انواع دادخواست و لایحه در خدمات قضایی

انواع دادخواست و لایحه در خدمات قضایی

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

تنظیم دادخواست ، اولین قدم یا راه ارتباطی شما با دادسرا یا شورای حل اختلاف می باشد. برای مثال اگر شما از فردی طلبی دارید بایست آغاز درخواست خودتان را در برگه بنام دادخواست بنویسید و ان برگه دادخواست را به دادسرا ارایه نمایید و دادسرا بر اصل ان برگه به خواسته یا ادعا شما بررسی میکند.

تنظیم دادخواست یک برگه خاص هست که توسط افراد و کارکنان دادگستری به شمخصی که میخواد شکایت کند داده میشود. برگه دادخواست داری چندین ردیف میباشد.

اگرچه در حال حاضر برگه دادخواست برای مطرح دعوای که در شایستگی شورای حل اختلاف است استفاده میگردد. برای مطرح دعوی در دادسرا حقوقی میتوانید به فرم انلاین درخواست نگارش دادخواست خودتان را ثبت نمایید تا به فرم انلاین توسط وکیل دادگستری ثبت گردد.

از این وکلای مجرب گروه وکلای آریا دادیار به شکل تخصصی و حرفه ای، آمادگی خود را در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی و اینترنتی، تنظیم دادخواست، تنظیم شکواییه، تنظیم لایحه دفاعیه، تنظیم اظهارنامه ، تنظیم لایحه فرجام خواهی،  تنظیم تجدید عقیده خواهی ، تنظیم دادخواست برای دیوان عدالت اداری ، نگارش مطالبه حقوق دراثر از ضابطه کار اعلام می دارد.

تنظیم دادخواست حقوقی چه هست؟

اقامه دعوا، در واقع، با تقدیم دادخواست به عمل می آید .دادسرا در صورتی میتواند به دعوی مدنی و یا جنبه مدنی کار کیفری بررسی نماید که دادخواست تقدیم شده باشد.

بدون تقدیم دادخواست که در حال حاضر در دفاتر خدمات قضایی اجرا میشود دعوا اقامه نمیشود. در واقع طبق ضابطه تاریخ تقدیم دادخواست ،تاریخ اقامه دعوا محسوب میشود.

با این توضیحات باید در تنظیم دادخواست تمرکز کافی و دقت بالا را به کار برد و از اشخاص کاربلد در این زمینه راهنمایی گرفت، چرا که دادخواستی که به طرز صحیح تنظیم نشود تمامی مراحل بررسی را تحت تاثیر قرار می دهد.

شروع بررسی در دادسرا مستلزم تقدیم دادخواست وجود دارد . بنابراین دادسرا در صورتی میتواند به دعوا بررسی نماید که خواهان دادخواست خویش را در دفاتر خدمات قضایی ثبت نماید.

تنظیم دادخواست بایست به زبان فارسی باشد به طوری که در بعضی از ارا آمده که اگر دادخواست به زبان فارسی نباشد قانونی نیست.

لذا برای اینکه دادخواستی مبادی شکلی آن پیش روگیری شود برای تنظیم آن حتما بایست با وکیل دادگستری مشاوره شود. نکته دیگری که در تنظیم دادخواست بایست پیش روی شود این است که دادخواست حتما بایست توانایی امضا باشد و دادخواستی که این شرط در ان پیش روگیری نشده باشد را نمیتوان دادخواست نامید تا اینکه اگر توانایی سایر شروط باشد.

لذا اینگونه برگی بی اثر بوده و ثبت اینگونه دادخواستی ممنوع وجود دارد. در تنظیم دادخواست حتما بایست نام و اقامتگاه خواهان بیان شود ، در صورتی که مشخصات خواهان در دادخواست مشخص نباشد دادخواست رد میشود.

اگر قبل از انقضای فرجه مقرر خواهان به دادسرا مراجعه کند میتواند از رد دادخواست خودداری کند ،به طبق ضابطه نام و مشخصات خوانده حتما بایست در دادخواست بیان شود که محتمل است خوانده دعوا یک نفر یا اشخاص متعدد باشند .

یکی از مواردی دیگری که در تنظیم دادخواست بایست پیش روگیری شود تعیین خواسته و بهای آن است .

خواسته خواهان مرتبط خواسته، توجه نماید والا مستنکف از دادگر حق شمرده میشود تعیین خواسته ، محدوده بررسی دادسرا را مشخص میکند، در صورتی که خواسته خواهان در ستون دادخواست با متن دادخواست با هم در تعارض باشند دفتر دادسرا اخطار رفع نقص صادر میکند .

در تنظیم دادخواست حتما ادله و ابزار اثبات دعوا اعم از اسناد و نوشتجات و اطلاع مطلعین بایست بیان شود.

