سریال افرا ؛ یک سریال درام اجتماعی و خانوادگی پرستاره از بهرنگ توفیقی در جمعه شب‌ها

سریال افرا ؛ یک سریال درام اجتماعی و خانوادگی پرستاره از بهرنگ توفیقی در جمعه شب‌ها

سریال افرا یک سریال ایرانی جدید در ژانر درام اجتماعی و خانوادگی است که از جمعه ۵ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۱۵ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی پروژه، مجموعه تلویزیونی «افرا» به کارگردانی بهرنگ توفیقی و تهیه کنندگی مشترک مجید مولایی و محمد کامبیز دارابی به زودی مهمان خانه‌های شما خواهد بود. بازیگران مطرحی چون روزبه حصاری، مینا وحید، مهدی سلطانی و پزمان بازغی نیز در این سریال به ایفای نقش پرداخته‌اند.

این درام اجتماعی و خانوادگی که قصه آن در فضای معاصر و در شمال ایران، در لوکیشنهای چشم نوازی از جمله شهرهای لنگرود، رشت، کیاشهر، زیبا کنار، لشت نشا، پارک جنگلی بوجاق می گذرد، برای پخش از شبکه یک آماده شده است. طراح قصه سریال پدرام پور امیری و نویسنده فیلمنامه فرزاد فرزانه است. سریال افرا محصول گروه فیلم و سریال شبکه اول سیماست.

سازندگان به جای خلاصه داستان این متن را ارائه داده اند: «در پگاه مه آلود یک روز پاییزی، در زیر شاخه های پرشکوه افرا، فرزندی زاده می شود؛ حاصلِ وصلتِ شومِ اخلاق و منفعت. چشمانِ پیرِ افرا، یگانه شاهدِ این راز در اعماق جنگل است. شاهدی که آموخت در نگاه عاشقانه به زندگی، فقط صاحب تنهایی خویشی. هیچکس نبودن، اولین و آخرین قانون کتاب عشق است….».

سریال افرا

آشنایی با عوامل اصلی سریال «افرا» 

عوامل اصلی سریال ایرانی ” افرا” عبارت اند از:

مدیر فیلمبرداری: مجید گل سفیدی، صدابردار: بابک نیازی، طراح گریم: زهره سیه پوش، طراح لباس: مهشید صادقی، طراح صحنه: محمد صادقی، فیلمبردار: وحید ملک محمدی، مدیرتولید: رحیم بیابانی، دستیاریک کارگردان: مهدی برگ نیل، مدیربرنامه ریزی:حبیب قلی زاده، مدیرتدارکات: محمد عسگری، دستیار کارگردان: نوید معلومی، منشی صحنه: مریم ویس مرادی، عکاس: محمد دارایی، مشاور رسانه ای: هادی اعتمادی مجد،

سریال افرا

تصویربردار پشت صحنه: مهران بی پروا، مدیر صحنه: سجاد جنتی کیا، مجریان گریم: محمد سیه پوش، هانیه رضویان، دستیار برنامه ریز:سید محمد جواد رضوی، دستیاران فیلمبردار: عطا منصوری، حسن علی بخشی، رضا احمدی، علیرضا صفری، محمد اردهی، دستیاران صحنه و لباس: کتایون فربود، زهره ایوبی، محمد قوسی، علی حسینی، محمود ترابی، دستیاران صدا: امیرحسین بیابانی، محمد استرکی، دستیاران تدارکات: غلامرضا نورمحمدمنش، عماد زعیمیان، خدمات: نعمت محمدی، جمال رستم زاده، حمل و نقل: منصور میزانی، یوسف خانی، صفر فکری، محمد صادق مستوفیان، یدالله پرویزی.

سریال افرا

ستاره‌های سینما و تلویزیون در کنار استعدادهای جوان

مهدی سلطانی در نقش مردی متنفذ به نام «حاج محمود» که در روایت پدر روزبه حصاری شناخته می شود، جلوی دوربین سریال «افرا» رفته است.

پژمان بازغی یکی از متفاوت ترین نقش های خود را در سریال افرا بازی می کند.

دختر و پسر جوان قصه افرا، محمد صادقی و سارا باقری، جدیدترین بازیگرانی هستند که جلوی دوربین  سریال افرا رفته اند. صادقی پیشتر در شبکه نمایش خانگی دیده شده است.

