نماینده رباط کریم در مجلس: «فیلم‌های منتشر شده از اوین، فیلمسازی صهیونیست‌ها است»

نماینده رباط کریم در مجلس: «فیلم‌های منتشر شده از اوین، فیلمسازی صهیونیست‌ها است»

انتشار ویدیوها و تصاویری از زندان اوین و رفتارهایی که با برخی از زندانیان صورت می گیرد، در روزهای اخیر بسیار خبرساز شده و واکنش های متعددی را در پی داشته است. در یکی از تازه ترین واکنش ها، حسن نوروزی نماینده رباط کریم در مجلس شورای اسلامی و نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس این ماجرا را به اسراییل نسبت داد.

حسن نوروزی نماینده رباط کریم در مجلس شورای اسلامی و نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس افشای ویدیوهایی از اوین را به اسراییل نسبت داد.

وی در این باره گفته است: «فیلم منتشر شده از اوین کار صهیونیست هاست، با توجه به شکست‌های آمریکا و اسرائیل در افغانستان و اینکه ارتش اول جهان در مقابل چریک‌های پابرهنه و مظلوم افغانستان شکست خورده است، این‌ها خواستند ذهن مردم را به واسطه ایران پرت کنند. برایم مقبول نیست وجدانم نمی‌پذیرد که چنین اتفاقی در زندان‌ها رخ داده باشد. شکنجه‌هایی که در زندان‌های آمریکایی و اسرائیل اتفاق می‌افتد انسان‌ها را آویزان می‌کنند، شکنجه می‌دهند، ناخن می‌کشند و زندان‌هایی مخوفی که در عربستان و افغانستان آمریکایی‌ها ایجاد کردند آن‌ها زندان است، فکر نمی‌کنم که ایران چنین مهد شکنجه باشد».

حسن نوروزی نماینده رباط کریم در مجلس شورای اسلامی و نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس افشای ویدیوهایی از اوین را به اسراییل نسبت داد.

نماینده رباط کریم در مجلس در ادامه صحبت های خود افزود: «به عنوان کسی که دو دوره در زمان طاغوت زندانی بوده و در دوران جنگ اسیر بوده چه دلیل دارد که در جمهوری اسلامی زندانی را شکنجه بدهند اصلا دلیلی ندارد. فیلم‌های منتشر شده از اوین، فیلمسازی صهیونیست‌ها است و در راستای انحراف افکار از شکست‌های مفتضحانه آمریکا و صهیونیست‌ها در افغانستان و زندان‌های افغانستان است. دلیلی ندارد یک نفر را که ده سال حبس گرفته شکنجه بدهیم، شکنجه در زندان‌های ایران را نمی‌پذیرم».

حسن نوروزی در مورد شرایط زندانیان در سلول های انفرادی اوین نیز تصریح کرد: «از افرادی که انفرادی رفته بودند سوال پرسیدم که می‌گفتند به ما قرآن و دعا و مفاتیح می‌دادند ما می‌خواندیم و ما را گاهی می‌بردند بازدید و می‌آوردند و گاهی اوقات می‌گفتند که کولر ما قطع شده است؟ خوب موقعی که برق می‌رفت، کولر قطع می‌شده است و خوب ما عرق ریختیم». نماینده مجلس بار دیگر با ادعای دست داشتن اسراییل در ماجرای انتشار ویدیوهایی از زندان اوین، گفت :«این کار، یک شانتاژگری برای تحریف افکار و تحریف فکر و توجه از زندان‌های آمریکا و افغانستان و شکست مفتضحانه صهیونیست‌ها در افغانستان بود که این کار را کردند».

حسن نوروزی نماینده رباط کریم در مجلس شورای اسلامی و نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس افشای ویدیوهایی از اوین را به اسراییل نسبت داد.

وی همچنین از برنامه مجلس برای انتقال زندان های تهران به بیرون از پایتخت گفت: «براساس برنامه ششم توسعه باید زندان‌های اوین، قزل حصار و رجائی شهر را به شهر‌های اطراف مانند قم منتقل کنیم، باید در یک فضای وسیع سوله بزنیم و برای زندانیان کارگاه و دانشگاه ایجاد کنیم، در یک فضای باز شهر‌های زندانی را به وجود آوریم تا زندانیان با خانواده شان در آنجا زندگی کنند و به کار و تحول بپردازند».

مطالب مرتبط
۶ نظر

ورود

  • فرهاد شهریور ۷, ۱۴۰۰

    دیگه عقل و فهمش در همین حده انتظار بیشتری نداشته باشید. از همون قماش “چریک‌های پابرهنه و مظلوم افغانستان” هستند ایشون. قطعا کشتار و وحشیگری طالبان در افغانستان رو هم که صدها فیلم و سند ازش موجوده دسیسه اسرائیل و آمریکا می دونه. راست میگه دیگه اصلا تا حالا شده حقوق شهروندی کسی در جمهوری اسلامی پایمال بشه؟ این چیزها فقط در نظامهای دیکتاتوری مثل آمریکا و کشورهای اروپایی اتفاق میوفته.

    • محمد شهریور ۷, ۱۴۰۰

      اینا فقط بلدن همه چیز رو تقصیر امریکا و اسراییل بندازن تا بتونن بی عرضگی و بی سوادی خودشون رو ثابت کنن

  • سارا شهریور ۷, ۱۴۰۰

    چه توجیه مسخره ای ? حداقل یه چیزی بگو با عقل جور در بیاد. اخه چرا باید اسرائیل یه فیلم کارگردانی کنه که همچین چیزی رو نشون بده ?

  • کلر شهریور ۷, ۱۴۰۰

    نمیدونم اسم این رفتار رو بیشرمی و وقاحت بدونم یا جهل و حماقت

  • T شهریور ۸, ۱۴۰۰

    کم کم به این نتیجه می رسیم شما اصلا کاری نمی کنین همش کار آمریکا و اسرائیل بوده

  • دشمن شهریور ۱۲, ۱۴۰۰

    گلابیا صحبتاش کامل نیس: منظورش دقیقا اینی که فهمیدید نیس…