جهت خواندن کامل مقاله روی لینک ” تنظیم دادخواست + هزینه + وکیل + آنلاین – آریا دادیار ” مراجعه کنید.

نوشتن لایحه

افرادی که به منظور دفاع از حقوق خود و یا دادگر حقشان به دادسرا مراجعه می‌کنند، به خوبی بر این کار واقف شده‌اند که به منظور بررسی کار و مهارت لازم به متون مختلفی نیاز خواهند داشت.

همان طور که بیان شد، لایحه از متون با اهمیت و موثر در بررسی به شکایات به حساب می‌آید که در روند بررسی کار به دادسرا و قاضی عرضه خواهد شد. به طور کلی لایحه از ارزش و اعتبار بسیاری بالا و انسجامی قوی برخوردار است.

در کل که در بعضی از شرایط این لایحه در نزد قاضی از اظهارات شفاهی و یا بیانات وکیل اینگونه اثرگذارتر خواهد بود.

اگر چه لایحه در ضابطه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، اما این اسم کماکان برای بسیاری از اشخاص ناآشناست و چیزی در مورد آن نمی‌دانند.

عده دیگری اینگونه تنها اسم لایحه را از رسانه‌ های عمومی شنیده‌اند. به عنوان مثال در اخبار می‌شنوند که “حکومت لایحه خود را به مجلس تقدیم کرده است”. اما در واقع چیزی از معنا و مفهوم آن نمی‌دانند.

لذا بر آن شدیم تا به منظور ارتقا دادهها شما عزیزان در این ارتباط توضیحاتی در مورد لایحه، لزوم نوشتن لایحه و وجه تمایز لایحه قانونی و دولتی را بیان نماییم.

منبع این مقاله صفحه ” نوشتن لایحه | هزینه نوشتن لایحه – گروه وکلای آریا دادیار” می باشد.

تنظیم قرارداد توسط وکیل

لذا همان طوری که بیان شد ؛ در تنظیم قرارداد ، نکات حقوقی بسیاری لازم است پیش روگیری شود که در فرم فقدان پیش روگیری آنها محتمل است اصلا گاه به نتیجه دلخواه و مقصود قرارداد نرسید یا اینکه تا اینکه با بررسی آن در دادسرا اینچنین به حق و حقوق قانونی خود نتوانید دست یابید پس بهتراست که به یک وکیل تنظیم قرارداد یا وکیل دادگستری متخصص در کار قراردادها مراجعه نمایید و از ایشان راهنمایی بگیرید.

تنظیم انواع قراردادها هر کدام پیچیدگی های معین خود را دارد و ضابطه و نکات حقوقی معین در مورد هرکدام وجود دارد که لازم است خلال تنظیم قرارداد در عقیده گرفته شود.

تنظیم قرارداد خود را بایست به چه کسی بسپارید؟

وکلای دادگستری بخصوص وکلای توانایی تحصیلات تکمیلی در رشته حقوق خصوصی که با مطالعه مستمر ، دادهها حقوقی خود را نه تنها حفظ می کنند و آنها را به دست فراموشی نمی سپارند بلکه به روز اینچنین می کنند.

بدون شک وکلای دادگستری بهترین اشخاص هستند که می توانند شما را به درستی راهنمایی کنند.  به این دلیل آنها به دلیل که تعداد بالایی تنظیم قرارداد انجام داده اند قدرت بالایی در این زمینه دارند، بلکه بدلیل اطلاع آنها از جریاناتی که در دادسرا می گذرد و اطلاع از رویه قضائی ، تمام موارد لازم در مواقع مطرح دعوا به منظور برد در پرونده احتمالی آینده را اینچنین پیش بینی می کنند .

تا اینکه زمانیکه شما متمایل به انعقاد قرارداد در مشاور املاک و یا سایر کانونها و دفاتر می باشید ، عالی است قبل از انعقاد قرارداد در به معین پیش نویس آن مشاوره بگیرید و بعد نسبت به امضاء آن عمل نمایید تا تبعات احتمالی سوء آن متوجه شما نشود.

چرا که عموماً قراردادهای آنها بصورت متحدالشکل و پیش فرض وجود دارد که برای همه اشخاص یکسان است و شروط معین شما مد عقیده قرار داده نشده است. با مراجعه به وکیل تنظیم قرارداد جهت مشاوره می توانید نظرات عرضه شده را در قرارداد خود اعمال نمائید.

وکیل در تنظیم قرارداد ، مسئله کاری شما با طرف رو به رو شما را در فرم یک قرارداد حقوقی قانونی طراحی و تنظیم می نماید که در واقع ، این قرارداد یک ضابطه بین دو جانب است.

جهت خواندن کامل مقاله روی لینک ” وکیل تنظیم قرارداد | هزینه تنظیم قرارداد توسط وکیل – آریا دادیار ” مراجعه کنید.

بدون نظر

ورود