعا و عاشورا، با انتشار پست‌های مذهبی از نمایشنامه‌خوانی و تئاترهای مذهبی که بازی کرده، حسابی نگاه کاربران را به خود جلب کرده است. 

بهاره رهنما با ویدئوی لایو اینستاگرامی در مکانی مذهبی به خواندن متنی برگرفته از یک نمایشنامه در مورد واقعه کربلا پرداخت. در ابتدای شروع این برنامه مذهبی زنده که حدود ساعت ۱۶ روز چهارشنبه شروع شد، حدود ۴۰۰ نفر حضور داشتند و در ادامه تا ۷۰۰ نفر و بیشتر هم رسید. او این لایو را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد.

 

بهاره رهنما این اجرا و نمایشنامه‌خوانی خود را به روح پدرش، فرشته طائرپور و ابراهیم اثباتی تقدیم کرد. نام این نمایش “خورشیدهای همیشه” بود که خانم رهنما اپیزود “حضرت ارباب” را برای انتشار در اینستاگرام انتخاب کرده بود. لازم به ذکر است بهاره رهنما حدود ۴۴ روز پیش پدرش، علیرضا رهنما، را از دست داد و به سوگ او نشست.

روضه خوانی یا نمایشنامه خوانی؟

وی در پستی اینستاگرامی دیگر خود این طور نوشت: «برای من بهترین نمایشی که در عمرم بازی کردم همین نمایش بود ”خورشید های همیشه”.
و در ادامه افزود: «افتخار بازی در نقش رباب را مدیون عشقی هستم که از بچگی به این داستان داشتم، دختر شاعری نصرانی زاده و سپید رو که به عشق مولایش همسرش سایه را بر خود حرام کرد …»

وی در انتهای پست خود نوشت:

«تا زنده باشم قصد دارم هر سال محرم این نمایش را بازخوانی کنم،..
عاشورای حسینی سال ۱۴۰۰شمسی
تقدیم به روح مهربان پدرم …»

بخشی از متن نمایشنامه “خورشیدهای همیشه”

بخشی از نمایشنامه خورشیدهای همیشه را در ادامه خواهید خواند که بهاره رهنما در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده است:

شما هم مسلمان بودید!
شما برای کشتن پسر پیغمبرتان غسل کردید! وصو گرفتید!
گفتید کشتن حسین ثواب دارد !
اف بر شما!
شما چه قوم فراموش کاری هستید!
این که کشتید همان حسینی بود که در کودکی برای شما نماز باران خواند!تا دشت هایتان سیراب شود،نظر لطف خدا بر شما بازگزدد!…
اینجا کربلاست
اینجا آخرین دشت زمین است!
و من ربابم ، مادر کوچکترین سرباز حسین !
همسر حسین !
نه نه
من ربابم
همسر دریا،همسرخورشید…
و تا ابد در چشم‌هایم خورشیدهای همیشه عشق حسین میسوزند…

 

از متن نمایش: “خورشید های همیشه”
نویسندگان و محققان: بهاره رهنما، امیر علی رادی، زهرا اسماعیل زاده

درباره نمایشنامه خورشیدهای همیشه

این نمایش در سالن شهرزاد محرم سال ۱۳۹۷شمسی اجرا شده و نسیم ادبی، اکرم محمدی، بهاره رهنما و دلارام صفایی خو در آن به هنرنمایی پرداخته‌اند. “خورشیدهای همیشه” به تهیه‌کنندگی امیر خسرو عباسی، و نویسندگی بهاره رهنما، امیر علی رادی و زهرا اسماعیل زاده، حکایت عاشقانه، مادرانه و خواهرانه‌ای است از دشت کربلا آمیخته با حقایق تاریخی و متنی دراماتیک. 

به شما پیشنهاد می‌کنیم این مطالب را هم بخوانید:

یک زن، یک کلاه‌گیس و دیگر هیچ؛ مجموعه اشعار جدید بهاره رهنما منتشر شد

سوژه شدن انگلیسی حرف زدن پر اشتباه بهاره رهنما + ویدئو

رد شدن جنجالی دو مرد برهنه در لایو بهاره رهنما + ویدئو

بهاره رهنما به خاطر توهین به قوم لر تهدید به قتل شد

اینستاگردی: تیکه کلام های بهاره رهنما در شام ایرانی و جنجال‌های زایمان لاکچری

اظهارات جنجالی بهاره رهنما در مورد تجاوز جنسی به دختران

دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • یگانه مرداد ۳۰, ۱۴۰۰

    چقد ی ادم میتونه نچسب باشه