تلاش صاحبان ویلاهای ساحلی برای بیرون کردن مرد غارنشین

تلاش صاحبان ویلاهای ساحلی برای بیرون کردن مرد غارنشین

صاحبان میلیونر ویلاهای ساحلی در حال تلاش برای بیرون کردن یک مرد غارنشین از غار محل زندگی‌اش هستند. به اعتقاد آن‌ها این مرد «ویوی خانه‌های آن‌ها را خراب کرده است.» این مرد مائوری که با نام آوهی شناخته می‌شود، ۶۴ سال دارد و مدتی قبل در غاری قدیمی بالای جاده‌ی منتهی به منطقه‌ای اختصاصی در شهر ساحلی Mount Maunganui در نیوزلند سکنی گزیده است.

خانه‌ی آوهی از تراس‌های خانه‌های باشکوه خیابان پاسیفیک قابل دیدن است. داخل غار، یک رختخواب، چندتا قفسه و یک زیرانداز دیده می‌شود. و ماشین‌ها و خرس‌های اسباب‌بازی به جا مانده از بازی بچه‌ها در ساحل، ورودی غار را تزئین کرده‌اند.

مرد غارنشین

آوهی می‌گوید که او را از یکی از پارک‌های اطراف بیرون کردند، و حالا او فقط جایی را «برای گرم ماندن می‌خواهد.» او می‌گوید که محلی‌های ثروتمند جلساتی را تشکیل داده‌اند تا او را از غار بیرون بیاندازند. آن‌ها حتی برای این کار از سیاستمدار و وکیل مشهور نیوزلند، سایمون بریجز هم درخواست کمک کرده‌اند.

بریجز می‌گوید که برخی از ساکنین منطقه در ماه‌های اخیر با او تماس گرفته و از رفقای آوهی و مشروب خوردن و پارتی گرفتن‌شان شکایت کرده‌اند. بریجز می‌گوید: «به من گفته شده قضیه فقط آوهی نیست. بیشتر به خاطر رفقا و سر و صدایی است که راه می‌اندازند. وضعیت پیچیده‌ای است و ما نمی‌خواهیم سنگدلانه رفتار کنیم. این مثل یک استعاره برای تائورانگا است: گران‌قیمت‌ترین خانه‌های نیوزلند در کنار بی‌خانمانی.»

مرد غارنشین

آوهی می‌گوید که مقامات می‌توانند هر چه می‌خواهند «غر بزنند» ولی نمی‌توانند او را بیرون بیندازند. اگرچه آوهی و میلیونرها درگیر کشمکش شدیدی هستند، اما خیریه Under the Stars هوای او را داشته است. لورا وود، یکی از مسئولین خیریه می‌گوید: «وقتی شنیدیم که فردی داخل غار زندگی می‌کند، رفتیم و برایش مقداری غذا بردیم. آدم دوست‌داشتنی‌ای به نظر می‌رسد و آنجا جای فوق‌العاده‌ای برای خودش دارد.»

آوهی که سابقاً در جنگلبانی به عنوان بنا کار می‌کرده، می‌گوید: «خانواده‌ام اهل اینجا بودند. من همین جا به مدرسه رفتم، ازدواج کردم، بچه‌دار شدم. اوضاع بر وفق مراد پیش نرفت و مجبور شدم بزنم به جاده.» آوهی می‌گوید آزادی بی‌خانمان بودن را دوست دارد. «من برای همیشه زنده نخواهم بود ولی تا جای ممکن می‌خواهم این جا بمانم، تا وقتی که اجلم سر برسد. صبح‌ها از خواب بلند می‌شوم، خورشید می‌درخشد و من همچنان روی زمین هستم.»

مرد غارنشین

شورای مسئول قضیه می‌گوید که آوهی غارنشین ۱۸ ماه است که در این غار سکونت دارد و «از آن‌جا که او بی‌خانمان است، قادر به بلند کردنش از آنجا نیستیم.»

بیشتر بخوانید:

با ۱۰ چهره مشهوری آشنا شوید که روزگاری بی خانمان و فقیر بودند

منبع: The Sun
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود