پیشی گرفتن میزان محبوبیت ترامپ از بایدن در پی خروج امریکا از افغانستان

پیشی گرفتن میزان محبوبیت ترامپ از بایدن در پی خروج امریکا از افغانستان

در پی خروج امریکا از افغانستان و بر طبق یک نظرسنجی، اگر همین امروز انتخابات برگزار بشود، دونالد ترامپ جو بایدن را شکست خواهد داد. به گزارش دیلی میل، در این نظرسنجی که توسط کالج امرسون برگزار شده، از رای دهندگان پرسیده شده که اگر فرضاً بایدن و ترامپ کاندیداهای نهایی ۲۰۲۴ باشند، به کدام یک رای خواهند داد؟

بر طبق نظرسنجی مذکور، که بین ۳۰ اوت و ۱ سپتامبر انجام شده، ترامپ ۴۷ درصد و بایدن ۴۶ درصد آرا را به خود اختصاص داده‌اند. از بین دموکرات‌ها، ۶۰ درصد از رای‌دهندگان گفتند که مایلند بایدن به عنوان نامزد ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۴ حضور داشته باشد در حالی که ۳۹ درصد گفتند که مایلند فرد دیگری نامزد باشد.

خروج امریکا از افغانستان

از بین جمهوری‌خواهان نیز ۶۷ درصد از رای‌دهندگان گفتند که در موقعیت فرضی مذکور به ترامپ رای می‌دهند. در صورت کنار گذاشته شدن ترامپ، ۳۲ درصد از رای‌دهندگان جمهوری‌خواه، به ران دسنتیس و ۲۴ درصدشان به مایک پنس رای خواهند داد.

از رای‌دهندگان همچنین پرسیده شد که به نظرشان چه کسی بیش از همه مسئول جنگ در افغانستان بوده که ۴۹ درصد رای‌دهندگان جرج دبلیو بوش را انتخاب کردند. بایدن با ۲۴ درصد در رده‌ی بعدی قرار گرفته و اوباما با ۱۸ درصد در جایگاه سوم. تنها ۱۰ درصد رای‌دهندگان اعتقاد داشتند که ترامپ بیشترین مسئولیت را در جنگ افغانستان به عهده داشته است.

خروج امریکا از افغانستان

در مقام مقایسه‌ی مسئولیت و نتیجه‌ی جنگ، ۶۸ درصد از کسانی که بایدن را مسئول جنگ می‌دانستند، اعتقاد داشتند که امریکا جنگ را باخته است، در حالی که ۵۷ درصد از کسانی که ترامپ را مسئول جنگ می‌دانستند اعتقاد داشتند که امریکا جنگ را برده است.

در نظرسنجی دیگری که در ماه اوت در NBC News انجام شد، تنها ۲۵ درصد امریکایی‌ها گفتند که از روش مدیریت وضعیت افغانستان توسط بایدن حمایت می‌کنند. این نظرسنجی از تاریخ ۱۴ تا ۱۷ اوت و با حاشیه‌ی خطای مثبت یا منفی ۳.۱ درصد برگزار شد.

خروج امریکا از افغانستان

از مجموع هزار فرد بزرگسال امریکایی که در این نظرسنجی شرکت کردند، ۶۰ درصدشان گفتند که اقدامات رئیس جمهور در خارج کردن نیروها از افغانستان پس از نزاع ۲۰ ساله را تایید نمی‌کنند.

بر طبق این نظرسنجی، رضایت کلی از رئیس جمهور از ۵۳ درصد به ۴۹ درصد نزول کرده است. از طرف دیگر دیدگاه‌های متفاوت مردم درباره‌ی نحوه‌ی مدیریت واکسن کووید ۱۹، باعث رقم خوردن نارضایتی‌هایی از رئیس جمهور شده است.

بیشتر بخوانید:

تمسخر پرچم آمریکا توسط گروه ویژه طالبان و انتقاد دونالد ترامپ از عقب نشینی جو بایدن

منبع: Dailymail
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۴ نظر

ورود

  • . شهریور ۱۵, ۱۴۰۰

    در زمان ترامپ بود که دلار از ۳ به ۳۰ هزار تومان هم رسید و اگر برگردد بدبخت می شویم

  • گودزیلا شهریور ۱۵, ۱۴۰۰

    بیشتر از ۱۵ میلیون دوز واکسن کرونا بدلیل سومدیریت در آمریکا نابود شده.

    • کلر شهریور ۱۶, ۱۴۰۰

      هزاران هموطن هم به دلیل مدیریت افتضاح و جلوگیری از ورود واکسن تاحالا کشته شدن .تو نگران خراب شدن واکسن بقیه نباش نگران خودت و خانوادت باشه ساده دل

  • بببب شهریور ۱۶, ۱۴۰۰

    نمیدونم چرا اینقدر این افغانستانو تحویل میگیرن.
    یکی از عموهام زمان قبل انقلاب دستیار یه جایی بوده. انقلاب میشه حتی بهش ویزا نمیدن تا از تهران خارج بشه. اما کابل هواپیما پر میکنن میبرن. حتی یه پاکستانی گفته افغانی ام بردنش.
    تف تف. این ترامپ هم ویزا ی امریکا برا یه سری کشور مسلمونو لغو کرد اما برا افغانیا گذاشت. پشت پرده یه خبرایی هست. نمیدونم چیه ولی