سریال افرا

حضور استعدادهای جدید بازیگری در سریال افرا

محمد صادقی بازیگر نقش  آبتین در سریال  مانکن که در شبکه نمایش‌خانگی تولید شده‌، درباره بازی درسریال افرا به روزنامه جام جم گفته است: « بهرنگ توفیقی را می‌شناختم. او هم تئاترهای من را دیده‌بود و نسبت به من خیلی لطف داشت که نقش یکی از جوانان قصه سریال افرا را به من داده. که در این سریال نقش یک جوان ۲۴ و ۲۵ ساله را به نام پیمان بازی می‌کنم. پیمان جزو شخصیت‌های مهم و کلیدی در قصه است. ضمن این‌که ایفای این نقش شخصا برایم چالش بزرگی بود؛ زیرا شخصیت متفاوتی از کار قبلی‌ام است. دلم می‌خواهد نقشم در سریال برای مخاطبی که می‌بیند باورپذیر باشد»

سارا باقری از نقشش در سریال افرا گفته است: «مائده، دختری با چالش‌های امروزی است. در این سریال نقش مائده را بازی می‌کنم که نقش پدرم را آقای سلطانی و نقش برادرم را آقای حصاری بازی می‌کنند. مائده دانشجو است و زندگی عادی خودش را دارد. تا این‌که درگیر تجربه‌ای می‌شود که همین منجر به این می‌شود که او به بلوغ برسد. بلوغی که زودتر از سن و سالش به سراغش آمده است.»

سریال افرا

مینا وحید ؛ جراحی بلند پرواز در سریال افرا

مینا وحید در مصاحبه‌ای با نشریه جام جم آنلاین گفته است: «بعد از مرگ پدرم نتوانستم ۲ سال کار کنم. من در این سریال نقش پزشک جراحی را بازی می کنم که بلندپرواز است و بسیار شبیه خیلی از زنان تحصیلکرده و مستقل جامعه امروزی که به فردیت خودشان فکر می کنند. زمانیکه آقای توفیقی و آقای مولایی (یکی از تهیه کنندگان سریال) با من در این رابطه تماس گرفتند و چندین قسمت از فیلمنامه را برایم فرستادند تا قسمت ۳-۴ آن را مثل یک فیلمنامه خواندم، اما در ادامه نثر و دیالوگ های زیبا، دوست داشتنی و اصولی آن جذبم کرد و دیگر مثل یک رمان عالی یک نفس آن را خواندم. علاوه بر فیلمنامه، سایر عوامل گروه هم حرفه ای بودند و از آنجا که قبلا هم با آقای مولایی کار کرده بودم با کمال میل بازی سریال «افرا» را پذیرفتم.»  

او در سریال افرا نقش یک جراح بلند پرواز را ایفا می‌کند. حضور مینا وحید در سریال افرا پس از «دختران حوا» و «بانوی عمارت»، سومین حضور تلویزیونی او در جایگاه یک بازیگر محسوب می‌شود.
او بازیگری است که با بازی در فیلم سینمایی «دوران عاشقی»، به خوبی توانست در کنار لیلا حاتمی و شهاب حسینی گلیم خود را از آب بیرون بکشد و سپس با بازی در سریال «شهرزاد» نامش را بیش از پیش بر سر زبان ها انداخت. 

سریال افرا

وقتی از او سوال شد کار با بهرنگ توفیقی چه ویژگی هایی دارد و او روی چه مواردی تاکید و تمرکز بیشتری دارد؟ در پاسخ به جام جم آنلاین گفت:

«بهرنگ توفیقی کارگردان صبوری است که منشی دوست داشتنی دارد. ما در همان ابتدای کار با هم به توافقی کلی راجع نقش مهتاب رسیدیم و او در ادامه دست من را به عنوان بازیگر باز گذاشت که نقطه نظراتم را در نقشم به کار ببندم. بهرنگ توفیقی خیلی به من آرامش می دهد که حتی بتوانم با خیال راحت اشتباه کنم یا اینکه بازی های ریزی که بدون مشورت با ایشان به کاراکتر مهتاب اضافه می کنم را دوست دارد و تاییدش می کند. این ویژگی های او گویای آن است که یک کارگردان چقدر روی نقش های سریالش مسلط است.»

نگاه هنری و تکنیکی کارگردان این سریال، بهرنگ توفیقی، که حاصل سالها فعالیت جدی و دغدغه مند او در این زمینه است، امیدها را برای تماشای یک سریال جذاب و ماندگار در زمان پخش مجموعه تلویزیونی «افرا» افزایش داده است.
.
?صفحه رسمی سریال افرا در اینستاگرام
@afra.serial

?صفحه رسمی روزبه حصاری در اینستاگرام
@roozbehhesari

 

پیشنهاد می‌کنیم این مطالب را هم بخوانید:

دنیس رِیدر، قاتل زنجیره‌ای مخوفی که الهام‌بخش سریال دکستر شد

چهره‌های جدید فصل آخر سریال The Walking Dead

۱۰ سریال اسپانیایی برای کسانی که به یادگیری زبان اسپانیولی در خانه علاقه دارند

تریلر رسمی فصل دهم سریال ترسناک American Horror Story منتشر شد + ویدیو

۱۲ سریال جدید در مورد جادو و جادوگری برای علاقمندان به دنیای فانتزی و درام

تریلر فصل چهارم سریال Stranger Things و بازگشت کارآگاه جیم هارپر + ویدیو

دیجیاتو
بدون نظر

ورود