پیوستن آنجلینا جولی به اینستاگرام در حمایت از زنان افغانستان

پیوستن آنجلینا جولی به اینستاگرام در حمایت از زنان افغانستان

آنجلینا جولی، سلبریتی‌ای که اهمیت خاصی برای زندگی خصوصی‌اش قائل است و تا کنون در هیچ یک از شبکه‌های اجتماعی حضور نداشته، به اینستاگرام پیوسته تا با استفاده از این پلتفرم توجه‌ها را به وضع افغانستان جلب کند.

جولی در روز جمعه به این پلتفرم پیوست و نامه‌ای را منتشر کرد که به گفته‌ی خودش از یک دختر نوجوان افغان دریافت کرده است. در این نامه، دختر از زندگی تحت حاکمیت طالبان ابراز نگرانی می‌کند و می‌گوید: «دوباره زندانی شده‌ایم.»

آنجلینا جولی

در این نامه نوشته شده: «قبل از این که طالبان بیاید… ما حق و حقوقی داشتیم، می‌توانستیم آزادانه از حقوق‌مان دفاع کنیم. اما وقتی آن‌ها می‌آیند، همه‌مان ازشان می‌ترسیم و فکر می‌کنیم که رویاهایمان نابود شده‌اند.»

آنجلینا جولی که سفیر ویژه آژانس پناهندگان سازمان ملل نیز هست، در کپشن پستش نوشت که قصد دارد داستان‌های مردمی در سرتاسر جهان را که باید برای ابتدایی‌ترین حقوق‌شان بجنگند، به اشتراک بگذارد.

آنجلینا جولی

جولی می‌نویسد: «من دو هفته قبل از یازده سپتامبر در مرز افغانستان بودم و آنجا پناهندگان افغان را دیدم که از طالبان گریخته بودند. این مال ۲۰ سال پیش است. دیدن دوباره این وضع و ترس و تردیدی که بار دیگر گریبان مردم این کشور را گرفته تهوع‌آور است. صرف این میزان از وقت و هزینه، ریختن این همه خون و از دست رفتن جان‌های بسیار شکستی‌ست که درکش ناممکن است.»

پس از عقب‌نشینی امریکا از افغانستان، طالبان به سرعت قدرت را در دست گرفت و همین باعث ترس خیلی از مردم این کشور شد. پیش از این و بین سال‌های ۱۹۹۶ و ۲۰۰۱ طالبان قدرت را در دست داشت و رژیمی ظالمانه بر پا داشته بود و تحت حکومت‌شان، زنان عمدتا در خانه محبوس بودند و قطع کردن دست و پا و اعدام در ملا عام چیز غیر عادی‌ای نبود.

با وجود این که طالبان گفته که تغییر کرده، خیلی‌ها در داخل و خارج افغانستان در مورد این موضوع شک دارند.

بیشتر بخوانید:

تاریخچه، چگونگی شکل گیری و خواسته های گروه طالبان در افغانستان

منبع: CNN
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۵ نظر

ورود

  • علی مرداد ۳۰, ۱۴۰۰

    من از کپشن پستش خوشم نیومد
    متاسفانه خود انجلینا جولی هم مثل سیاست مدار ها رفتار میکنه

  • حسین شهریور ۱, ۱۴۰۰

    آمریکا مهد تمدن دنیا برای میلیارد ها میلیارد سال هستش، افغانستان باید نابود میشد، تا دیگه برج های دو قلو آمریکا رو نزنه،

    • پویا شهریور ۱, ۱۴۰۰

      برو بگیر بخواب

    • توکا شهریور ۲, ۱۴۰۰

      یاد عصر یخبندان ۱ افتادم که اون پرندهه گفت: «ما میلیون‌ها سال دنبال این هندونه‌ها بودیم»، مندی هم گفت: «همین ۳ تا رو میگی!»