تصاویر حضور فرشته حسینی در کمپ پناهجویان افغان در صربستان

تصاویر حضور فرشته حسینی در کمپ پناهجویان افغان در صربستان

فرشته حسینی بازیگر افغانستانی و همسر نوید محمدزاده از سفر خود به صربستان و حضور در کمپ پناهجویان افغانستانی در این کشور خبر داد.

حسینی در پستی اینستاگرامی تصاویری از خود در این کمپ منتشر و توضیحاتی درباره ی وضعیت پناهجویان افغان در این کمپ ارائه کرد.

او که نزدیک به دو هفته قبل به این کمپ رفته بود، می گوید وضعیت پناهجویان در این کمپ مناسب نیست و سالن‌ های غذاخوری و حمام و دستشویی برای همه مشترک است.

او در انتهای پست خود نوشته: «هیچ کس در دنیا به اندازه‌ی آنها خسته نیست.»

البته در این کمپ پناهجویانی از کشورهای دیگر حتی ایران هم وجود دارد.

فرشته حسینی در زمان حضور خود در صربستان با یکی از نشریات این کشور نیز در خصوص وضعیت افغانستان مصاحبه کرده بود که تصویری از آن را هم در اینستاگرام خود منتشر کرد.

پس از تصرف کابل به دست نیروهای طالبان و تسلط این گروه بر افغانستان فرشته حسینی در پستی اینستاگرامی خواستار کمک مسئولان ایرانی به خروج افرادی شد که هدف طالبان قرار دارند و جان شان در افغانستان در خطر است. او نوشت طالبان به دنبال خیلی ها است و این تنها کمکی است که در این شرایط از دست ما برمی آید.

فرشته حسینی در سال ۷۶ از پدر و مادری مهاجر و افغان تبار در تهران متولد شد و جز خود ۶ خواهر و برادر دارد.

او که فعالیت هنری خود را از کودکی با بازی در تئاتر آغاز کرده، در سال ۹۴ برای اولین بار با بازی در فیلم «من یک بازیگر شادم» ساخته ی سامره رضایی، کارگردان افغان تبار جلوی دوربین رفت.

فرشته حسینی در سال ۹۵ با بازی در فیلم سینمایی «رفتن» که درباره ی مهاجران افغان است رسماً وارد سینمای ایران شد و به خاطر نقش آفرینی اش در آن جایزه ی بهترین بازیگر زن را از جشنواره بین‌ المللی فیلم مراکش دریافت کرد. این فیلم هم ساخته ی دو برادر افغان تبار است، نوید و جمشید محمودی که سال ها است به صورت حرفه ای در سینمای ایران فعالیت دارند.

حسینی در دو فیلم دیگر برادران محمودی، «شکستن همزمان بیست استخوان» و «هفت و نیم» هم حضور داشته است.

فیلم های سینمایی «یلدا» ساخته ی مسعود بخشی و «سونامی» ساخته ی میلاد صدرعاملی و سریال «قورباغه» ساخته ی هومن سیدی، دیگر آثاری هستند که این بازیگر جوان در آن ها نقش آفرینی کرده است.

فرشته حسینی و نوید محمدزاده، بازیگر مشهور که در سریال «قورباغه» با یکدیگر همبازی بودند، چندی قبل باهم ازدواج کردند.

 

بیشتر بخوانید:

مصاحبه تماشایی فرشته حسینی با تلویزیون افغانستان + ویدئو

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود